• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Bubblan2014

Haha vad lustigt! Ja mycket mjölk och vatten blir det. Jobbar inom restaurang så innan levde jag mest på vin ;P

Har ni varit på inskrivning än?

• Sanja87

Idag var jag o träffa bm för hälsosamtal och sen bmläkaren för att kolla på ett ungefär vilken vecka jag var i.. Hon trodde v 7-8 :) så min bm bokade in inskrivning och provtagning inför kub den 18e nov :D känns som att det händer lite! O kubtestet blir i slutet på nov typ! Nåt att se fram emot!

Är det nån mer än jag som tänker o funderar massa över förlossningen?

Eftersom jag har en dotter på snart 3 år så är jag så himla nyfiken på hur det kmr börja, hur fort det kmr gå denna gång osv osv :)
    Haha jag har bestämt vilken vagn jag ska ha oxå redan :)

• nygift
    Bubblan2014 skrev 2014-10-28 19:22:55 följande:

Haha vad lustigt! Ja mycket mjölk och vatten blir det. Jobbar inom restaurang så innan levde jag mest på vin ;P

Jag ska på inskrivning den 10 november :)
    Sanja87 skrev 2014-10-28 20:54:08 följande:

Idag var jag o träffa bm för hälsosamtal och sen bmläkaren för att kolla på ett ungefär vilken vecka jag var i.. Hon trodde v 7-8 :) så min bm bokade in inskrivning och provtagning inför kub den 18e nov :D känns som att det händer lite! O kubtestet blir i slutet på nov typ! Nåt att se fram emot!

Är det nån mer än jag som tänker o funderar massa över förlossningen?

Eftersom jag har en dotter på snart 3 år så är jag så himla nyfiken på hur det kmr börja, hur fort det kmr gå denna gång osv osv :)

Haha jag har bestämt vilken vagn jag ska ha oxå redan :)

Jag har funderat en del men tänker mest nu på om bebisen lever eller inte.

För övrigt så har jag funderat på vilken vagn men vi ska kika runt lite innan vi bestämmer oss helt :)
  • Emeeliiee
    Bubblan2014 skrev 2014-10-28 19:22:55 följande:

Vad lustigt! Jag jobbar också inom restaurang, så det där med en del vin känner jag igen! Nu mår jag dåligt av bara tanken!

Vi var på inskrivning i v 6 (är nu i v 8), nästa gång blir i mitten av nov.
  • Bubblan2014

Emeeliiee: jaha oj så pass? Själv ska jag dit om 2 veckor, är då i vecka 12. Förstod aldrig riktigt varför det blev så sent, de kanske var fullbokade, vad vet jag. Men på fredag ska vi dit på något infosamtal, typ om kost och hälsa tror jag.

• allo90

Hej hej :) jag hoppar också in här. Jag är 24 år och väntar mitt första barn. Har precis gått in i vecka 11. Så spännande :D

• JossanRy

Vi var på inskrivning förra fredagen dvs v 6. Skulle tillbaka för riktiga inskrivningen i november. Typ v 12. Då tar de blodprov och mer uppgifter. Förstår inte varför de var så snabba att ta första inskrivningssamtalet så snabbt inpå. Gav egentligen ingenting.

• nygift
    JossanRy skrev 2014-10-29 09:25:42 följande:

Vi var på inskrivning förra fredagen dvs v 6. Skulle tillbaka för riktiga inskrivningen i november. Typ v 12. Då tar de blodprov och mer uppgifter. Förstår inte varför de var så snabba att ta första inskrivningssamtalet så snabbt inpå. Gav egentligen ingenting.

Jag ringde barnmorskan på måndagen fick tid på tisdagen men då är de ju ingen riktig inskrivning handlar mer om hälsan när man är gravid vad man får äta o inte äta o sånt :) så man har koll på det :)
  • Faer

Hoppar gärna in i den här tråden med! Har nyss plussat och Enligt gravidappen så är Bf 8 juli! Har inte haft några tydliga symptom mer än lite trötthet! :)

• nygift
    Faer skrev 2014-10-29 11:54:23 följande:

Hoppar gärna in i den här tråden med! Har nyss plussat och Enligt gravidappen så är Bf 8 juli! Har inte haft några tydliga symptom mer än lite trötthet! :)

Grattis o välkommen :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015