• SsaraL

    Pergotime start Oktober 2014

    Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

    Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

    Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

  • Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet

    Jo de blir en bit det ;)

    Åh mina föräldrar är här å hälsar på över helgen, önskar att vi har någon nyhet att berätta, men får hoppas att de blir till påsk ist! Min mor längtar så efter barnbarn nu det vet jag, hon är så barnkär. Men har aldrig frågat om vi ska skaffa snart. Hon vet innerst inne att vi försöker. De ser ja på henne. Om hon bara visste så jobboigt de är allt dehär. Men ja vill att de ska bli en överraskning när de väl sker. Då kan hon få veta ist, att de varit en lång resa.

    Tänk så efterlängtade alla våra barn kommer vara när vi väl är gravida, sån lång väntan vi gör igenom tjejer! Helt galet att man inte bryter ihop totalt?

    Till veckan är nog mina prover klara å ja blir blå av väntan, känns som ja håller andan hela dagarna för att dom ska gå fortare på nå vis.

    Ett intresse jag har är virkning så nu har jag börjat på en ny filt som ja kommer spara till vårt kommande barn(förhoppningsvis!) har gjort en innan av samma garn,men den är i "tjejfrger" å ja är inte den som gillar sånna så den ska ja ge bort,bara någon av mina tre vänner klämmer ut en flicka nångång! ;)


    SsaraL skrev 2014-10-31 21:07:33 följande:

    Oj, haha vi bor i Skåne! Så en bit iväg ;)


  • monn

    Haha du får förbereda vattnet! Både jag och min sambo är 28! Åtminstone under 30, mina kompisar tror att chanserna är goda för att vi "fortfarande är unga", vi får se :)


    SsaraL skrev 2014-10-31 21:09:20 följande:

    Hahaha men de smälter ju snabbt innan man hinner dricka vatten! ;D

    Ja, han är fin han! Väldigt klok och barnkär. Han kommer bli otroligt fin pappa.

    Jag är 23 år och sambon 33 år! (Fast han är yngre än mig mentalt ;) haha! Hur gamla är ni?


  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-10-31 22:30:39 följande:

    Jo de blir en bit det ;)

    Åh mina föräldrar är här å hälsar på över helgen, önskar att vi har någon nyhet att berätta, men får hoppas att de blir till påsk ist! Min mor längtar så efter barnbarn nu det vet jag, hon är så barnkär. Men har aldrig frågat om vi ska skaffa snart. Hon vet innerst inne att vi försöker. De ser ja på henne. Om hon bara visste så jobboigt de är allt dehär. Men ja vill att de ska bli en överraskning när de väl sker. Då kan hon få veta ist, att de varit en lång resa.

    Tänk så efterlängtade alla våra barn kommer vara när vi väl är gravida, sån lång väntan vi gör igenom tjejer! Helt galet att man inte bryter ihop totalt?

    Till veckan är nog mina prover klara å ja blir blå av väntan, känns som ja håller andan hela dagarna för att dom ska gå fortare på nå vis.

    Ett intresse jag har är virkning så nu har jag börjat på en ny filt som ja kommer spara till vårt kommande barn(förhoppningsvis!) har gjort en innan av samma garn,men den är i "tjejfrger" å ja är inte den som gillar sånna så den ska ja ge bort,bara någon av mina tre vänner klämmer ut en flicka nångång! ;)


    Vet exakt hur du känner. Men min mamma TJATAR efter sina barnbarn (har en storebror också). Min mamma är min bästa vän, så hag kunde inte hålla mig (är en skvallerbytta också hHAHAHA!). Det var hon sol tvingade mig ringa in och bli kollad, jag har bara skjutit upp det hela tiden. Hon ser ju på mig att jag är ledsen hela tiden och hon vet att det är för vi inte kan få barn "naturligt".

