• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2014-12-15 17:33:55 följande:

nygift: Förstår att du längtar till RUL om du inte fått någon UL/VUL än.

Jag har gått ner i vikt på grund av illamående och haft blödningar så jag har varit in på flera kontroller på gynakuten o sett liten flera gånger.

Ska ni ta reda på kön?

Det ska vi, vi är för nyfikna för att kunna hålla oss till förlossningen

Så nyfiken för att se skrutten vi kallar bebisen han för vi tror de blr en pojke självklart ska vi ta reda på könet :) har också gått ner i vikt
  • nygift
    skorstenen skrev 2014-12-15 17:35:35 följande:

Vilken app? :)

Gravidapp tror jag den heter bara :)
  • LillyAdelia

Hade fel, appen (gravid app i lila, tror den är vanligast) säger inte v 13. Det är bara alla andra sidor jag kollar en gång i veckan, typ 1177 och mammasidor som säger så. Finns också massa diskussionsttådar om hur det verkligen är så jag antar att det räknas lite olika överallt :)

• Maria86
    nygift skrev 2014-12-15 10:21:29 följande:
    Haha så underbart vilket datum ska du föda?

Allt är nog bra med bebben jag lider fortfarande av salt cravings haha men tiden har sprungit iväg fast det gör inte mig nått vill åka in på förlossningen nu o få hem våran lilla smurf :)
    Jag har BF 15 juni. Helt skumt det där asså. Jag hade sista mens 29 augusti så borde egentligen ha gått längre än jag har. Läkaren säger att det är för att jag haft sen ägglossning. Ja men asså....jag hade mens 29 augusti och enligt familjelivs kalender skulle jag blivit gravid 23 september...sjukt sen ägglossning eller? Typ 12 dagar senare än normalt.
    Men det är vad de säger här i Turkiet så skall bli så spännande när jag skrivs in i Sverige på onsdag att få se vad dem säger, om det visar samma där. =)

Usch nej nu får det inte gå fortare tycker inte jag, haha. Guuud, snart gått halvvägs. Och jag har inte köpt något alls till bebisen och är inte förberedd för fem öre, haha. Så det får gärna dröja lite till förlossningen, tack. ;) 
  • nygift
    Maria86 skrev 2014-12-15 22:05:50 följande:

Jag har BF 15 juni. Helt skumt det där asså. Jag hade sista mens 29 augusti så borde egentligen ha gått längre än jag har. Läkaren säger att det är för att jag haft sen ägglossning. Ja men asså....jag hade mens 29 augusti och enligt familjelivs kalender skulle jag blivit gravid 23 september...sjukt sen ägglossning eller? Typ 12 dagar senare än normalt.

Men det är vad de säger här i Turkiet så skall bli så spännande när jag skrivs in i Sverige på onsdag att få se vad dem säger, om det visar samma där. =)

Usch nej nu får det inte gå fortare tycker inte jag, haha. Guuud, snart gått halvvägs. Och jag har inte köpt något alls till bebisen och är inte förberedd för fem öre, haha. Så det får gärna dröja lite till förlossningen, tack. ;) 

Haha o jag 14 juni om inget ändras på rul. Jag har köpt massa har precis beställt en babysitter och ett babygym :)
  • hemligönskan
    nygift skrev 2014-12-15 16:10:42 följande:
    Åh spännande :) jag kände av bebben idag o varan hund känner hela tiden han ligger på min mage hela tiden haha

29 dagar kvar till rul :)
    vaaa kände du av den... hur kändes det?  Jag har känt någonting men tror inte att det är bebis dock..
  • Kelsson1

Spännande med inköp , vi har en hel del kvar från dottern men måste köpa ny spjälsäng, babyskydd och amningskudde så tar väl det i vår en sak varje månad så det inte blir så mycket pengar på en gång.

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-16 08:34:57 följande:

vaaa kände du av den... hur kändes det?  Jag har känt någonting men tror inte att det är bebis dock..

Oj jätte svårt att förklara men typ som fjärilar i magen haha
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2014-12-16 08:52:04 följande:

Spännande med inköp , vi har en hel del kvar från dottern men måste köpa ny spjälsäng, babyskydd och amningskudde så tar väl det i vår en sak varje månad så det inte blir så mycket pengar på en gång.

Så vi också gör lite varje månad men för oss är de ju första barnet så måste köpa Allt haha :) vad tycker du om amningskudde? Har funderat på en men känns så onödigt haha vad tycker du?
  • hemligönskan

fjärilar! Hmm. nu när jag var på väg in till denna tråd kände jag som en stor puff vid naveln, men det lär inte varit den, det borde ju sitta djupare? haha. Har tarmar som puffar och buffar, har alltid haft det så det kommer nog ta lång tid innan jag känner nåt.

Jag har börjat titta på bebisgrejer men inte köpt något än..

Svar på tråden Sommarbebisar 2015