• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-09 14:35:38 följande:

Hoppas ni får Pergo och det funkar! Känns konstigt om ni inte skulle få det utskrivet, har du frågat om de?

Jo jag har frågat. Men inte fått ett svar på det ::// men d borde bli pergotime till en början. :)

Sjukligt nervös. Å imorgon hämtar vi en kattunge :) så vår katt får lite sällskap :) bebislängtan är sjuk just nu!

Stilla den lite med en hårig bebis till. Hehe
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-09 15:10:21 följande:

Jo jag har frågat. Men inte fått ett svar på det ::// men d borde bli pergotime till en början. :)

Sjukligt nervös. Å imorgon hämtar vi en kattunge :) så vår katt får lite sällskap :) bebislängtan är sjuk just nu!

Stilla den lite med en hårig bebis till. Hehe

Tjata! Jag trodde jag skulle få tjata men hon tog upp det själv, väldigt bra och skönt! Vi går hos en privat klinik :)

Åh! Mysigt med bebiskatt!!!
  • monn

Man kan ju inte vara helt säker tills man får mens liksom. Jag tog bara äl-tester varannan dag. Och de "förutspår" ju 48h frammåt! Vilken cd är du är på?

SsaraL skrev 2014-11-09 14:36:28 följande:

Fan. Ja, har en magkänsla att det inte kommer funka nu på mig också. Tog du blodprov eller kollade du bara äl-tester?

• monn

Okej tjejer, ni lär ju som jag ha tagit många ägglossningstester. Jag har jättesvårt att tyda dessa, så jag slutade med dem och började med digitala. Detta är gamla test från innan jag började med Pergotime. Är inte det vänstra positivt ändå?
  • lantlivet

Jo va ska ta upp det den 18 då vi har tid :) men de är ju det jag behöver så de blir nog det. Ja här finns ju inga privata kliniker då det är norrland i ett nötskal. ;)

Jo de ska bli mysigt!

• lantlivet

Teststräckan ska va lika starkt eller starkare för att det ska va positivt sägs det. Ja har aldrig fått utslag då ja aldrig haft ägglossning.

monn skrev 2014-11-09 16:40:31 följande:

Okej tjejer, ni lär ju som jag ha tagit många ägglossningstester. Jag har jättesvårt att tyda dessa, så jag slutade med dem och började med digitala. Detta är gamla test från innan jag började med Pergotime. Är inte det vänstra positivt ändå?

• monn

Detta är väl den gången, enda gången jag trott att jag haft ägglossning, på testet tilö vänster, men jag hade nog inte det ändå!

lantlivet skrev 2014-11-09 22:29:22 följande:

Teststräckan ska va lika starkt eller starkare för att det ska va positivt sägs det. Ja har aldrig fått utslag då ja aldrig haft ägglossning.

• lantlivet

På min skärm ser de inte lika starkt ut dock. Nä, men har du Pergo nu eller?för då spelar ju testet ingen roll :)

monn skrev 2014-11-10 06:03:22 följande:

Detta är väl den gången, enda gången jag trott att jag haft ägglossning, på testet tilö vänster, men jag hade nog inte det ändå!

• SsaraL
    monn skrev 2014-11-09 16:29:23 följande:

Man kan ju inte vara helt säker tills man får mens liksom. Jag tog bara äl-tester varannan dag. Och de "förutspår" ju 48h frammåt! Vilken cd är du är på?

Är på cd 12 idag bara. (Om man räknar från första mensdagen?) Fick idag världens flytning, haha. Har ALDRIG flytningar. Så fick lite hopp om att jag kanske kommer få äl :)

Får som alla er heller aldrig utslag på ältesterna. Vi kör varannan dag och jag tar ältester för "säkerhets skull" OM de skulle visa något alltså :)
  • monn

Ja nu har jag pergo, men har inte fått ägglossning ännu!

lantlivet skrev 2014-11-10 09:31:46 följande:

På min skärm ser de inte lika starkt ut dock. Nä, men har du Pergo nu eller?för då spelar ju testet ingen roll :)

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014