• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Emeeliiee
    Bubblan2014 skrev 2014-10-29 05:48:42 följande:

Emeeliiee: jaha oj så pass? Själv ska jag dit om 2 veckor, är då i vecka 12. Förstod aldrig riktigt varför det blev så sent, de kanske var fullbokade, vad vet jag. Men på fredag ska vi dit på något infosamtal, typ om kost och hälsa tror jag.

Det där info-samtalet var det vi var på för några veckor sedan om kost, hälsa, livsstil osv. Så den "riktiga" inskrivningen blir runt v 11 för oss :) Då ska de ta blod+urin-prover och så. 

• JossanRy
    nygift skrev 2014-10-29 10:11:54 följande:

Jag ringde barnmorskan på måndagen fick tid på tisdagen men då är de ju ingen riktig inskrivning handlar mer om hälsan när man är gravid vad man får äta o inte äta o sånt :) så man har koll på det :)

Jag vette fan om det första samtalet gav någonting. Tog 20 min och ingen vettig information. Jag frågade om tvillingrisk fick ett ja. Hon frågade om jag åt normalt. Ja. Thats it.. hade kunnat ta det via telefon eller en bra hemsida. :)
  • nygift
    JossanRy skrev 2014-10-29 22:18:32 följande:

Jag vette fan om det första samtalet gav någonting. Tog 20 min och ingen vettig information. Jag frågade om tvillingrisk fick ett ja. Hon frågade om jag åt normalt. Ja. Thats it.. hade kunnat ta det via telefon eller en bra hemsida. :)

Hahaha dåligt fast du har rätt :) ska bli intressant o se hur inskrivningen är
  • JossanRy
    nygift skrev 2014-10-30 08:54:25 följande:

Hahaha dåligt fast du har rätt :) ska bli intressant o se hur inskrivningen är

Ja nästa inskrivning ät ju blodprov.. tadadaaam. I dom not like that. :) Men men det är väl bara att beta av. Och vidare utvecklade frågor. Vi har vårt samtal när jag är i 11+6 :) ska berätta för familj och vänner två dagar efter.. 12+1
  • dalin79

Hej!

Är 35 och har precis plussat för första gången, känns spännande, roligt och nervöst Datum enligt en gravidapp är 1 juli 2015. Mer information lär vi ju få vid ULJ+KUB som är bokat till slutet av året.

Jag ringde BM i måndags och fick en tid till i tisdags för inskrivning. Den gick väldigt snabbt och det mesta visste man ju redan. Så gav inte speciellt mycket men i alla fall en registrerad vikt.

• Emeeliiee
    dalin79 skrev 2014-10-30 15:11:32 följande:

Hej!

Är 35 och har precis plussat för första gången, känns spännande, roligt och nervöst Datum enligt en gravidapp är 1 juli 2015. Mer information lär vi ju få vid ULJ+KUB som är bokat till slutet av året.

Jag ringde BM i måndags och fick en tid till i tisdags för inskrivning. Den gick väldigt snabbt och det mesta visste man ju redan. Så gav inte speciellt mycket men i alla fall en registrerad vikt.

Grattis och välkommen! :) 
  • dalin79

Tack Emeeliiee :)
    Känns spännande och många tankar som snurrar i huvudet och man börjar redan planera. :)

• Emeeliiee
    dalin79 skrev 2014-10-31 07:45:51 följande:

Tack Emeeliiee :)
    Känns spännande och många tankar som snurrar i huvudet och man börjar redan planera. :)

Yes, jag förstår känslan. Helst vill man ju köpa barnvagn och inreda barnrummet redan nu :) Har du känt av ngra symptom ännu eller mår du toppen?

• Emeeliiee

Någon mer än jag som måste upp och kissa flera ggr per natt? Det blir ett jäkla rännande vissa kvällar/nätter.. Illamåendet är fortf kvar, kräks 1-2 ggr om dagen, men ska prova att jobba ikväll iaf. 

• dalin79

Jag mådde jätteilla för några veckor sedan, förmodligen precis då det tagit sig. Men det var bara en kväll, hade även frossa då och trodde jag blivit magsjuk. Sedan har jag mest mått lite lätt illa men inte kräkts. Har haft lite ilningar i underlivet och däromkring då och då.
    Sura uppstötningar, ömma lite svullna bröst,svullen och bubblig mage samt som träningsvärk och lätt mensvärk i magen, kissar mycket (med det har jag haft perioder då jag gjort innan med så är van), lite lätt flytning. Förkyld och bihålebesvär nu med men det tror jag jag haft även om jag ej varit gravid. I övrigt mår jag bra

Svar på tråden Sommarbebisar 2015