• Anonym (Sorgligt)

Magdalena Graafs son

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19572934.ab

Läste precis denna artikel att Magdalena Graafs son har gått bort i en olycka. Så otroligt hemskt. Inte någon människa ska behöva gå igenom det hon gör. Att begrava sitt eget barn.

Alla tankar till henne och hennes familj.
  • Svar på tråden Magdalena Graafs son
  • GrönaDruvan

Att folk orkar spekulera! Jag hoppas inte Maggan läser detta, för det är förbannat lågt att hålla på att skriva om detta. Varför ens starta en tråd. Låt dom sörja ifred och hur han omkom är väl inte viktigt att veta. Det är tragiskt i vilket fall.

• Anonym (respekt)
    Virriga Vera skrev 2014-09-23 20:58:32 följande:
    Vågar stå för? Hennes son är död och det borde räcka med det. Hon har ingen skyldighet att berätta mer än så för att folk är nyfikna.
  • Klarabella Ko

Finns en vidrig tråd på Flashback om detta som jag hoppas Maggan aldrig någonsin läser.

• Nenne666
    Tihi skrev 2014-09-23 21:08:26 följande:

Du tycker inte det är märkligt att inte säga något? Hade han fått en hjärtattack eller en drönare i skallen så hade hon ju sagt det så varför inte om det är självmord? Varför ska man skämmas om någon begår självmord? Och så värst nyfikna vet jag inte om folk är men det är ju ungefär det första man brukar fråga om någon dör: Hur gammal var han och vad dog han av? Det är liksom naturliga frågor och hur många personer vet du som gör allt dom kan för att dölja hur någon har dött? Jag vet inte någon som har gjort det innan henne. Jag tror att det blir betydligt mer skvaller och spekulationer om den stackars pojken och henne själv pga att hon inte går ut med vad han dog av.

Får man inte dödsorsaken så brukar det handla om självmord eller en överdos. Den vetskapen borde räcka för att ge sjutton i att spekulera vidare.
  • border1
    Tihi skrev 2014-09-23 20:53:44 följande:

Det är naturligtvis tragiskt att en ung man har gått bort och jag lider med Maggan och hennes familj.

Men vad jag inte förstår är varför hon inte går ut med dödsorsaken? Mest troligt så är det ju självmord av allt att döma men varför ska det döljas? Det är inget att skämmas för och det ser ju bara konstigt ut att försöka dölja dödsorsaken under så lång tid. Hade det varit en bilolycka eller att han blev biten av en giftorm så hade hon ju sagt det förstås så varför inte säga att det var ett självmord om det var det? Varför ska hela hennes omgivning mörka det och det är många i hennes släkt som har bloggar och diverse andra sociala medier. Jag tycker det blir väldigt märkligt att det pratas om honom och sörjs offentligt men ingen vågar stå för dödsorsaken.

Enligt Magdalena dog han i en tragisk olycka. Hon har dock bett på sina bara knän att vi och alla andra inte ska spekulera i det här.
  • Anonym (Z)

Familjen skulle slippa mycket spekulerande om de var öppna med orsaken till dödsfallet. Sorgen är de väldigt offentliga med så jag ser inte varför de inte kan outa allt.

• kajsalotta

Jo om man inte får reda på orsaker så blir det ofrivilligt spekulationer. Händelsen är riktigt tragisk i vilket fall som helst. Som anhörig känner man en enorm maktlöshet. Det finns inga tröstande ord att säga till någon som är med om liknande.

• Anonym (Z)

Lite googlade och allt står klart. Men varför inte bara berätta? Hon skriver om sorg och "olycka" så varför inte berätta allt, om man inte vill ha spekulationer.

Jag förringar på inget sätt sorgen, önskar ingen skulle behöva uppleva det. Tio år senare och sorgen är fortfarande lika stark i vågor. Hur skulle han sett ut, vad skulle han inyre

• Anonym (Z)

Vad skulle han intressera sig för, osv. Mängder med frågor man som Mamma aldrig kommer få svar på.

• Anonym (Mjaeogwoh)

Enlight flashback var det antingen en olycka eller självmord, ingen som riktigt vet vilket, inlusive hans mor.. Fallit fr. en balkong. Tragiskt. Stackars hans familj.

Svar på tråden Magdalena Graafs son