    Skulle egentligen väntat med att berätta, men kändes så fel när jag inte berättade för henne.. Så nu vet hon, och när jag blir gravid kommer jag berätta direkt för on man får missfall (pepppepp) så vill jag att hon/familjen ska finnas där för mig och att de vet varför jag är ledsen.
  • SsaraL
    monn skrev 2014-11-01 10:34:24 följande:

    Haha du får förbereda vattnet! Både jag och min sambo är 28! Åtminstone under 30, mina kompisar tror att chanserna är goda för att vi "fortfarande är unga", vi får se :)


    Så säger alla om mig också. Typ "det tar tid, stressa inte". Men de är människor som inte längtar efter barn. Jag är rätt trött på mitt liv, endast för det fattas ett barn. Vi bara går och väntar på en bebis hos oss, har ju redan köpt lite småkläder till hen. (Endast för vi längtar så jävla mycket - anser då det är en tröst att köpa lite kläder för vi vet att dagen SKA komma hos oss också!)
  • lantlivet

    Vi bor hu så långt ifrån så hon set ju inte då ja mör dåligt :) är heller inte den som spiller ut alltså Facebook så fort jag slöt tån i tröskeln ;)

    Ja vi kommer nog berätta för våra närmsta vänner rätt fort just för att vi vill ha det stödet ,men inte våra föräldrar då dom inte vet om vårt problem :)

    Snart så har vi våra små magar å kan gå ut med nyheten ;) nu är det nästa, efter 3 års längtan å olidlig väntan, å 1,5 år av försök :) endast veckor bort till vi är bokad för möte!


    SsaraL skrev 2014-11-01 13:12:15 följande:

    Vet exakt hur du känner. Men min mamma TJATAR efter sina barnbarn (har en storebror också). Min mamma är min bästa vän, så hag kunde inte hålla mig (är en skvallerbytta också hHAHAHA!). Det var hon sol tvingade mig ringa in och bli kollad, jag har bara skjutit upp det hela tiden. Hon ser ju på mig att jag är ledsen hela tiden och hon vet att det är för vi inte kan få barn "naturligt".

    Skulle egentligen väntat med att berätta, men kändes så fel när jag inte berättade för henne.. Så nu vet hon, och när jag blir gravid kommer jag berätta direkt för on man får missfall (pepppepp) så vill jag att hon/familjen ska finnas där för mig och att de vet varför jag är ledsen.


  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-01 17:59:55 följande:

    Vi bor hu så långt ifrån så hon set ju inte då ja mör dåligt :) är heller inte den som spiller ut alltså Facebook så fort jag slöt tån i tröskeln ;)

    Ja vi kommer nog berätta för våra närmsta vänner rätt fort just för att vi vill ha det stödet ,men inte våra föräldrar då dom inte vet om vårt problem :)

    Snart så har vi våra små magar å kan gå ut med nyheten ;) nu är det nästa, efter 3 års längtan å olidlig väntan, å 1,5 år av försök :) endast veckor bort till vi är bokad för möte!


    Gud nej, inte jag heller. Kommer endast berätta för mina föräldrar, bror och min närmsta vän första tiden. Kommer absolut inte lägga ut på Facebook innan RUL osv. Fast det får man se när man är i sitsen, :D

    Åh! Håller tummarna!

    Ska börja ta mina äl-test imorgon, hooooppas jag får lossning, kommer bli deprimerad som fan annars trots att jag vet att det är vanligt att man behöver en dubbel dos pergotime.
  • lantlivet

    Ja tro inte ja kommer lägga ut något på Facebook alls då de är så många nyfikna där, kommer nog lägga ner Facebook när de blir bebis, endast använda instagram. Där ja nästan bara har nära vänner :) dock är min insta öppen ,men mitt liv är rätt ointressant ;)

    Hoppas de funkar för er med enkelkuren :)

    Nu har mina föräldrar äntligen åkt hem, huset är nu lugnt å tyst igen ;) så skönt.

    Hoppas mina provsvar kommer i veckan, ja blir galet av väntan!

    Håller tummarna för att är händer för dig, :)


    SsaraL skrev 2014-11-02 08:50:50 följande:

    Gud nej, inte jag heller. Kommer endast berätta för mina föräldrar, bror och min närmsta vän första tiden. Kommer absolut inte lägga ut på Facebook innan RUL osv. Fast det får man se när man är i sitsen, :D

    Åh! Håller tummarna!

