• monn

Pergotime start Oktober 2014

Hahaha! Blev det något då? Ahhh jag går bara och väntar på bim och håller på att bli tokig!

lantlivet skrev 2014-11-26 20:49:29 följande:

Sa att de kan va sista chansen denna månad, då kontra han med att ja men 40 minuter kan du väl vänta. Snarare typ 2 h blir det. Börja bli smått stressad. Hade vi haft sex igår hade ja inte varit lika stressad :)

• monn

Vad bra!! ;)

Jag har bim 2/12 om jag har en cykel på 28 dagar, vilket jag fick förra månaden av pergo, annars 5/12 eller ännu senare.. Jag hoppashoppas! Blir det inget denna månaden skall jag skicka egenremiss för utredning till Reproduktinsmedicinskt centrum!

lantlivet skrev 2014-11-27 18:16:41 följande:

Jajemen ;) hihi

Jo jag förstår det, bara denna vecka är slut kan jag nog slappna av lite mera. Nästa vecka ska ja på kvinnokliniken å ta blodprov för å se om det blev ägglossning eller inte. Men skulle tro det då ja fick mitt första positiva test någonsin på ägglossning. Sen börja väntan på bim :) ja har den 12/12 ja, när har du?

• monn

Min blev ju betydligt kortare! Tror att pergotime liksom normaliserar kroppen :) jag har hört att man har ofta längre cykler om man ej har ägglossning..

Det är andra försöket, har en fler kurer utskrivna, skall ha telefondejt med gynekologen när jag har mens, hoppas dock ej jag får :) så får vi se hur vi går vidare!

Hur många försök har ni gjort? :)

lantlivet skrev 2014-11-27 20:06:48 följande:

Okej :) spännande! Min förra cykel va 36, så ja hoppas denna blir kortare. Men är den 28 så är de den 12, den borde ju bli kortare om ja har ägglossning typ nu. Ist för ingen alls.

Hur många försök med Pergo är det för er?

• monn

Enkelkur alla månaderna? Vi har försökt sedan slutet av 2013. Början av 2013 är ju länge! Hoppas det blir något snart! Jag börjar föra tankarna mot IVF mer och mer!

lantlivet skrev 2014-11-28 12:52:56 följande:

Jo ja har förstår att de blir väl så då man får ägglossning :)

Okej,jo ja fick för 6 månader

Med pergotime är det först försöket. Annars så har vi kämpat sen början på 2013..

dock tro ja inte jag blir gravid denna månad. Isf ska vi ha väldig tur. Hade ej igår. Endast dagen innan ägglossning. Men nu har ja iaf så ja har test hemma till andra månader.

• monn

Jo jag hoppas det skall gå utan ivf, allt kändea så mycket mer hoppfullt nu när

man äntligen fick ägglossning :). Hade du fått ägglossning av pergotime? Jag fick min pco diagnos nu i september.

lantlivet skrev 2014-11-28 18:18:59 följande:

Jo om de hjälp denna månad blir det fortsatt enkel. Annars ökas dosen. Men har enkelkur för 6 månader annars.

Yes snart 2 år. Fick diagnos pcos i april. Fast ja visste som redan om det då jag hade alla symptomen.

Ni är ju bara inne på andra än så länge så än är det ju länge kvar till ivf :)

• monn

Förlåt det skrev du ju innan att du hade haft! Jag skyller på fredagströttheten! Hejja ägglossning :)

lantlivet skrev 2014-11-28 19:10:59 följande:

Jo det tro jag ET går nu när du har ägglossning :)

Enligt ägglossingstesten hade jag ägglossning typ igår. Har aldrig fått utslag förut så vi får se vad proverna visar nästa vecka.

Okej. Heja pco ;)

• monn

Men usch! Vad är det för klump?! Jag upplever att jag fick mindre mens av pergotime! Idag har det typ molvärkt i tjejmagen hela dagen.... Sticker lite liksom, aldrig kännt det innan... Något på gång? Bim på onsdag!!!:)

SsaraL skrev 2014-11-29 14:34:19 följande:

Uppdatering: fick en OTROLIG mens efter pergotime. Har aldrig mycket mens men igår fick jag en stor klump.. Det var fruktansvärt obehagligt eftersom den var stor som satan...

Fått köpa cyklo-f för att minska min mens för blöder genom både tampong och binda på typ 2 timmar! Sjukt...

• monn

Ja det är lite så jag känner också!! Dagarna går superlångamt..

Hoppassnart skrev 2014-11-30 19:29:15 följande:

åhh hoppas hoppas ;) bra när man känner något man aldrig känt  innan tror jag :)

• monn

Heja!! Enkel kur denna gången också? Jag har bim idag, ingen mens än :)

SsaraL skrev 2014-12-02 12:27:29 följande:

Påbörjat kur nummer 2 nu! DENNA gången ska det vara vår tur! (Hoppas det iallafall!)

Väntar på att någon av er ska plussa! :S

• monn

Ja bebisarna kommer vara sjukt efterlängtade <3 tycker också det är härligt att ha folk att prata med! Kram!!

lantlivet skrev 2014-12-02 18:52:56 följande:

Ja förstår dig fluffan. De känns jätteorättvist ibland. Men då bruka ja tänka att, tänk vad efterlängtade och älskade våra bebisar kommer vara när dom är här :)

Jag är superglad att de finns sånna här forum med sånt bra folk som er :) d är guld värt när man inte har någon i närheten som går igenom samma väg. Ja känner 9 personer som är gravida just nu..

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014