• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Sophie16
    SsaraL skrev 2014-10-24 23:34:47 följande:
    Jag fick svar direkt efter vul att jag hade pco. Det såg min gyn direkt?
    inte alltid cystor visas på VUL. 
    enligt kriterierna räcker det med oregelmässig mens och lite mer hårig än andra
    så kan PCOS  diagnosen ställas utan VUL. sjukt dåligt tycker jag. 
  • tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-10-24 23:34:47 följande:
    Jag fick svar direkt efter vul att jag hade pco. Det såg min gyn direkt?
    Dom gjorde aldrig något vul på mig. Dom tog bara olika blodprover och sa att inget var fel. Men det hjälper ju inte att vara bitter i efterhand, nu vet jag ju vad som är felet iaf :)
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-10-24 12:27:27 följande:

Spännande!

Hoppas ni får pergotime utskrivet och det funkar! :) är så spänd inför min första kur nu!

Lycka till :) vi får nog det, annars blir det inga barn här :)
    tjejmedpco skrev 2014-10-24 20:38:24 följande:

Vi höll också på ett tag innan jag fick veta att jag hade pco. Jag har inte haft regelbunden mens någon gång och har flera gånger varit till läkare och försökt få svar på vad som var fel men har då  bara fått höra "det kan vara så". Men tidigare i år träffade jag en som sa att jag hade pco, skönt att äntligen få ett svar :)

Hoppas att du får börja i november! :)

Ja det är skönt att veta varför de inte blivit något, å att de är något man kan göra nått åt :) hopas vi med!

Hur planerar ni att berätta för era familjer? Eller vet de om att ni försöker redan :)

Vi bor så långt bort från våra å träffas ca 2 ggr per år, så ja hoppas att kunna åka hem i feb-april och släppa nyheten om de funkar med första kuren. :)
  • SsaraL
    tjejmedpco skrev 2014-10-25 07:29:25 följande:

Dom gjorde aldrig något vul på mig. Dom tog bara olika blodprover och sa att inget var fel. Men det hjälper ju inte att vara bitter i efterhand, nu vet jag ju vad som är felet iaf :)

Oj, ja det är väl olika från olika. Har inte fått ta blodprov och ska inte på vul för att se om jag haft ägglossning nu efter Pergo.
  • SsaraL

Då har jag börjat med pergotime! Nu hoppas vi bara jag får ägglossning på stickorna så man ser det fungerar. Känns så sjukt att det finns piller som sätter igång äl såhär! ;) (men bra såklart !!)

Ska ni alla på vul efter pergotime för att se om ni haft ägglossning? Jag ska ta äl-tester för att kolla ägglossning och när jag är säker så ska jag ringa kliniken för ett vul månaden efter. Förstod inte varför, men antar det är om jag inte blir gravid eller?

• monn

Hoppas :) jag skulle inte göra vul, bara ägglosstester som du.

Jag är på cd 21, har inte fått ägglossning än och börjar tappa hoppet för att det skall ske denna månad. Jag brukar ha en cykel på 30-35 dagar.

SsaraL skrev 2014-10-27 20:08:45 följande:

Då har jag börjat med pergotime! Nu hoppas vi bara jag får ägglossning på stickorna så man ser det fungerar. Känns så sjukt att det finns piller som sätter igång äl såhär! ;) (men bra såklart !!)

Ska ni alla på vul efter pergotime för att se om ni haft ägglossning? Jag ska ta äl-tester för att kolla ägglossning och när jag är säker så ska jag ringa kliniken för ett vul månaden efter. Förstod inte varför, men antar det är om jag inte blir gravid eller?

• tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-10-27 20:08:45 följande:

Hoppas det fungerar på en gång! :)

Jag har bara fått ta blodprover för att se om jag har haft ägglossning, aldrig någon vul. Tänk så olika det kan vara :)
  • SsaraL
    monn skrev 2014-10-28 05:59:33 följande:

Hoppas :) jag skulle inte göra vul, bara ägglosstester som du.

Jag är på cd 21, har inte fått ägglossning än och börjar tappa hoppet för att det skall ske denna månad. Jag brukar ha en cykel på 30-35 dagar.

Ge inte upp hoppet! Händer det inte nu händer det nästa månad. Vet hur jävligt det kan vara med att inte se äl eller bli gravid, och jag hatar folk som säger "tänk positivt" men det är enda saken man ska göra! Vägra bli deppig. Det är fruktansvärt och man blir bara besatt av tanken på barn och då gör allt ondare när inget händer.
  • monn

Tack! <3 jag försöker, men det är inte så jävla lätt när alla runtomkring en antingen är gravida, har barn eller blir gravida på rullande band! Vi ser framåt helt enkelt :)

SsaraL skrev 2014-10-28 15:32:22 följande:

Ge inte upp hoppet! Händer det inte nu händer det nästa månad. Vet hur jävligt det kan vara med att inte se äl eller bli gravid, och jag hatar folk som säger "tänk positivt" men det är enda saken man ska göra! Vägra bli deppig. Det är fruktansvärt och man blir bara besatt av tanken på barn och då gör allt ondare när inget händer.

• SsaraL
    monn skrev 2014-10-28 19:27:07 följande:

Tack! <3 jag försöker, men det är inte så jävla lätt när alla runtomkring en antingen är gravida, har barn eller blir gravida på rullande band! Vi ser framåt helt enkelt :)

Samma sak här. Min vän ska gifta sig i december och sedan börja på en bebis. DÅ kommer jag bli så himla sårad, löjligt men sant, om de blir gravida innan oss. :(

Hade tänkt börja med äl-tester 7 dagar efter sista pillret. Kanske försent? Vill ju inte slösa, men det kanske man borde just denna månaden? ;)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014