• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Sophie16

Jag har haft oregelbundna menstruationer länge. Kunde ha haft cykel på över 43 dagar. Ibland kunde jag blöda konstant i 3 v. Så jag vet hur pinligt det är ! Min första kur tog jag VUL o det visade 2 mogna ägg - blev noll barn. Andra pergotime kuren (nuvarande kur) tog jag inget VUL - vet inte hur många ägg :-/ men tror jag missade min ägglossning.

SsaraL skrev 2014-10-18 22:24:13 följande:

Absolut! Välkommen hit :)

Visade inget på mitt test :/ Så får vänta helt enkelt på min mens. Har liksom inte känningar av den alla och är på cykel 38 nu! Brukar aldrig vara såhär sen, men den lär väl komma. Men vill att den kommer NU så jag kan börja med Pergo :) Fick du ägglossning första kuren?

• SsaraL
    Armin15 skrev 2014-10-19 09:49:55 följande:

Jag har haft oregelbundna menstruationer länge. Kunde ha haft cykel på över 43 dagar. Ibland kunde jag blöda konstant i 3 v. Så jag vet hur pinligt det är ! Min första kur tog jag VUL o det visade 2 mogna ägg - blev noll barn. Andra pergotime kuren (nuvarande kur) tog jag inget VUL - vet inte hur många ägg :-/ men tror jag missade min ägglossning.

Åh, okej.

Ja, Pergo ökar ju inte chansen till barn, det är ju fortfarande 20% chans som alla andra som har normal ägglossning. :)

Ingen mens i sikte ännu!

Funderar på att köpa ägglossningstest inför pergotime nu, men vet inte om de ger utslag pga pco? Men de borde ju ge utslag OM jag får ägglossning med pergotime, eller? Tänkte köpa DYRA denna gången med dubbel hormonindikator.. Fast de är ju så jävla dyra :/
  • Sophie16
    SsaraL skrev 2014-10-19 12:32:38 följande:
    Åh, okej.

Ja, Pergo ökar ju inte chansen till barn, det är ju fortfarande 20% chans som alla andra som har normal ägglossning. :)

Ingen mens i sikte ännu!

Funderar på att köpa ägglossningstest inför pergotime nu, men vet inte om de ger utslag pga pco? Men de borde ju ge utslag OM jag får ägglossning med pergotime, eller? Tänkte köpa DYRA denna gången med dubbel hormonindikator.. Fast de är ju så jävla dyra :/
    tycker det e så krångligt med ägglossningstester.. har läst på amerikanska hemsidor o svenska; egenltigen om man orkar o kör varannan dag är det en mkt mer säker metod än ägglossningstest. hur mkt kostar ett dyrt test med dubbelindikator ?
  • SsaraL
    Armin15 skrev 2014-10-19 16:34:09 följande:

tycker det e så krångligt med ägglossningstester.. har läst på amerikanska hemsidor o svenska; egenltigen om man orkar o kör varannan dag är det en mkt mer säker metod än ägglossningstest. hur mkt kostar ett dyrt test med dubbelindikator ?

Jo, vi kommer köra varannan dag ändå. Men vill vara säker och iaf pricka in rätt dag!

10 st för typ 379:- :(
  • monn

Jag har pco och min barnmorska sade att jag skulle köpa ägglossningstester, så jag tror ju de kommer ge utslag :) även om de inte gjort det än, men månaden är ju inte slut än... ;) jag kör på vanliga cb digital!

SsaraL skrev 2014-10-19 12:32:38 följande:

Åh, okej.

Ingen mens i sikte ännu!

• SsaraL
    monn skrev 2014-10-19 19:18:10 följande:

Jag har pco och min barnmorska sade att jag skulle köpa ägglossningstester, så jag tror ju de kommer ge utslag :) även om de inte gjort det än, men månaden är ju inte slut än... ;) jag kör på vanliga cb digital!

Ja min gyn sa att jag kunde testa, men att det ibland inte ger utslag trots jag haft äl. Får köpa de där dubbel hormonindikator så jag kanske kan lita på testerna hihi!
  • tjejmedpco

Hej,
    Tänkte hoppa in i den här tråden om det går bra :) Har länge bara läst trådarna, men tänkte att det kunde vara kul att ha någon att prata med om allt man går igenom.

Jag ha fått konstaterat pco och har ätit pergotime 4 gånger. Det var först på tredje kuren som jag fick ägglossning. Nu är jag inne på 5:e kuren. Är inne på dag 12 nu och ska snart börja med ägglossningstester.

• I have a kid

Hoppar in i tråden Tagit 7 kurer pergotime

( Men vill vara med iaf)

Av dom 7 kurerna så har jag fått 3 ägglossningar bekräftat av blodprov. Det för att dosen varit för låg !! jag behöver 2 tabletter för att ägglossa

( äl-tester fungerar inte på mig) fått 1 sträck alltid, trots att blodprov visat på äl.

i oktober tog jag dubbeldos  och vet att jag har nu 1, 2, eller 3 ägg som lossnat

• monn

Tack! Det kan ju vara bra att veta att det kanske inte ger utslag trots äl, tycker det känns som om jag haft äl, men testerna har inte visat något än, äl skulle tydligen komma 4-11 dagar efter första tabletten. :)

SsaraL skrev 2014-10-19 20:22:11 följande:

Ja min gyn sa att jag kunde testa, men att det ibland inte ger utslag trots jag haft äl. Får köpa de där dubbel hormonindikator så jag kanske kan lita på testerna hihi!

• SsaraL
    tjejmedpco skrev 2014-10-19 20:57:38 följande:

Hej,

Tänkte hoppa in i den här tråden om det går bra :) Har länge bara läst trådarna, men tänkte att det kunde vara kul att ha någon att prata med om allt man går igenom.

Jag ha fått konstaterat pco och har ätit pergotime 4 gånger. Det var först på tredje kuren som jag fick ägglossning. Nu är jag inne på 5:e kuren. Är inne på dag 12 nu och ska snart börja med ägglossningstester.

Välkommen hit! =)

Vilka ägglossningstester körde du med? Vilken dag fick du utslag?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014