• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • emmarebecca
    emmarebecca skrev 2014-10-18 20:51:44 följande:

Hej hej hoppAr in här, beräknad 5 juni så går in i vecka 8 nästa vecka smile1.gif

Imorgon menade jag * var på tidigt UL förra veckan o vart flyttad en vecka, trodde jag skulle va beräknad 29 maj men vart en juni bebis ist :)
  • skorstenen

Jag mår bra :) är frusen. Lite trött, lite stick i brösten, svagt illamående och Luktkänslig. Inget som är jobbigt alls.

Jag ska på vul på fredag o räknar minuterna. Förra gången vi var där fick vi tråkigt besked. Hoppas på bättre denna gången.

Vi kommer vänta med att berätta till efter KUB i början på december. Ev längre.

Min man bryr sig på ett annat sätt nu när jag bara har hnm att prata med. Det känns så skönt. Han vill vara realist och inte få för stora förhoppningar men iom jag pratar med hnm nu så är han mer positiv. Han har tidigare graviditeter typ låtsats som att det regnar fram till efter kub. Jag har pratat med väninnor ist. Mkt mer speciellt denna gången ?

Hur mår ni? När är ni beräknade?

• nygift

Åh vad tråkigt med jobbiga besked. Jag är beräknad 14 juni har mått illa till o från hela dagen. Extremt kissnödig o sjukt jävla trött hela tiden.

• Emeeliiee

Igår berättade vi för alla i våra närmsta familjer.. Det var så jäkla nervöst, men alla tog det verkligen hur bra som helst och blev jätteglada!

Jag mår illa varje liten stund jag är vaken känns det som.. Sover minst 1 timme mitt på dagen, är galet trött. Och boobiesarna är så ömma och svullna att det nästan är läskigt, haha :)

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-19 18:40:49 följande:

Igår berättade vi för alla i våra närmsta familjer.. Det var så jäkla nervöst, men alla tog det verkligen hur bra som helst och blev jätteglada!

Jag mår illa varje liten stund jag är vaken känns det som.. Sover minst 1 timme mitt på dagen, är galet trött. Och boobiesarna är så ömma och svullna att det nästan är läskigt, haha :)

Hur berättade ni ? :) haha har märkt att mina tuttar blir värre o värre för varje dag :)
  • Emeeliiee
    nygift skrev 2014-10-19 19:27:20 följande:
    Hur berättade ni ? :) haha har märkt att mina tuttar blir värre o värre för varje dag :)

Vi satt och käkade middag med min familj och min sambos familj(er) och hade supertrevligt, jag smygdrack alkoholfritt vin så ingen misstänkte något.. Sedan höll min sambo ett litet tal och sa att det var otroligt roligt att alla villa komma och fira vår förlovning, men att det finns faktiskt en till sak att fira: vi ska bli föräldrar :) 
    Först vart alla knäpptysta i några sekunder och då hann man tänka en hel del kan jag säga. Men sen kom allas positiva reaktioner, blev helt överväldigad :)

Haha, min barnmorska sa att det är vanligt att brösten går upp minst 1 kg i vikt under en graviditet och det är ju inte så lite :P

• hemligönskan

Vi berättade för mina föräldrar igår :) jag hade köpt en fotoram och satt i en text jag skrev med guldpenna "Grattis farmor och farfar till er nya titel mormor och morfar". När vi kom dit så frågade min pappa vad jag ville dricka, han sa att Det fanns läsk vin sodastreamvatten, jag bad om läsk men då kom min kära mamma och sa "kanske lite viiin? " och jag sa ja tack, gick in på toaletten medan de började hälla upp och höll på att dö av pirrighet, haha. Sedan kom jag ut och sa "älskling ska vi ge dom paketet direkt eller?" Vi har nyligen varit utomlands, så tog ett inslagspapper vi fick där till en annan grej vi köpt. Och så öppnade mamma och började läsa(kisandes) och så gick det upp för henne och hon bara ropade "är det sant? !!!Åååååh!!!! Åh guuuud! Grattis!!!" Haha det var så kul! Och pappa sa att han nog förstod vad som stod i ramen så han Aa Grattis och gav oss kramar :) mamma med såklart. De blev så himla glada!! MEN det visste vi att dom skulle bli också :):)

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-19 20:24:52 följande:

Vi satt och käkade middag med min familj och min sambos familj(er) och hade supertrevligt, jag smygdrack alkoholfritt vin så ingen misstänkte något.. Sedan höll min sambo ett litet tal och sa att det var otroligt roligt att alla villa komma och fira vår förlovning, men att det finns faktiskt en till sak att fira: vi ska bli föräldrar :) 

Först vart alla knäpptysta i några sekunder och då hann man tänka en hel del kan jag säga. Men sen kom allas positiva reaktioner, blev helt överväldigad :)

Haha, min barnmorska sa att det är vanligt att brösten går upp minst 1 kg i vikt under en graviditet och det är ju inte så lite :P

Åh vad roligt vi har inte berättat än förutom för min mor. Och makens bror tänkte hålla det hemligt lite till vill veta att bebisen mår bra först :) haha det förklarar varför brösten gör ont dåhihi
    hemligönskan skrev 2014-10-19 20:55:15 följande:

Vi berättade för mina föräldrar igår :) jag hade köpt en fotoram och satt i en text jag skrev med guldpenna "Grattis farmor och farfar till er nya titel mormor och morfar". När vi kom dit så frågade min pappa vad jag ville dricka, han sa att Det fanns läsk vin sodastreamvatten, jag bad om läsk men då kom min kära mamma och sa "kanske lite viiin? " och jag sa ja tack, gick in på toaletten medan de började hälla upp och höll på att dö av pirrighet, haha. Sedan kom jag ut och sa "älskling ska vi ge dom paketet direkt eller?" Vi har nyligen varit utomlands, så tog ett inslagspapper vi fick där till en annan grej vi köpt. Och så öppnade mamma och började läsa(kisandes) och så gick det upp för henne och hon bara ropade "är det sant? !!!Åååååh!!!! Åh guuuud! Grattis!!!" Haha det var så kul! Och pappa sa att han nog förstod vad som stod i ramen så han Aa Grattis och gav oss kramar :) mamma med såklart. De blev så himla glada!! MEN det visste vi att dom skulle bli också :):)

Åh perfekt :) mysigt jag tror jag vet min pappas reaktion o tror inte han blir så glad :( han lägger sig i vårat liv så mkt tyvärr på fel sätt
  • nygift

Måste ställa en äcklig fråga. Men är det nån som har haft gula flytningar? :$

Svar på tråden Sommarbebisar 2015