• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • hemligönskan

fjärilar! Hmm. nu när jag var på väg in till denna tråd kände jag som en stor puff vid naveln, men det lär inte varit den, det borde ju sitta djupare? haha. Har tarmar som puffar och buffar, har alltid haft det så det kommer nog ta lång tid innan jag känner nåt.

Jag har börjat titta på bebisgrejer men inte köpt något än..

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-16 11:29:52 följande:

fjärilar! Hmm. nu när jag var på väg in till denna tråd kände jag som en stor puff vid naveln, men det lär inte varit den, det borde ju sitta djupare? haha. Har tarmar som puffar och buffar, har alltid haft det så det kommer nog ta lång tid innan jag känner nåt.

Jag har börjat titta på bebisgrejer men inte köpt något än..

Enda sättet jag kan förklara på haha. Har känt de två ggr nu. Har även kännt den dära puffen du snackar om vid naveln :) fast vet inte vad de va för något haha
  • Kelsson1
    nygift skrev 2014-12-16 10:02:36 följande:
    Så vi också gör lite varje månad men för oss är de ju första barnet så måste köpa Allt haha :) vad tycker du om amningskudde? Har funderat på en men känns så onödigt haha vad tycker du?
    Jag kommer definitivt att satsa på amningskudde, förra gången körde jag med vanliga kuddar (typ 4-5st) som jag buffade upp med för att stödja. Fick testa amningskudde hos BM o var så bekvämt.

Puffar vid naveln kan inte vara bebis än, den ligger mycket längre ner än så länge, mest troligt är det tarmarna som spökar då .
    Så här tidiga rörelser är som fjärilar eller små små fiskar eller kan till och med beskrivas som små bubblor långt nere i magen.
  • nygift

Våran bebis ligger strax under naveln vet de eftersom jag hört bebisens hjärta där varje gång! Dock på olika sidor två ggr på vänster o en gång på höger:),

• skorstenen

Jag såg sparkar utanpå magen i vecka 16 med mina..;) men nu känner jag inget. Och jag har ingen mage alls heller trots det är 4 de barnet

• nygift
    skorstenen skrev 2014-12-16 13:44:14 följande:

Jag såg sparkar utanpå magen i vecka 16 med mina..;) men nu känner jag inget. Och jag har ingen mage alls heller trots det är 4 de barnet

Oj vad coolt :) de längtar jag massa till. Det är väl olika beroende på graviditet :)
  • hemligönskan

Har märkt att jag blivit väldigt blödig nu de senaste dagarna. Började nästan gråta igår när jag tänkte på hur underbar min sambo är, och hur mycket jag älskar honom och vår lilla familj(vi har 2 gulliga katter också) :)

men är mesig på andra sätt nu, jobbar på kundservice och har för första gången (på väldigt länge) tagit åt mig av bittra kommentarer av kunder idag... sitter här och är lite småledsen. Men det beror ju på graviditeten. 

Upp och ner kommer väl humöret gå :)

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-16 14:03:35 följande:

Har märkt att jag blivit väldigt blödig nu de senaste dagarna. Började nästan gråta igår när jag tänkte på hur underbar min sambo är, och hur mycket jag älskar honom och vår lilla familj(vi har 2 gulliga katter också) :)

men är mesig på andra sätt nu, jobbar på kundservice och har för första gången (på väldigt länge) tagit åt mig av bittra kommentarer av kunder idag... sitter här och är lite småledsen. Men det beror ju på graviditeten. 

Upp och ner kommer väl humöret gå :)

Haha visst är de underbart. Skickade ett SMS till min man idag o varna för mitt humör. O till svar fick jag jaha det är en sån dag idag.

Hahahah brukar också böla för hur lycklig jag är o hur mkt jag älskar min man. Vissa dagar är värre än andra ;) eller vad säger du? :)
  • Annalouise

Räknar man matte så är 40 veckor/3=13,3 och 41 veckor/3=13,6. Så mellan vecka 13-14 borde man gå över till andra trimestern om jag inte är helt ute och cyklar

• nygift
    Annalouise skrev 2014-12-16 17:57:17 följande:

Räknar man matte så är 40 veckor/3=13,3 och 41 veckor/3=13,6. Så mellan vecka 13-14 borde man gå över till andra trimestern om jag inte är helt ute och cyklar

Haha okej då var de ju typ 1-2,veckor sedan jag gjorde de då :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015