• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-15 09:12:32 följande:

Godmorgon v.15 och trimestern 2!

Känns otroligt att det går så snabbt! Min bror sa i helgen att det kommer gå snabbare också. Först känns det som att det tar jättelång tid och sen helt plötsligt är det dags att åka in och föda.

Jag tycker fortfarande inte att min mage växer! Men min kille tycker det så jag får lita på honom.

Någon som börjat få lite beläggning på bröstvårtorna? Det blir lite gult som mank an skrapa bort, och det är för att talgen bereder för att mjölken ska gå igenom.

Den växer nog haha. Jag märker de genom att kläderna inte passar lika bra längre samt att magen tar i ibland haha jag tror trimester 2 kommer gå skit fort och tycker de är super kul att vi är exakt lika långt gången haha de där med bröstvårtorna har jag aldrig hört talas som men har märkt att mina blir extremt torra till o från o samma sak i ansiktet.
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2014-12-15 12:09:59 följande:

Va? I min app står det att trimester 2 börjar v 13?

Vad använder du för app? Trimester 2 börjar i vecka 15 :)
  • Kelsson1

Nygift: Jag är i vecka 13+5 och enligt FL:s gravidkalender är jag redan i andra trimestern...

• hemligönskan
    nygift skrev 2014-12-15 10:25:11 följande:
    Den växer nog haha. Jag märker de genom att kläderna inte passar lika bra längre samt att magen tar i ibland haha jag tror trimester 2 kommer gå skit fort och tycker de är super kul att vi är exakt lika långt gången haha de där med bröstvårtorna har jag aldrig hört talas som men har märkt att mina blir extremt torra till o från o samma sak i ansiktet.
    jag hoppas det =) tycker i och för sig att mina byxor är väääldigtt tighta nu... hmm.

Jag tycker också att det är jättekul =)=) jag läste på lite olika ställen om brösten, så kände mig lugn :P

Har börjat bli mindre trött nu! och mår inte lika illa.  sitter och tänker på hur den rörde sig där inne... ååååh! =D   får se igen om 1 månad och 1 dag. Längtaaaaaaar
  • nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-15 15:41:44 följande:

jag hoppas det =) tycker i och för sig att mina byxor är väääldigtt tighta nu... hmm.

Jag tycker också att det är jättekul =)=) jag läste på lite olika ställen om brösten, så kände mig lugn :P

Har börjat bli mindre trött nu! och mår inte lika illa.  sitter och tänker på hur den rörde sig där inne... ååååh! =D   får se igen om 1 månad och 1 dag. Längtaaaaaaar

Åh spännande :) jag kände av bebben idag o varan hund känner hela tiden han ligger på min mage hela tiden haha

29 dagar kvar till rul :)
  • nygift
    skorstenen skrev 2014-12-15 15:07:08 följande:

Enligt baby världens app börjar trimestern två i vecka 14+0 :)

Haha konstigt appen jag använder säger vecka 15,
  • Kelsson1

nygift: Förstår att du längtar till RUL om du inte fått någon UL/VUL än.
    Jag har gått ner i vikt på grund av illamående och haft blödningar så jag har varit in på flera kontroller på gynakuten o sett liten flera gånger.
    Ska ni ta reda på kön?
    Det ska vi, vi är för nyfikna för att kunna hålla oss till förlossningen

• skorstenen
    nygift skrev 2014-12-15 16:11:39 följande:

Haha konstigt appen jag använder säger vecka 15,

Vilken app? :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015