• monn

Pergotime start Oktober 2014

Gött att den kom tillslut :)

Det med dina vänner låter ju positivt och hoppfulllt för oss alla! Frågan är om de tog enkel eller dubbel dos. Man har ju läst runt lite, och dubbel dos verkar vara mer effektiv :)

SsaraL skrev 2014-10-23 22:32:54 följande:

För allas information fick jag min mens idag, inte varit så lycklig över att få den som idag. Hahah ;)

Så om 5 dagar börjar min pergostart! Ska bli så himla spännande om jag får ägglossning.

Pratade med en bekant vars 4(!) vänner ätit pergotime och alla fått barn inom 3 månader. Hoppas, men förväntar mig ingen graviditet detta året för vill inte bli för besviken :(

• monn

Hoppas :) jag skulle inte göra vul, bara ägglosstester som du.

Jag är på cd 21, har inte fått ägglossning än och börjar tappa hoppet för att det skall ske denna månad. Jag brukar ha en cykel på 30-35 dagar.

SsaraL skrev 2014-10-27 20:08:45 följande:

Då har jag börjat med pergotime! Nu hoppas vi bara jag får ägglossning på stickorna så man ser det fungerar. Känns så sjukt att det finns piller som sätter igång äl såhär! ;) (men bra såklart !!)

Ska ni alla på vul efter pergotime för att se om ni haft ägglossning? Jag ska ta äl-tester för att kolla ägglossning och när jag är säker så ska jag ringa kliniken för ett vul månaden efter. Förstod inte varför, men antar det är om jag inte blir gravid eller?

• monn

Tack! <3 jag försöker, men det är inte så jävla lätt när alla runtomkring en antingen är gravida, har barn eller blir gravida på rullande band! Vi ser framåt helt enkelt :)

SsaraL skrev 2014-10-28 15:32:22 följande:

Ge inte upp hoppet! Händer det inte nu händer det nästa månad. Vet hur jävligt det kan vara med att inte se äl eller bli gravid, och jag hatar folk som säger "tänk positivt" men det är enda saken man ska göra! Vägra bli deppig. Det är fruktansvärt och man blir bara besatt av tanken på barn och då gör allt ondare när inget händer.

• monn

Ja man blir sårad, men man vill ju vara glad för sina vänner också. Så kluven :/

Jag har läst att det tar 4-11 dagar efter sista tabletten för ägglossningem att sätta igång, så det körde jag efter, dock sade min gyn att jag skulle testa dag 6,8,10,12 osv och de andra dagarna 5,7,9,11 osv månaden efter :)

Hoppas den kommer för dig :)

SsaraL skrev 2014-10-29 07:49:24 följande:

Samma sak här. Min vän ska gifta sig i december och sedan börja på en bebis. DÅ kommer jag bli så himla sårad, löjligt men sant, om de blir gravida innan oss. :(

Hade tänkt börja med äl-tester 7 dagar efter sista pillret. Kanske försent? Vill ju inte slösa, men det kanske man borde just denna månaden? ;)

• monn

Haha du ska inte suga på dem!!!

Ja det är skitskönt att ventilera detta. Din sambo verkar fin! Hur gamla är ni?

SsaraL skrev 2014-10-30 07:33:47 följande:

Min sista är imorgon. De smakar SKIT? Smälter ju jättesnabbt =D

Då börjar jag testa med mina billiga på måndag och sen mina clearblue när jag börjar närma mig 10-11!

Så himla skönt att ha någon att prata med om detta. INGEN av mina vänner förstår. De flesta pluggar och har inga förhållanden. Min sambo är den enda som förstår, men ändå förstår ingen av oss att vi inte kan få barn utan hjälp. Men jag antar det är bra att vi försökt så pass länge - som min sambo säger är vi redan föräldrar efter denna tiden men utan barn.

• monn

Haha du får förbereda vattnet! Både jag och min sambo är 28! Åtminstone under 30, mina kompisar tror att chanserna är goda för att vi "fortfarande är unga", vi får se :)

SsaraL skrev 2014-10-31 21:09:20 följande:

Hahaha men de smälter ju snabbt innan man hinner dricka vatten! ;D

Ja, han är fin han! Väldigt klok och barnkär. Han kommer bli otroligt fin pappa.

Jag är 23 år och sambon 33 år! (Fast han är yngre än mig mentalt ;) haha! Hur gamla är ni?

• monn

Jag fick inte ägglossning på första enkeldosen. Började andra enkeldosen idag! Så nu hoppas jag på det bästa :) vi har kollat upp min sambo nu, och inget fel på honom :)

SsaraL skrev 2014-11-08 19:33:32 följande:

Seeeegt att vänta på äl! Har en känsla att pergotime inte kommer fungera på mig om jag inte tar dubbeldos :(

Hur går det för er tjejer? Fått ägglossning eller svar på era prover?

• monn

Man kan ju inte vara helt säker tills man får mens liksom. Jag tog bara äl-tester varannan dag. Och de "förutspår" ju 48h frammåt! Vilken cd är du är på?

SsaraL skrev 2014-11-09 14:36:28 följande:

Fan. Ja, har en magkänsla att det inte kommer funka nu på mig också. Tog du blodprov eller kollade du bara äl-tester?

• monn

Okej tjejer, ni lär ju som jag ha tagit många ägglossningstester. Jag har jättesvårt att tyda dessa, så jag slutade med dem och började med digitala. Detta är gamla test från innan jag började med Pergotime. Är inte det vänstra positivt ändå?
  • monn

Detta är väl den gången, enda gången jag trott att jag haft ägglossning, på testet tilö vänster, men jag hade nog inte det ändå!

lantlivet skrev 2014-11-09 22:29:22 följande:

Teststräckan ska va lika starkt eller starkare för att det ska va positivt sägs det. Ja har aldrig fått utslag då ja aldrig haft ägglossning.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014