• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift

Hur går det för alla? Mår ni bra? Har ni berättat för släkt o vänner eller väntar ni? :)

• hemligönskan

Imorgon ska vi berätta för mina föräldrar! Ska ta en fotograf som jag ska sätta ett papper I där det ska stå "Grattis farmor och farfar till er nya titel mormor och morfar" och så ska jag dekorera den lite :D

nygift skrev 2014-10-17 12:00:18 följande:

Hur går det för alla? Mår ni bra? Har ni berättat för släkt o vänner eller väntar ni? :)

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-10-17 16:53:46 följande:

Imorgon ska vi berätta för mina föräldrar! Ska ta en fotograf som jag ska sätta ett papper I där det ska stå "Grattis farmor och farfar till er nya titel mormor och morfar" och så ska jag dekorera den lite :D

Åh vad roligt. Hur långt är du gången?
  • Emeeliiee

Det går bra, var på inskrivning på MVC idag :) Är sååå trött hela tiden och sugen på väldigt specifika saker att äta (makrill i tomatsås, nachos med salsa och guacamole) och även illamående till och från.

Imorgon ska vi berätta för alla i vår familj, i samband med förlovnings-middag :)

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-17 19:02:20 följande:

Det går bra, var på inskrivning på MVC idag :) Är sååå trött hela tiden och sugen på väldigt specifika saker att äta (makrill i tomatsås, nachos med salsa och guacamole) och även illamående till och från.

Imorgon ska vi berätta för alla i vår familj, i samband med förlovnings-middag :)

Åh vad mysigt :) har ni förlovat er? Grattis i sånt fall :)
  • Emeeliiee
    nygift skrev 2014-10-17 19:26:46 följande:

Åh vad mysigt :) har ni förlovat er? Grattis i sånt fall :)

Tack så jättemycket! :) Vi förlovade oss i augusti, men inte kunnat klaffa ihop ett firande förrns nu med alla familjemedlemmar :) Har ni berättat för ngra ännu?
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-17 20:20:19 följande:

Tack så jättemycket! :) Vi förlovade oss i augusti, men inte kunnat klaffa ihop ett firande förrns nu med alla familjemedlemmar :) Har ni berättat för ngra ännu?

Åh vad mysigt :)

Vi har berättat för min mamma o sen min makes. Bror vi tänkte gå ut med nyheten i slutet av november /början på december
  • hemligönskan

Är iv 6 nu, 5+4. Gjorde vul iförrgår och där såg allt bra ut, ska göra det igen på fredag nästa vecka i och med att det var för tidigt för att kunna se hjärtat slå än. Men på fredag går det bra!:) känner också att vi vill berätta oavsett för kommer ju behöva deras stöd vad som än händer. Ser verkligen fram emot imorgon!

hemligönskan skrev 2014-10-17 16:53:46 följande:

• Emeeliiee

Undrar hur det kommer sig att vissa får göra vul och andra inte? Jag var på inskrivning idag på MVC och fick reda på att ultraljud blir det inte förrän v. 18 någon gång.. Känns ju som en evighet?! :/ Man vill ju bara se det lilla livet med egna ögon så snabbt som möjligt..

• JossanRy
    Emeeliiee skrev 2014-10-17 22:19:09 följande:

Undrar hur det kommer sig att vissa får göra vul och andra inte? Jag var på inskrivning idag på MVC och fick reda på att ultraljud blir det inte förrän v. 18 någon gång.. Känns ju som en evighet?! :/ Man vill ju bara se det lilla livet med egna ögon så snabbt som möjligt..

Vad jag förstått så handlar det om kommuner och särskilda förutsättningar så som ålder, tidigare ma eller annan sjukdomhistoria. I Västerås, där jag bor så är det bara privata kliniker som erbjuder det.

Jag vill veta så tidigt som möjligt att det är bra därinne :) får prata med barnmorskan om man kan flörta till sig något.
Svar på tråden Sommarbebisar 2015