• monn

Pergotime start Oktober 2014

Bästa födelsedagspresenten! Och julklappen! Spännande :)

SsaraL skrev 2014-12-27 18:58:47 följande:

Han blev så glad! Han fyller år imorgon, men fick en tidig present. Skrev ett kort "vi alla 3 älskar dig" men han fattade inte innan han öppnade stickan! Haha.

Ska ha mens imorgon typ, så inte ens det! Lite mensvärk och ömma bröstvårtor men haft det varje månad nu.

• monn

Hoppas för din skull! Vi verkar ligga rätt samma, hade positivt utslag på julafton! :) hoppas vi får plus båda två!

joss82 skrev 2014-12-27 20:20:11 följande:

Så härligt med plus i tråden, åh vad jag hoppas att jag själv kommer kunna skriva det snart! Äl +3/4 idag, ska ta progesteronprov i övermorgon. Nervös för det, försöker ställa in mig på dåligt resultat igen. Tycker inte att tempen stigit som den borde, har dock haft väldigt dålig koll på den. Bara mätt vid enstaka tillfällen och haft annan dygnsrytm än jag brukar. Så hoppas ju ändå..

• monn

Jag menar det, hoppas på drt bästa! Jag är lite orolig inför nyår, vågar man dricka? Om jag inte dricker så kommer det bli en stor sak. Kan man få positivt gravtest så tidigt? Ska ha mens den 4/1...

joss82 skrev 2014-12-27 21:23:33 följande:

Ja, håller tummarna för oss också! Jag hade utslag 22:e och 23:e. Det har ju gått bra för så många andra i tråden så varför skulle det inte göra det för oss också?

• monn

Det låter som en bra drick-kompromiss :) ja, jag har fått kort lutealfas verkar det som. Jag skall ju dock inte göra det blodprovet, så jag vet ju inte om ägglossningen verkligen skett.. Jag har tempat också, verkar vara rätt mönster, men det temperaturen kanske ändras på samma sätt även om ägget inte släppt?

joss82 skrev 2014-12-27 22:42:17 följande:

Ska du ha mens den 4/1 om du fick utslag på julafton? Då har du en kort lutealfas? Bara 9-10 dagar?

Om jag får reda på blodprovet innan och det säger att jag inte haft ägglossning dricker jag nog "som vanligt" på nyår, om det är ett bra blodprov kommer jag dricka ett glas champagne och lite vin till maten men inte mer.

• monn

ÄL+4 idag och det moler hemskt mycket i magen, även små konstiga stickningar/ilningar som jag inte kännt innan... Hoppas det är något positivt och inte inbillning :)

• monn

Härligt! Hoppas hoppas hoppas!

joss82 skrev 2014-12-30 09:44:18 följande:

Verkar som att dubbelkuren gjort vad den ska. Progesteronet låg precis på gränsvärdet för garanterad ägglossning. Glad för det!! Nu hoppas vi att det tagit sig också...

• monn

Tack själv!! Hoppas jag kan bli med i den gruppen! Gott nytt år på er alla <3

SsaraL skrev 2014-12-31 12:05:14 följande:

Vill bara säga tacka till alla! Tack för ni har förstått och hjälpt mig att bearbeta denna period! jag har ingen nära vän som jag kan verkligen prata med detta om så det är så himla bra att ni har funnits där!

Kommer inte lämna gruppen, för jag vill se hur det går för er andra och hoppas på flera plus! Tänkte att när fler är gravida att vi startar en tråd och följs åt! Hade varit så himla roligt!

Gott nytt år på er!

Kram! <3

• monn

Jag har inte fått plus än tyvärr! När skall du ha mens? Hoppas att den inte kommer:) min mens skall komma imorgon!

joss82 skrev 2015-01-03 17:02:17 följande:

Hur går det för er härinne? Vilka är vi som inte fått vårt plus än? Jag är på ÄL+11 idag. Har känt mig konstig i magen i flera dagar nu. Först som stickningar och mensvärk, nu mer som ett dovt illamående som kommer och går. Inte så att jag vill spy, mer som att jag är uppsvälld och har en konstig och inte alltför skön känsla. Har dock känt likadant någon gång tidigare, så hoppas inte alltför mycket. Ska ta ett test i morgon bitti. Nervöst!

• monn

Jag håller med dig, man vill liksom inte förstöra dagen. Jag skall nog bara vänta ut mensen. Blir den för sen testar jag :)

joss82 skrev 2015-01-03 20:36:28 följande:

Om den följer sitt vanliga mönster borde den komma idag eller i morgon. Men tänker att lutealfasen kanske blir längre eftersom jag ju faktiskt haft ägglossning den här gången? Tänkte testa imorrn bitti men vet inte om jag vågar. Har en del grejer bestämt imorrn också, skulle vara lite jobbigt både att vara för glad och för ledsen..

• monn

Ja ibland känns det konsigt alltså. Några dagar efter äl kändes det väldigt mycket och annorlunda i magen denna månaden.

Jag tempar varje morgon när jag vaknar. Förra månaddn vart det klockrent att tempen sjönk 0,4 grader samma dag som mensen kom, kändes skönt att få veta att den skulle komma. Är på cd 30 idag, tempen är oförändrad. Beräknad mens är idag. Vi får se hur tempen är imorgon :)

joss82 skrev 2015-01-03 23:12:27 följande:

Usch alltså, om jag inte är gravid vet jag inte vad det är med min mage. Den har inte varit rolig att tas med de senaste dagarna.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014