• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Ja man blir sårad, men man vill ju vara glad för sina vänner också. Så kluven :/

Jag har läst att det tar 4-11 dagar efter sista tabletten för ägglossningem att sätta igång, så det körde jag efter, dock sade min gyn att jag skulle testa dag 6,8,10,12 osv och de andra dagarna 5,7,9,11 osv månaden efter :)

Hoppas den kommer för dig :)

SsaraL skrev 2014-10-29 07:49:24 följande:

Samma sak här. Min vän ska gifta sig i december och sedan börja på en bebis. DÅ kommer jag bli så himla sårad, löjligt men sant, om de blir gravida innan oss. :(

Hade tänkt börja med äl-tester 7 dagar efter sista pillret. Kanske försent? Vill ju inte slösa, men det kanske man borde just denna månaden? ;)

• lantlivet

De är verkligen jättejobbigt när alla runt om blir gravida, nu har jag tyr att ja inte bor i närheten av alla mina vänner som blivit gravida,men då finns ju alla sociala medier istöllet. Men ja börja känna mig bättre att hantera alla gravida nu, tog avstånd till alla förut. Men nu är vi så pass nära det själva. Å ibland tänke ja att, tänk dom som längtar och inte har en partner eller där de ej är eniga och är runt 30 å de börja kännas att de är nu LR aldrig, då har vi rött tur endå som är så pass unga . De får mig lite mer avslappnad :)

Sitter nu här med en värkande arm efter blodprovet idag. Nu får de gärna gå fort till nästa vecka! Då är förmodligen provsvaren klara

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-10-29 18:27:25 följande:

De är verkligen jättejobbigt när alla runt om blir gravida, nu har jag tyr att ja inte bor i närheten av alla mina vänner som blivit gravida,men då finns ju alla sociala medier istöllet. Men ja börja känna mig bättre att hantera alla gravida nu, tog avstånd till alla förut. Men nu är vi så pass nära det själva. Å ibland tänke ja att, tänk dom som längtar och inte har en partner eller där de ej är eniga och är runt 30 å de börja kännas att de är nu LR aldrig, då har vi rött tur endå som är så pass unga . De får mig lite mer avslappnad :)

Sitter nu här med en värkande arm efter blodprovet idag. Nu får de gärna gå fort till nästa vecka! Då är förmodligen provsvaren klara

Jo, vi bor också ifrån alla som skaffar barn (sambons vänner). Mina vänner är lite unga ännu, "bara" 23 år - medan sambon är 33 år. :)

Så jag kan ju inte heller gosa med bebisar, men det kanske bara är bra då?! ;)
  • SsaraL
    monn skrev 2014-10-29 17:43:28 följande:

Ja man blir sårad, men man vill ju vara glad för sina vänner också. Så kluven :/

Jag har läst att det tar 4-11 dagar efter sista tabletten för ägglossningem att sätta igång, så det körde jag efter, dock sade min gyn att jag skulle testa dag 6,8,10,12 osv och de andra dagarna 5,7,9,11 osv månaden efter :)

Hoppas den kommer för dig :)

Min sista är imorgon. De smakar SKIT? Smälter ju jättesnabbt =D

Då börjar jag testa med mina billiga på måndag och sen mina clearblue när jag börjar närma mig 10-11!

Så himla skönt att ha någon att prata med om detta. INGEN av mina vänner förstår. De flesta pluggar och har inga förhållanden. Min sambo är den enda som förstår, men ändå förstår ingen av oss att vi inte kan få barn utan hjälp. Men jag antar det är bra att vi försökt så pass länge - som min sambo säger är vi redan föräldrar efter denna tiden men utan barn.
  • lantlivet

Ja blir 23 till veckan ^^

Ja har en bebis ja man mysa med som ja följt sen han blev till, så mysig. Å de vet om vårt problem å är förstående. Har även 2 till vänner som fått kämpa , så tack å lov är ja inte ensam i detta , förutom min Karl då :) men de är väldigt skönt att kunna ventilera här då de endå inte är på samma väg. Och man vill ju att graviditeten ska va en överraskning när den är här :)

Smart sambo du har! Faktiskt så känns de ju så, dock har vi en katt så han är min lilla bebis just nu :)

SsaraL skrev 2014-10-30 07:29:22 följande:

Jo, vi bor också ifrån alla som skaffar barn (sambons vänner). Mina vänner är lite unga ännu, "bara" 23 år - medan sambon är 33 år. :)

Så jag kan ju inte heller gosa med bebisar, men det kanske bara är bra då?! ;)

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-10-30 12:57:04 följande:

Ja blir 23 till veckan ^^

Ja har en bebis ja man mysa med som ja följt sen han blev till, så mysig. Å de vet om vårt problem å är förstående. Har även 2 till vänner som fått kämpa , så tack å lov är ja inte ensam i detta , förutom min Karl då :) men de är väldigt skönt att kunna ventilera här då de endå inte är på samma väg. Och man vill ju att graviditeten ska va en överraskning när den är här :)

Smart sambo du har! Faktiskt så känns de ju så, dock har vi en katt så han är min lilla bebis just nu :)

Skönt för dig! :)

Oj - grattis i förskott då! Roligt att fler är suuuuper unga (enligt alla) som också skaffar barn! Vart bor ni?

Gud vad hemskt, min sambo lämnade bort två katter när han flyttade ner till mig haha - så han gav upp sina bebisar! =p
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-10-30 15:15:31 följande:

Skönt för dig! :)

Oj - grattis i förskott då! Roligt att fler är suuuuper unga (enligt alla) som också skaffar barn! Vart bor ni?

Gud vad hemskt, min sambo lämnade bort två katter när han flyttade ner till mig haha - så han gav upp sina bebisar! =p

Tack :) ja precis. Men man är inte så ung egentligen. Vi bor i Västerbotten, ni då?

Inte så många här uppe som ger sig till känna här inne ;)

Hehe ja jag tycker synd om min katt ;)
  • monn

Haha du ska inte suga på dem!!!

Ja det är skitskönt att ventilera detta. Din sambo verkar fin! Hur gamla är ni?

SsaraL skrev 2014-10-30 07:33:47 följande:

Min sista är imorgon. De smakar SKIT? Smälter ju jättesnabbt =D

Då börjar jag testa med mina billiga på måndag och sen mina clearblue när jag börjar närma mig 10-11!

Så himla skönt att ha någon att prata med om detta. INGEN av mina vänner förstår. De flesta pluggar och har inga förhållanden. Min sambo är den enda som förstår, men ändå förstår ingen av oss att vi inte kan få barn utan hjälp. Men jag antar det är bra att vi försökt så pass länge - som min sambo säger är vi redan föräldrar efter denna tiden men utan barn.

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-10-30 19:11:15 följande:

Tack :) ja precis. Men man är inte så ung egentligen. Vi bor i Västerbotten, ni då?

Inte så många här uppe som ger sig till känna här inne ;)

Hehe ja jag tycker synd om min katt ;)

Oj, haha vi bor i Skåne! Så en bit iväg ;)
  • SsaraL
    monn skrev 2014-10-31 15:38:52 följande:

Haha du ska inte suga på dem!!!

Ja det är skitskönt att ventilera detta. Din sambo verkar fin! Hur gamla är ni?

Hahaha men de smälter ju snabbt innan man hinner dricka vatten! ;D

Ja, han är fin han! Väldigt klok och barnkär. Han kommer bli otroligt fin pappa.

Jag är 23 år och sambon 33 år! (Fast han är yngre än mig mentalt ;) haha! Hur gamla är ni?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014