• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • SsaraL

För allas information fick jag min mens idag, inte varit så lycklig över att få den som idag. Hahah ;)

Så om 5 dagar börjar min pergostart! Ska bli så himla spännande om jag får ägglossning.

Pratade med en bekant vars 4(!) vänner ätit pergotime och alla fått barn inom 3 månader. Hoppas, men förväntar mig ingen graviditet detta året för vill inte bli för besviken :(

• omarosa87

Hejsan :)

Äntligen får jag börja med pergo i november. Längtar. Har varit tvyngen att gå ner en hel del i vikt. Har vägt 126kg och nu 90kg. Kämpat med vikten i 10 månader. Äntligen godkände läkaren min vikt och fick pergo utskriven. Vi Har blivit undersökta. Allt är ok, förutom att jag verkar inte ha någon ägglossning. Vi har försökt nu i 2 år. Har inte hänt något :(. Så efter längtade mens... kom nu :))

• monn

Varannan dag, sedan cd 8. Det är cd 17 idag. Testade igår på morgonen och det vart neg, men igårkväll kändes det som ägglossning, och vi fick till det! Skall inte testa förrän imorgon nästa gång :)

SsaraL skrev 2014-10-23 22:29:55 följande:

Hur länge har du testat med ältest?

• monn

Gött att den kom tillslut :)

Det med dina vänner låter ju positivt och hoppfulllt för oss alla! Frågan är om de tog enkel eller dubbel dos. Man har ju läst runt lite, och dubbel dos verkar vara mer effektiv :)

SsaraL skrev 2014-10-23 22:32:54 följande:

För allas information fick jag min mens idag, inte varit så lycklig över att få den som idag. Hahah ;)

Så om 5 dagar börjar min pergostart! Ska bli så himla spännande om jag får ägglossning.

Pratade med en bekant vars 4(!) vänner ätit pergotime och alla fått barn inom 3 månader. Hoppas, men förväntar mig ingen graviditet detta året för vill inte bli för besviken :(

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-10-23 22:31:05 följande:

Absolut får du hoppa in!

Ska du börja efter novembers mens?

Vi har börjat utredningen nu och kommer få möte bokat i nov där vi kommer gå igenom planen och isf så får jag pergotime då utskrivet då jag har pco och inte haft ägglossning på flera år tydligen. Fick veta de i april och vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Bara våra provresultat har kommit in så ska vi på möte. Men ja ska inte ta blodprov förrän till veckan.

Så nu början den väntan på mötet. Små.mål. Förhoppningsvis gravid innan årets slut! Om mensen vill komma någorlunda. Har ganska oregelbundna blödningar.
  • SsaraL
    monn skrev 2014-10-24 09:39:49 följande:

Gött att den kom tillslut :)

Det med dina vänner låter ju positivt och hoppfulllt för oss alla! Frågan är om de tog enkel eller dubbel dos. Man har ju läst runt lite, och dubbel dos verkar vara mer effektiv :)

Alla hade fått enkel dos! (Tyvärr lyckades inte min vän pga det var hennes mans "fel")
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-10-24 11:37:17 följande:

Vi har börjat utredningen nu och kommer få möte bokat i nov där vi kommer gå igenom planen och isf så får jag pergotime då utskrivet då jag har pco och inte haft ägglossning på flera år tydligen. Fick veta de i april och vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Bara våra provresultat har kommit in så ska vi på möte. Men ja ska inte ta blodprov förrän till veckan.

Så nu början den väntan på mötet. Små.mål. Förhoppningsvis gravid innan årets slut! Om mensen vill komma någorlunda. Har ganska oregelbundna blödningar.

Spännande!

Hoppas ni får pergotime utskrivet och det funkar! :) är så spänd inför min första kur nu!
  • tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-10-22 21:26:18 följande:

Hur går det för er tjejer? Ingen mens i sikte ännu, mer än en vecka sen! (Inget på gravtesten heller, sååååå segt att vänta!)

Igår, cd 17,  fick jag äntligen en glad gubbe på ältestet :) Testade idag också och då var det bara en ring igen, är det någon av er som testat och fått glad gubbe flera dagar? Eller får man bara en dag?

• tjejmedpco
    lantlivet skrev 2014-10-24 11:37:17 följande:

Vi höll också på ett tag innan jag fick veta att jag hade pco. Jag har inte haft regelbunden mens någon gång och har flera gånger varit till läkare och försökt få svar på vad som var fel men har då  bara fått höra "det kan vara så". Men tidigare i år träffade jag en som sa att jag hade pco, skönt att äntligen få ett svar :)

Hoppas att du får börja i november! :)
  • SsaraL
    tjejmedpco skrev 2014-10-24 20:38:24 följande:

Vi höll också på ett tag innan jag fick veta att jag hade pco. Jag har inte haft regelbunden mens någon gång och har flera gånger varit till läkare och försökt få svar på vad som var fel men har då  bara fått höra "det kan vara så". Men tidigare i år träffade jag en som sa att jag hade pco, skönt att äntligen få ett svar :)

Hoppas att du får börja i november! :)

Jag fick svar direkt efter vul att jag hade pco. Det såg min gyn direkt?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014