    Ska börja ta mina äl-test imorgon, hooooppas jag får lossning, kommer bli deprimerad som fan annars trots att jag vet att det är vanligt att man behöver en dubbel dos pergotime.


  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-02 10:34:21 följande:

    Ja tro inte ja kommer lägga ut något på Facebook alls då de är så många nyfikna där, kommer nog lägga ner Facebook när de blir bebis, endast använda instagram. Där ja nästan bara har nära vänner :) dock är min insta öppen ,men mitt liv är rätt ointressant ;)

    Hoppas de funkar för er med enkelkuren :)

    Nu har mina föräldrar äntligen åkt hem, huset är nu lugnt å tyst igen ;) så skönt.

    Hoppas mina provsvar kommer i veckan, ja blir galet av väntan!

    Håller tummarna för att är händer för dig, :)


    Skönt att ha gäster men skönare när de åker hem! ;)

    Är det ägglossning du väntar svar på? Har ni försökt under tiden ändå?

    Jag ska inte göra något blodprov förens den sista kuren (fick 3 månader). Då ska jag typ ringa in om jag varit säker om jag fått ägglossning , annars inte. Jättekonstigt. Men får ringa om det inte funkar efter andra månaden helt enkelt och fråga. Hoppas innerligt att Jagger utslag på ältesterna. Det hade varit så skönt att veta att det verklige fungerar.
  • lantlivet

    Nä utan bara för att se vad värdena ligger på innan ja får pergotime, har inte fått de än, väntar på möte med läkaren och ssk, ja har pco, å vi har försökt bli gravida i 1,5 år nu. Hade kunnat få hjälp tidigare om ja inte fyllt så sent då de är åldersgräns här uppe..

    Älskar vet ja att jag inte har, har inte haft sen ja slutade med p-piller 2012 ,så nu är de endast Pergo som vi väntar på :)

    Nu vill jag ha tabletter så vi kan börja försöka på riktigt och ens ha en chans,men vi får väl se om de ringer i veckan och vi bokar möte då. För hon sa att när mina svar kommit så bokar vi tid och då får ja recept på pergotime då isf :) vilken är troligt ja får då de såg på senaste proverna att ja ej har öl å alla ältwst ja tagit alltid varit negativa,testade i 5 månader i rad.. Inte kul,men då fattade ja att något var tokigt iaf, å samtidigt så började mensen spåra ur helt så ja har mellandblödningar varje månad där ja egentligen ska ha ägglossning, :)

    Hoppas de ger utslag,men de borde det göra tycker jag :)

    Bara att ligga i, man har ju samma chans som alla som får vanlig ägglossning att bli gravid, vilket är väl typ 20-25% chans varje ägglossning LR nått liknande.


    SsaraL skrev 2014-11-02 12:34:46 följande:

    Skönt att ha gäster men skönare när de åker hem! ;)

    Är det ägglossning du väntar svar på? Har ni försökt under tiden ändå?

    Jag ska inte göra något blodprov förens den sista kuren (fick 3 månader). Då ska jag typ ringa in om jag varit säker om jag fått ägglossning , annars inte. Jättekonstigt. Men får ringa om det inte funkar efter andra månaden helt enkelt och fråga. Hoppas innerligt att Jagger utslag på ältesterna. Det hade varit så skönt att veta att det verklige fungerar.


  • tjejmedpco

    Har 7dagar kvar till mensen ska komma och jag hoppas verkligen att den inte kommer! Tiden nu innan är det som att vara i en bubbla, man bara väntar och hoppas :)

    Har samma problem som er med kompisar som blir gravid, och självklart blir man både lycklig och olycklig.
    Sen får jag känslan av att folk inte vågar berätta åt mig att dom är gravid för att jag inte kan bli det lika lätt. Har en nära vän som ska ha barn och jag var den sista som fick veta om det.. 

     

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014