• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-21 11:51:20 följande:

Håller alla tummar! Min mens är snart över så då börja de roliga. Sista tabletten tas imorgon har sovit typ 4h på 3 dagar. Men äh, kan ta alla biverkningar bara detta funka! De har slutat sticka i äggstockarna dock men vi får väl se vad det betyder :)

Tack!

Ja, nu börjar det roliga för dig! Tror mina symptom är för ägglossningen då jag aldrig haft någon innan.. (Vill ej bli besviken om det är negativt).

Fick äl 11 dagar efter sista pillret, så håll koll och börja testa äl tidigt (eller mys varannan dag är bäst!) vi missade ju flera dagar där :(
  • monn

Låter ju som om det är något på gång! Spännande!! :) hoppas det är på riktigt!

SsaraL skrev 2014-11-21 07:45:36 följande:

Är på äl+10 idag och så sugen på att testa! Fick igår fruktansvärt ont i mina bröstvårtor. Fortfarande ont i tjejmagen, precis som om jag har typ en stor fis där framme! (Hahaha sjukt svårt att förklara men är helt uppsvälld och full typ). Dessutom drar det i häften/äggstocken på höger sida.

Antagligen bara inbillning eller skengravid, men jag hoppas så himla mycket. Blev fruktansvärt deprimerad igår när en vän berättade att de är med barn. Kan inte glädjas åt andra när jag ser hur lätt det är för dem. Fast jag vill.

De förstår inte hur mycket det tar på psyket kär man försökt såhär länge, snart 2 år för oss.. Usch! Jaja, ska vänta till äl +14, är det negativt då är det väl bara nya tag... Igen.

• SsaraL
    monn skrev 2014-11-21 12:15:02 följande:

Låter ju som om det är något på gång! Spännande!! :) hoppas det är på riktigt!

Usch, säg inte förmycket! Haft samma symptom innan så förväntar mig inte mycket.. Ska testa imorgon och se ????
  • monn

Jag hade väntat till BIM,om man kan hålla sig :) när är det?

SsaraL skrev 2014-11-21 13:19:00 följande:

Usch, säg inte förmycket! Haft samma symptom innan så förväntar mig inte mycket.. Ska testa imorgon och se ????

• SsaraL
    monn skrev 2014-11-21 18:01:45 följande:

Jag hade väntat till BIM,om man kan hålla sig :) när är det?

Jag vet inte riktigt, för jag är lite oregelbunden. Men 14 dagar efter äl är på tisdag! Kanske testar då! Får se om jag kan hålla mig! =) tror dock det är negativt denna månaden också... Tyvärr..
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-21 12:14:30 följande:

Tack!

Ja, nu börjar det roliga för dig! Tror mina symptom är för ägglossningen då jag aldrig haft någon innan.. (Vill ej bli besviken om det är negativt).

Fick äl 11 dagar efter sista pillret, så håll koll och börja testa äl tidigt (eller mys varannan dag är bäst!) vi missade ju flera dagar där :(

Ja nu är äntligen mensen över :)

Ja de ska liggas trots att vi ej orka. Ska köpa öl test imorgon tänkte jag. Börja testa söndag morgon :) kommer säkert bli besviken om de inte blir ägglossning, men då blir de dubbelkur nästa månad ist :)
  • misame89

Hej ! Hoppar in lite här i tråden

Har haft 3 graviditeter i livet var av en vart min 5 åriga dotter :)

Nu vill jag ha nummer 2 med ny sambo men har fått konstaterad pco ! Har regelbunden mens men många omogna blåsor..

Är inne på 2a kuren nu och var hos gyn i tis och då såg han att två ägg en som var 18 och en på 21 och den på 21 mm kommer släppa vilken dag som helst !

Gick hem o kände verkligen hopp och glädje..

