• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • tjugofemton
    nygift skrev 2014-12-10 12:08:32 följande:
    Grattis :) så hade jag också i början :) tror nog att din bebbe mår bra :)
    Tack! Skönt att höra att inte alla mår skit ;) För lite så känns det när man läser i alla trådar - att alla mår dåligt ;)
  • nygift

I början var jag skit nojig för att jag mådde för bra hade lite illa mående o halsbränna o sånt men alla skrev att de mådde så dåligt så då blev jag fundersam . men nu kan inte äta någonting utan att bli illamående haha

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-10 11:12:19 följande:

Jag är också uppe och kissar 1-2 ggr per natt, haha :)

Idag ska vi på vårt ultraljud!!!  Åh jag är nervös och pirrig på samma gång.  Jag hoppas verkligen att den fortfarande lever där inne.

Har suttit och tänkt massa hemskheter, men försöker att inte göra det.

Hur har de gått med ultraljudet?
  • Singoalla14

11 + 6 imorgon...tog blodprov inför kub idag...känner mig mest uppsvullen, mkt hormonkänslor, och stick, hugg i magen...som att ngn aktivitet försiggår. Ultraljud om en vecka :)

• Maria86

Jag är så sjukt förvirrad över mitt KUB resultat. 
    Någon som vet vad som är max liksom? Jag trodde inte man kunde ha mer än 1:20 000 eller vad det nu är.
    Fick tillbaka mitt resultat och har 
    1:43 300  downs syndrom
    och tristomi
    1: 99 000

Självklart är jag jätteglad över dessa fina resultat, verkligen. Men har ALDRIG sett någon som fått sådana resultat utan de flesta får 1:1500 eller 1:5299 eller liknande.
    Funderar på om det är så att de mäter annorlunda på något sätt här i Turkiet där jag gjort testet. Nu är det kanske inte så många här i tråden som gjort KUB men kanske finns det nån kunnig som vet, jag är bara förvirrad, haha. 

• hemligönskan
    nygift skrev 2014-12-10 21:41:23 följande:
    Hur har de gått med ultraljudet?
    Skrev inte igår då jag har problem med familjeliv i telefonen, sidan blir bara vit.

Vi fick göra vårt första vanliga UL,på magen. Först när vi fick se bebis så låg den helt stilla så jag blev jätterädd, men sen flyttade hon lite på apparaten och då såg man hjärtat ticka för fullt!!!

Bebi var ju också såklart mycket större än tidigare, i v 6 var den 8,6 mm och nu var den 86 mm :D Hon tyckte att det såg jättebra ut och den började röra på sig efter vi kollat på hjärtat, den sparkade med fötterna och lyfte upp handen, såg nästan ut som ett litet Hej hej :D

Vi fick titta jättelänge.  Den maskinen dom hade var dock inte så bra så det var inte lika tydligt som man kunde sett annars, så vi kunde inte se vilket kön det var, men det spelar ingen roll alls för mig. Mest sambon som ville veta redan nu.

ÅH alltså jag blev helt tårögd och började nästan gråta :D Den var så söt! Läkaren tyckte att huvudmåttet såg bra ut också, och att händerna och fötterna såg bra ut :)

Nu känner jag mig mindre nojjig,  tänk att den ligger där inne och myser i min mage!!! HELA TIDEN! :D
  • Singoalla14

Är det någon som har erfarenhet av att det liksom pirrar i mellangärdet? Lite som man vore nervös o samtidigt lite andfådd. V 12 här...

• nygift
    Singoalla14 skrev 2014-12-11 12:40:13 följande:

Är det någon som har erfarenhet av att det liksom pirrar i mellangärdet? Lite som man vore nervös o samtidigt lite andfådd. V 12 här...

Nix men kände att de högg till under naveln på vänster sida i måndags precis där bebisen ligger :)
  • nygift

Hur går det för alla? Min mage bara växer o växer :)

Typ halsbränna hela tiden o trötthet om jag har hållt på med någonting under dagen. :) vecka 15 imorgon:):)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015