nygift skrev 2014-12-10 21:41:23 följande:
Hur har de gått med ultraljudet?
Skrev inte igår då jag har problem med familjeliv i telefonen, sidan blir bara vit.
Vi fick göra vårt första vanliga UL,på magen. Först när vi fick se bebis så låg den helt stilla så jag blev jätterädd, men sen flyttade hon lite på apparaten och då såg man hjärtat ticka för fullt!!!
Bebi var ju också såklart mycket större än tidigare, i v 6 var den 8,6 mm och nu var den 86 mm :D Hon tyckte att det såg jättebra ut och den började röra på sig efter vi kollat på hjärtat, den sparkade med fötterna och lyfte upp handen, såg nästan ut som ett litet Hej hej :D
Vi fick titta jättelänge. Den maskinen dom hade var dock inte så bra så det var inte lika tydligt som man kunde sett annars, så vi kunde inte se vilket kön det var, men det spelar ingen roll alls för mig. Mest sambon som ville veta redan nu.
ÅH alltså jag blev helt tårögd och började nästan gråta :D Den var så söt! Läkaren tyckte att huvudmåttet såg bra ut också, och att händerna och fötterna såg bra ut :)
Nu känner jag mig mindre nojjig, tänk att den ligger där inne och myser i min mage!!! HELA TIDEN! :D