Pergotime start Oktober 2014
Ja nu har jag pergo, men har inte fått ägglossning ännu!
På min skärm ser de inte lika starkt ut dock. Nä, men har du Pergo nu eller?för då spelar ju testet ingen roll :)
Ja nu har jag pergo, men har inte fått ägglossning ännu!
På min skärm ser de inte lika starkt ut dock. Nä, men har du Pergo nu eller?för då spelar ju testet ingen roll :)
Tror du aldrig de kommer visa något även om du har äl? Cd 12 är ju lugnt, 4-11 dagar efter sista tabletten skulle ju äl komma. Alltså, jag börjar bli mer och mer inne på ivf och att söka mig tlll en privatklinik. Är ivf nästa steg efter pergo, om det inte fungerar? När ger man upp pergo? Jag har läsg lite här om att man bara skall ta 6 doser.
Är på cd 12 idag bara. (Om man räknar från första mensdagen?) Fick idag världens flytning, haha. Har ALDRIG flytningar. Så fick lite hopp om att jag kanske kommer få äl :)
Får som alla er heller aldrig utslag på ältesterna. Vi kör varannan dag och jag tar ältester för "säkerhets skull" OM de skulle visa något alltså :)
Med Pergotime har vi bara kört en kur innan, och den jag är på nu, men jag vet inte om det kommer gå alltså, hoppas ju såklart :)
Jag ver inte riktigt vad som händer efter pergotime men antar ivf. Hur länge har ni försökt med pergotime? Enligt min app ska jag ha äl på Onsdag, men har pco och har antagligen aldrig haft äl - därför tror jag inte på ägglossningstest. :/
Glad gubbe imorse? Då har du ju fått ägglossningn! :) grattis!
Har det rosa! Då visade det en glad gubbe i morse... Well, får göra det bästa utav det och hoppas jag bara får utslag på morgonurin :)
Haha! Heja simmarna! Det kan det nog, tror inte det är så stor risk att det testet visar fel om en gubbe väl visas :)
Ja, men hade ingen vid 16 när jag kom hem från jobbet?! Kan det ändras så snabbt? Ligger nu med benen och mutti i vädret så simmarna kan simma snabbare ner hahah
Är det inte 48h efter första utslag? Jag har noll koll. Men har du haft det så har du! Hoppas det blir en bebis! :)
Alltså vet du hur länge man har stegring? Känns ju sjukt om man ska behöva testa flera gånger per dag för att inte missa sin stegring? Hade ingen glad gubbe idag så slutar testa för denna månaden nu.
Ja det är häftigt! Jag hoppas att min kommer denna månaden också :)
Men precis? Well, skitsamma! Händer det nu så händer det. Trodde dock aldrig att ett litet piller skulle få igång ägglossningen sådär, helt sinnes egentligen ju!
Sex kurer är max eller? Vad blir nästa steg om det inte tar sig?
Jag har bara varit mycket varmare än vanligtvis, annars har jag mått bra :) hoppas det blir ägglossning snart! För dig med :)
Hej allihopa!
Jag är så dålig på att titta in här och kolla om det har skrivits något nytt.
Men nu ser jag att jag har missat flera sidor.
Jag har nu börjat på min sjätte kur pergotime, tror jag, har börjat tappa räkningen nu. Jag hoppas verkligen att det här blir den sista också ;)
Är på cd7 och tar dubbeldos pergo.
Har ni fått några biverkningar av Pergo?
Tack för pepp! Och stort grattis! Vad härligt att det fick direkt :)
Hej.
Tänkte hoppa in lite här.
Åt min första Pergo kur denna månad, och har gått oväntat på mensen nu, borde ju komma när som hels, för det gör den ju alltid. men fick ett infall i morse och testa mig, nått jag aldrig vågar annars och det visade att jag var gravid :) på första kuren, kan knappt tro det. nu väntar jag på att gyn ska höra av sig så vi kan boka in ett vul. hade nämligen två stora ägg på g dagarna innan ägglossningen.
förra gången jag åt pergotime, när jag skulle få mitt första barn fick vi kämpa som galningar, var inte fören på 4 kuren som hon blev till. det roliga är att hon också blev till i oktober, så vi kommer förhoppningsvis ha två juni/juli barn.
det jag vill säga ge inte upp, någon gång så händer det, vi hade försökt i flera år innan vi sökte hjälp, och sen var det utredningar på utredningar och pergotime utskrivet ett par gånger, i väntan på att vi skulle in på ivf samtal så fick vi sista kuren pergotime, i och med att det drog ut på tiden (de tog fel blodprover på mig), och då blev min lilla tjej till, hon är 1,5 år snart, och full med liv.
Grattis! :)
Jag plussade i morse på BIM+2. BF 27 juli ÄNTLIGEN var det vår tur! Bara hoppas att det går vägen