• Anonym (Sorgligt)

Magdalena Graafs son

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19572934.ab

Läste precis denna artikel att Magdalena Graafs son har gått bort i en olycka. Så otroligt hemskt. Inte någon människa ska behöva gå igenom det hon gör. Att begrava sitt eget barn.

Alla tankar till henne och hennes familj.
  • Svar på tråden Magdalena Graafs son
  • MxMeNow
    Anonym (Bla-bla-bla) skrev 2014-09-25 12:48:29 följande:

Ja, det är väldigt tragiskt att en nittonåring dör. Ännu mer tragiskt att hans mamma använder det för att få lite publicitet. Att folk spekulerar i hur grabben dog kan man tycka vad man vill om, men Magdalena ("Maggan"? Är ni så familjära med henne?") går med buller och bång ut med att hennes son dött, det är hemskt, det är så synd om henne - men hon vill bli lämnad i fred, spekulera inte i hans död. Ja, men lägg då inte ut alltsammans på det här sättet!

Jag tycker det är äckligt hur hon beter sig, ärligt talat. Jag tycker inte ett dugg synd om henne för att det spekuleras i hennes sons död. Hon bäddade för det själv. Dog han av en olycka som hon säger kan hon ju förklara lite närmare, för hennes agerande inbjuder till spekulationer. Man fattar ju varför hon säger att hon inte vill att man ska spekulera - på det sättet kan hon få uppmärksamhet lite längre.

Nu kommer jag förstås få höra att jag är okänslig, att jag är elak o.s.v, men det skiter jag i. Hon var själv okänslig som över huvud taget slog på så stort. Och "alla mina tankar går till henne"; vilket jävla trams. Är det mer syynd om henne än anhöriga till andra som dör varje minut; varje timme; varje dag? Knappast.

Btw; skulle det sättas odds på dödsorsaken är oddsen väldigt låga för fyllekörning.

Det mest sannolika scenariot är ett fall ftån hög höjd, efter lite googling kom jag fram till det. Den "privata" mamman som tagit en "paus" har skrivit något i stil med "varför valde du att göra såhär", vilket anspelar på att det varit ett val.

Så diskret och privat som Nenne hävdar har M inte varit!
  • molly50
    MxMeNow skrev 2014-09-25 11:58:43 följande:
    Om jag går ut och bloggar och låter kvällstidningar trycka uttdrag ur bloggen kring min sorg får jag också acceptera att människor ställer frågor då jag tystar ner omständigheterna.
    Befinner man sig mitt i djup sorg så kanske man inte alltid tänker klart heller.
    Och med det menar jag att Magdalena kanske inte tänkte sig för innan hon skrev bloggen,men ändå behövde få skriva av sig.
    Men om hon inte vill svara på frågor om sonens dödsorsak så anser jag att det måste respekteras.
    Mattias och Hannah.
  • Nenne666
    MxMeNow skrev 2014-09-25 13:10:05 följande:

Det mest sannolika scenariot är ett fall ftån hög höjd, efter lite googling kom jag fram till det. Den "privata" mamman som tagit en "paus" har skrivit något i stil med "varför valde du att göra såhär", vilket anspelar på att det varit ett val.

Så diskret och privat som Nenne hävdar har M inte varit!

Men dåså. Då 'vet' man ju hur han dog, genom ett självmord. Förstod rätt omgående att det nog rör sig om ett självmord. Att med några enkla meningar tala om vad som hänt, med egna ord utifrån sig själv förklara vad som hänt (att sonen dött) och hur familjen önskar att dom ska lämnas ifred. Talar för att hon vill reda i den här tragedin privat. Vilket media har anammat... Hade hon inte sagt någonting alls hade media rotat i hennes sons klasskompisar , grannar , fiskat i snabbköpet. Bilder på Magdalena hade lagts ut för analys om hennes mående... Fula grannar hade ringt in å tipsat om en smaskig story osv .Ja. Om man ska dra i dom värsta spakarna . Jag tror att hennes inlägg va det smartaste draget hon kunde göra för att hennes familj ska få lämnas ifred. Tror jag.
  • MxMeNow
    molly50 skrev 2014-09-25 13:25:05 följande:

Befinner man sig mitt i djup sorg så kanske man inte alltid tänker klart heller.

Och med det menar jag att Magdalena kanske inte tänkte sig för innan hon skrev bloggen,men ändå behövde få skriva av sig.

Men om hon inte vill svara på frågor om sonens dödsorsak så anser jag att det måste respekteras.

Att skriva av sig och att publicera till allmänheten behöver inte vara detsamma. Att be om få sörja privat och samtidigt blogga är hyckleri, oavsett sorg. Det saknar logik och bjuder in till rykten och spekulationer tyvärr.
  • Nenne666
    MxMeNow skrev 2014-09-25 13:48:34 följande:

Att skriva av sig och att publicera till allmänheten behöver inte vara detsamma. Att be om få sörja privat och samtidigt blogga är hyckleri, oavsett sorg. Det saknar logik och bjuder in till rykten och spekulationer tyvärr.

men att rykten skapas utifrån att 'någon har hört' och sen fått samtal om att ryktet behöver bekräftas är bättre? I en situation där man har betydligt viktigare saker att ta i. Ett inlägg tar inte många minuter ...trots allt.
  • MxMeNow
    Nenne666 skrev 2014-09-25 13:59:50 följande:

men att rykten skapas utifrån att 'någon har hört' och sen fått samtal om att ryktet behöver bekräftas är bättre? I en situation där man har betydligt viktigare saker att ta i. Ett inlägg tar inte många minuter ...trots allt.

Bättre? Inget är väl bättre än något annat, mer eller mindre logiskt snarare. Att sörja privat är att göra just det, inte att blogga om eländet.
  • molly50
    MxMeNow skrev 2014-09-25 13:48:34 följande:
    Men vd är det som säger att hon har gett media tillåtelse att publicera hennes blogginlägg?
    Hon har skrivit att hon vill få vara privat om det här,varför ska det inte kunna respekteras?
    Är det bättre att skriva rakt av att det var ett självmord och sedan börjar det spekuleras om hur det gick till?

Mattias och Hannah.
  • Nenne666
    MxMeNow skrev 2014-09-25 14:03:10 följande:

Bättre? Inget är väl bättre än något annat, mer eller mindre logiskt snarare. Att sörja privat är att göra just det, inte att blogga om eländet.

En smaksak kanske. Hon har nog följt någons råd och gjort sitt bästa utifrån den kaos som hon befann sig i där och då. Svårt att sätta sig in i. Tycker iaf att hon kan få slippa stå till svars för sitt blogginlägg. Tror Hon nog gjorde det som va bäst för henne där och då. Hur som helst så kommer vi nog få veta mer om det, tids nog. Hennes blogg är säkert en skön ventil och kommer säkert vara till hjälp för andra och inte minst för henne själv i framtiden. Hoppas jag. Nåja.
  • MxMeNow
    molly50 skrev 2014-09-25 14:25:29 följande:

Men vd är det som säger att hon har gett media tillåtelse att publicera hennes blogginlägg?

Hon har skrivit att hon vill få vara privat om det här,varför ska det inte kunna respekteras?

Är det bättre att skriva rakt av att det var ett självmord och sedan börjar det spekuleras om hur det gick till?

Det står o ts länk (aftonbladet).

Jag har redan skrivit vad jag anser #35 och #37.
Svar på tråden Magdalena Graafs son