• Anonym (Sorgligt)

Magdalena Graafs son

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19572934.ab

Läste precis denna artikel att Magdalena Graafs son har gått bort i en olycka. Så otroligt hemskt. Inte någon människa ska behöva gå igenom det hon gör. Att begrava sitt eget barn.

Alla tankar till henne och hennes familj.
  • Svar på tråden Magdalena Graafs son
  • JellyBean
    Virriga Vera skrev 2014-09-23 21:48:31 följande:
    Hon har förlorat sin son och sörjer och du tycker att hon har en skyldighet att informera allmänheten om dödsorsak för att de inte skall spekulera? Du tror inte att hon har annat att tänka på än stilla främmande människors nyfikenhet? Låt henne och familjen sörja i lugn och ro.
    Att inte säga dödsorsaken är ju som att begära att folk SKA spekulera.
    Som man bäddar får man ligga. Hela hennes sätt att hantera detta verkar bara så se mig hör mig.
  • JellyBean
    mr me skrev 2014-09-25 11:00:31 följande:
    Jag tycker att den tråden på Flashback är bra och full av insiktsfulla inlägg.

Som jag förstått situationen tog Isak sitt liv och det kom inte som en blixt från en klar himmel. Jag tycker att det är superviktigt att få diskutera det och prata om det, istället för att lägga locket på.

Hur mår en ung man som har en kriminell och misshandlande pappa, en mamma som gör allt för att klamra sig fast i medieljuset, en mormor som är sektledare, en moster som suttit i polisförhör och varit inblandad i väpnade rån samt ständigt jagad av sociala myndigheter som rycker ut på orosanmälningar?

Visst kan man tysta en viktig debatt, om man är cynisk och känslokall nog för att inte vilja dra lärdom av det tragiska och försöka förhindra att fler utsätts för samma sak.
    Word.
  • JellyBean
    Anonym (Bla-bla-bla) skrev 2014-09-25 12:48:29 följande:

Ja, det är väldigt tragiskt att en nittonåring dör. Ännu mer tragiskt att hans mamma använder det för att få lite publicitet. Att folk spekulerar i hur grabben dog kan man tycka vad man vill om, men Magdalena ("Maggan"? Är ni så familjära med henne?") går med buller och bång ut med att hennes son dött, det är hemskt, det är så synd om henne - men hon vill bli lämnad i fred, spekulera inte i hans död. Ja, men lägg då inte ut alltsammans på det här sättet!

Jag tycker det är äckligt hur hon beter sig, ärligt talat. Jag tycker inte ett dugg synd om henne för att det spekuleras i hennes sons död. Hon bäddade för det själv. Dog han av en olycka som hon säger kan hon ju förklara lite närmare, för hennes agerande inbjuder till spekulationer. Man fattar ju varför hon säger att hon inte vill att man ska spekulera - på det sättet kan hon få uppmärksamhet lite längre.

Nu kommer jag förstås få höra att jag är okänslig, att jag är elak o.s.v, men det skiter jag i. Hon var själv okänslig som över huvud taget slog på så stort. Och "alla mina tankar går till henne"; vilket jävla trams. Är det mer syynd om henne än anhöriga till andra som dör varje minut; varje timme; varje dag? Knappast.

Btw; skulle det sättas odds på dödsorsaken är oddsen väldigt låga för fyllekörning.

Kan inte ha sagt det bättre själv.
  • eslah
    JellyBean skrev 2014-09-28 08:53:56 följande:

Är det bekräftat nu att det var självmord?

Blir lite äcklad av vissa människors sensationslystnad, en mor har förlorat sitt barn och det borde lämnas vid det. Bara för att man syns i postkodlotteriet ibland så har man ingen som helst redovisningsplikt för att stilla allmänhetens nyfikenhet. Låt den barma kvinnan vara ifred!
  • Anonym (m)
    Jagvetmest skrev 2014-09-25 14:35:32 följande:

Men alltså hur fan orkar ni? Nyfikna kärringar är vad ni är i bästa fall, illasinnade gamar i det värsta!!!

Graaf har ju tydligen bloggat om sitt liv i flera år. Tyvärr så får hon då leva med att folk är intresserade av hennes liv, göranden och låtanden. Tycker du att alla ska skriva RIP och ingen ska få ventilera funderingarna som självklart kommer en sådan här gång?
  • Anonym (Z)
    eslah skrev 2014-09-28 09:09:43 följande:

Blir lite äcklad av vissa människors sensationslystnad, en mor har förlorat sitt barn och det borde lämnas vid det. Bara för att man syns i postkodlotteriet ibland så har man ingen som helst redovisningsplikt för att stilla allmänhetens nyfikenhet. Låt den barma kvinnan vara ifred!

Hon vill inte vara ifred, då skulle hon inte blogga om det!
  • Anonym (m)
    Anonym (Z) skrev 2014-09-28 09:25:32 följande:
  • eslah
    Anonym (m) skrev 2014-09-28 09:19:21 följande:

Graaf har ju tydligen bloggat om sitt liv i flera år. Tyvärr så får hon då leva med att folk är intresserade av hennes liv, göranden och låtanden. Tycker du att alla ska skriva RIP och ingen ska få ventilera funderingarna som självklart kommer en sådan här gång?

Nu var inte frågan riktad till mig. Att fröken Graaf kanske beter sig irrationellt och förvirrat i detta skede är inget konstigt. Men vad är er ursäkt? Blodhundar i människoform som vittrar blod är faktiskt rätt obehagliga, det är den typen som drar fram kameran framför att hjälpa till när de bevittnar en bilolycka.
  • eslah
    Anonym (Z) skrev 2014-09-28 09:25:32 följande:

Återigen, att hon beter sig skumt just nu är väl inget konstigt? Nej, skärp er!
  • Anonym (m)
    eslah skrev 2014-09-28 09:27:49 följande:
    Nu var inte frågan riktad till mig. Att fröken Graaf kanske beter sig irrationellt och förvirrat i detta skede är inget konstigt. Men vad är er ursäkt? Blodhundar i människoform som vittrar blod är faktiskt rätt obehagliga, det är den typen som drar fram kameran framför att hjälpa till när de bevittnar en bilolycka.
    Men nu klampar du på i storstövlarna. Tagga ner en aning. 
Svar på tråden Magdalena Graafs son