Morgonen därpå gjorde jag äl-test med CB digitala och den visa bara en tom rund ring ??? Ringde då gyn för att säga att nått måste vara fel och fick komma tebax idag (fredag)

Han gjorde vul och såg att äggblåsan var över 24 mm och kommer inte släppa ser det ut som och det är ovanligt att det blir så när äggblåsan var så fin och perfekt storlek !

Vad tror ni om detta ? Varit med om det här någon ? Finns det nån chans att den andra som var 18 mm vid första vul som nu var 20 mm att den släpper ? Visar dock ingen glad smily nu heller :(

• Kingston
    lantlivet skrev 2014-11-20 21:47:35 följande:

Varför ska du då äta pergotime? Låter konstigt tycker jag.

Nä de har ja aldrig hört talas om men ja är ju ny pergopingla så ja vet typ lite å inget egentligen :)

Jg vet egentligen inte det.. Frågade och fick till svar att kvaliteten kunde bli bättre.

Å ja... Man börjar ju bli aningens desperat efter så här lång tid så man är villig att testa vad som helst!
  • Kingston
    Heobea skrev 2014-11-20 22:45:57 följande:
    Jag har hört lite, det är det nya pergo, eller vad man nu säger. Det är egentligen ett läkemedel som används vid bröstcancer MEN man har sett att om man tar en låg dos i början av menscykeln påverkar det på nått vänster ägglossningen. Har inte helt klart för mig hur det fungerar. Fördelen, framför pergo, är att det inte alls har samma risk för överstimulering och att det mognar fler ägg. DVs lägre risk för tvillingar osv.
    Dessutom, finns det några studier som visar att det är mer effektivt för kvinnor med högre BMI. Men det finns inga stora översiktsstudier av det än (vad jag vet).

Hygienhäxan!
    Kul att någon mer hört talats om det!

Jag har läst precis det du beskriver men tycker ändå det är konstigt att det inte finns fler som provat det hittills... Kan undra varför jag, som har ett lågt BMI och har regelbunden mens naturligt, ska testa alla dessa hormonpreparat? Jag undrar vad läkaren har för teori egentligen...

Börjar bli galet frustrerad på att ingenting funkar och att "allt ser bra ut"! *screw that"
  • Kingston
    misame89 skrev 2014-11-21 20:52:06 följande:

Hej ! Hoppar in lite här i tråden

Har haft 3 graviditeter i livet var av en vart min 5 åriga dotter :)

Nu vill jag ha nummer 2 med ny sambo men har fått konstaterad pco ! Har regelbunden mens men många omogna blåsor..

Är inne på 2a kuren nu och var hos gyn i tis och då såg han att två ägg en som var 18 och en på 21 och den på 21 mm kommer släppa vilken dag som helst !

Gick hem o kände verkligen hopp och glädje..

Morgonen därpå gjorde jag äl-test med CB digitala och den visa bara en tom rund ring ??? Ringde då gyn för att säga att nått måste vara fel och fick komma tebax idag (fredag)

Han gjorde vul och såg att äggblåsan var över 24 mm och kommer inte släppa ser det ut som och det är ovanligt att det blir så när äggblåsan var så fin och perfekt storlek !

Vad tror ni om detta ? Varit med om det här någon ? Finns det nån chans att den andra som var 18 mm vid första vul som nu var 20 mm att den släpper ? Visar dock ingen glad smily nu heller :(

Hej och välkommen hit! (Men jag hoppas att du slipper ut härifrån snart!)

Jag är inne på min andra kur och har egentligen inte så mkt erfarenhet av det här med Pergo.

MEN EXAKT så som du beskriver verkar det som om min första kur slutade!

Allt såg superduper bra ut på vul, men när jag testade så dök det inte upp en endaste glad gubbe (och det brukar vanligtvis göra för mig). Tyvärr fick jag aldrig chans att kolla upp detta utan fick bara till svar att "jag förmodligen testade för sent"...

Så jag vet med andra ord inte om jag verkligen hade äl!

Frustrerande!

Får se vad som händer denna gången!

Håll oss (iaf mig) uppdaterad om hur det går för dig! Kram
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014