• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • pottan
    hemligönskan skrev 2014-12-19 08:34:36 följande:

Hej allihop! Välkomna till gruppen :)

De senaste dagarna har jag vid vissa tillfällen fått känslan av att jag kommer brista ut i gråt, jag är inte ledsen eller nåt, och jag har inte börjat gråta eller blivit tårögd men jag har fått världens gråtkänsla inom mig bara. Jag fattar inte riktigt varför.. är det någon som känner igen sig?

har haft fantastiska humörsvängningar senaste veckan, hade ett argt frispel för att det var rörigt hemma, lipade sen halva natten för att jag var så hemsk

Sen lipade jag nästa dag å natt till och från för att mannen var sur å ignorerade mig...

sen drog han nog slutsatsen att jag inte kan hjälpa mina små utbrott å krama om mig å då spruta tårarna för de....

Usch hoppas de här lägger sig haha, man får huvevärk av att gråta så mkt
  • nygift
    Frallanz skrev 2014-12-19 01:19:38 följande:

Haha, nä de ska man inte göra :) det är ju en "bra" mage som visar sig.

Det är väldigt svårt o somna nu inatt, mannen är bortrest så här ligger man alldeles ensam och tycker synd om sig själv, haha. Eller ja, helt ensam är man ju inte ;)

Nån mer dom ska besöka BB i juni? :)

Hahah håller med helt men nu på sista tiden när magen har visat sig massa så känner jag mig mega fet :)

Oj det har jag inte ens funderat på fast vi har ju bara en BB här så inte mkt att se
  • nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-19 08:34:36 följande:

Hej allihop! Välkomna till gruppen :)

De senaste dagarna har jag vid vissa tillfällen fått känslan av att jag kommer brista ut i gråt, jag är inte ledsen eller nåt, och jag har inte börjat gråta eller blivit tårögd men jag har fått världens gråtkänsla inom mig bara. Jag fattar inte riktigt varför.. är det någon som känner igen sig?

Jag gråter för minsta lilla. Råkade välta ett glas då bölade jag för det. Skulle kolla på serie på surfplattan o internet la av då grät jag för det. Sen fixade min man det och då började jag gråta för det haha så jag känner igen mig ordentligent kan börja böla för att han handlar eller vad som helst
  • nygift
    SötaSarah skrev 2014-12-19 10:04:42 följande:

Jag hoppar in här, plussade igår och BF ca 24 aug. Har en son sen innan född juni 2011. Hoppas allt går vägen nu denna gång också! :)

Grattis magisk känsla när man får plus på stickan. :)

Lycka till o berätta gärna om du upplever att dina graviditeter är olika vore kul o höra :)
  • Kelsson1

Humöret svänger här med, mest att jag blir snäsig och lättirriterad. Måste bero på illamåendet, inte lätt att vara illamående och hungrig...
    Gråter gör jag till TV och film så vågar nästan bara titta på sådant som jag vet att jag garanterat inte gråter av. När det väl sätter igång så är det så illa att jag hulkar

• SisselSS

Någon mer än jag som har svårt att ta in att man är gravid? Det känns så abstrakt. Har inte sett bebisen och man ser ingen mage (bara uppblåst). Är i v. 12+6 idag och både längtar och längtar inte tills magen kommer Flört Haha.

Hoppas alla mår bra!

• Ellonbellon
    SisselSS skrev 2014-12-19 13:08:19 följande:

Någon mer än jag som har svårt att ta in att man är gravid? Det känns så abstrakt. Har inte sett bebisen och man ser ingen mage (bara uppblåst). Är i v. 12+6 idag och både längtar och längtar inte tills magen kommer Flört Haha.

Hoppas alla mår bra!

Jag har mage, jag har sett bebisen två gånger, gick in i vecka 12 idag. Jag förstår det ju, men jag kan som du inte heller ta in det riktigt.

Kommer kanske när jag börjar känna bebisen.

Hur som helst så hade jag gärna sluppit magen, ser verkligen supergravid ut! Skönt att det är julledigt nu så kan jag komma tillbaka till jobbet med magen i vädret utan att tänka på att gömma den/dra in den ;)
  • Kelsson1

SisselSS: Jag har fått ett antal VUL/UL på grund av mitt illamående och blödningar så jag har sett bebis flera gånger men har fortfarande lite svårt att fatta att det verkligen händer nu . Det trots att jag har stor mage men det är bara uppblåst för det stora ligger ovanför naveln och lilla bebis ligger nedanför naveln. Så bebis har bara tryckt upp tarmar och annat som nu putar ut...

• nygift

Håller med har också svårt att ta in det fast jag brukar lyssna på bebisen ibland. Men som ni säger blir bättre när man väl känner bebisen. Hoppas jag får.känna sparkarna tidigt snart vecka 16 :)

Herregud vad tiden går fort :),

• SisselSS
    Ellonbellon skrev 2014-12-19 13:33:53 följande:
    Jag har mage, jag har sett bebisen två gånger, gick in i vecka 12 idag. Jag förstår det ju, men jag kan som du inte heller ta in det riktigt.

Kommer kanske när jag börjar känna bebisen.

Hur som helst så hade jag gärna sluppit magen, ser verkligen supergravid ut! Skönt att det är julledigt nu så kan jag komma tillbaka till jobbet med magen i vädret utan att tänka på att gömma den/dra in den ;)
    Hihi, skönt att vara ledig och komma tillbaka sedan och kunna "släppa" ut magen och slippa gömma den Glad Är det första barnet? Glad
Svar på tråden Sommarbebisar 2015