Emeeliiee skrev 2014-10-19 20:24:52 följande:
Vi satt och käkade middag med min familj och min sambos familj(er) och hade supertrevligt, jag smygdrack alkoholfritt vin så ingen misstänkte något.. Sedan höll min sambo ett litet tal och sa att det var otroligt roligt att alla villa komma och fira vår förlovning, men att det finns faktiskt en till sak att fira: vi ska bli föräldrar :)
Först vart alla knäpptysta i några sekunder och då hann man tänka en hel del kan jag säga. Men sen kom allas positiva reaktioner, blev helt överväldigad :)
Haha, min barnmorska sa att det är vanligt att brösten går upp minst 1 kg i vikt under en graviditet och det är ju inte så lite :P
Åh vad roligt vi har inte berättat än förutom för min mor. Och makens bror tänkte hålla det hemligt lite till vill veta att bebisen mår bra först :) haha det förklarar varför brösten gör ont dåhihi
hemligönskan skrev 2014-10-19 20:55:15 följande:
Vi berättade för mina föräldrar igår :) jag hade köpt en fotoram och satt i en text jag skrev med guldpenna "Grattis farmor och farfar till er nya titel mormor och morfar". När vi kom dit så frågade min pappa vad jag ville dricka, han sa att Det fanns läsk vin sodastreamvatten, jag bad om läsk men då kom min kära mamma och sa "kanske lite viiin? " och jag sa ja tack, gick in på toaletten medan de började hälla upp och höll på att dö av pirrighet, haha. Sedan kom jag ut och sa "älskling ska vi ge dom paketet direkt eller?" Vi har nyligen varit utomlands, så tog ett inslagspapper vi fick där till en annan grej vi köpt. Och så öppnade mamma och började läsa(kisandes) och så gick det upp för henne och hon bara ropade "är det sant? !!!Åååååh!!!! Åh guuuud! Grattis!!!" Haha det var så kul! Och pappa sa att han nog förstod vad som stod i ramen så han Aa Grattis och gav oss kramar :) mamma med såklart. De blev så himla glada!! MEN det visste vi att dom skulle bli också :):)
Åh perfekt :) mysigt jag tror jag vet min pappas reaktion o tror inte han blir så glad :( han lägger sig i vårat liv så mkt tyvärr på fel sätt