• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • skorstenen
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-19 07:56:46 följande:

Du kanske har bakåttippad livmoder? Det har jag men det syns ändå för jag är så svullen. Fick barn för ett år sen och då visade sig inte magen för ens ganska sent....

Kan livmodern vara tippad olika från graviditet till graviditet? För med mina andra 3 fick jag synlig mage tidigt..
  • nygift
    skorstenen skrev 2014-12-19 15:25:31 följande:

Kan livmodern vara tippad olika från graviditet till graviditet? För med mina andra 3 fick jag synlig mage tidigt..

Inte en aning men är nog inte helt omöjligt :)
  • nygift
    Ellonbellon skrev 2014-12-19 15:23:25 följande:

Jag tar bild varje vecka, började vecka 4. Är ganska kul att ha faktiskt, och framför allt att se att den har gått från att ha varit en uppsvälld-tarm-mage till att bli lite mer rund och inte se så fettig ut. :)

Får hoppas jag kommer ihåg hela vägen "in i mål"!

Jo de är ju kul min ser fortfarande fet ut haha fast kanske blir bättre när man ser på bild. Har ju ingen helkroppsspegel
  • Sixtensmamma14
    skorstenen skrev 2014-12-19 15:25:31 följande:
    Har faktiskt ingen aning! Undrar detsamma. Någon som vet?
  • nygift
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-19 15:42:38 följande:

Har faktiskt ingen aning! Undrar detsamma. Någon som vet?

Har bara hört att magen växer fortare när man väntar typ sitt andra barn eller tredje o så vidare
  • Ellonbellon

Jag har bakåtvänd livmoder, det är väl något man har från början. Tror inte detn ändrar sig... Har alltid haft i alla fall.

• nygift

Spännande ska bli intressant på rul :),

• Kelsson1
    SisselSS skrev 2014-12-19 14:05:24 följande:
    Okej, bra att de har kollat upp det Glad Det är ju läskigt att vara gravid, jag kanske inte vågar tro på det ifall något händer. Är så nojjig. 

Hoppas att allt går bra och att du slipper illamående och blödningar! Glad
    Blödningarna har jag sluppit i flera veckor (ta i trä) men illamåendet vill inte ge med sig

Mysigt med rörelser redan , förra gången kände jag som små små kolsyrebubblor redan v 14 men den här gången inte så mycket o andra gången ska man börja känna tidigare. Undrar hur moderkakan ligger om den kan ligga i framvägg o dämpa? Måste fråga på RUL 19/1
  • nygift

Fick höra av min BM att man kan blöda för att blodkärlen spricker när man gör saker. Jag började ofta blöda om jag tog promenader och städa men nu har jag sluppit det. O vissa får ju typ mensliknande blödningar

• Kelsson1

Nygift: tror att mina blödningar har samband med att jag är gravid med hjälp av IVF, tydligen vanligt med blödningar då

Svar på tråden Sommarbebisar 2015