• Anna GBG

BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år

Jag hade gärna följt fler i GBG som ska ha barn runt månadsskiftet juni/juli 2015! Hur ni mår, oro, funderingar, bilder på magar!
    Jag går in i v.6 imorgon och min mage har börjat bli lite sådär poofy

• Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år
  • yezzo

Hej! Plussade igår Är så lycklig. Bor i Göteborg och är snart 27 år! Är i vecka 5 (4+5) Mitt första barn. Ska bli spännande men man vill ju inte ta ut saker i förskott! Hur mår du?

• Anna GBG
    yezzo skrev 2014-10-31 08:55:55 följande:

Hej! Plussade igår Är så lycklig. Bor i Göteborg och är snart 27 år! Är i vecka 5 (4+5) Mitt första barn. Ska bli spännande men man vill ju inte ta ut saker i förskott! Hur mår du?

Grattis till plusset!Är det första barnet?
    Jag går in i vecka 6 idag så vi är ju inte alls långt från varann!
    Jag mår bra faktiskt! Har haft väldigt spända och ömma bröst i en vecka, men det har släppt lite idag. Jag änner mig plufsig, men det kan vara för att jag opererade korsbandet för två veckor sedan och går hemma med kryckor hela dagarna och vräker i mig mat och godis! :P
    Känns overkligt fortfarande. att man ska bli mamma! Om inte mensen uteblivit hade jag nog inte trott på det heller :P
    Har du bokat tid för inskrivning än? Vilken MVC?
  • NILE90

Vet att det står ca 30år, är 24 år men jag vill så himla gärna vara med i en grupp med blivande mammor i Göteborg. 

Plussade i förrgår och är i v 4+1 idag :) 

• yezzo

Ja det är första barnet! Ska bli så spännande. Nej jag har inte bokat än, när ska man göra det? Man känner sig lycklig och lite vilsen samtidigt! Grattis till oss alla Jag har hört att barnmorksegruppen ska vara bra vid lilla bommen. Men vet inte. Vart bor du Anna?

• Anna GBG
    yezzo skrev 2014-10-31 13:33:29 följande:

Ja det är första barnet! Ska bli så spännande. Nej jag har inte bokat än, när ska man göra det? Man känner sig lycklig och lite vilsen samtidigt! Grattis till oss alla Jag har hört att barnmorksegruppen ska vara bra vid lilla bommen. Men vet inte. Vart bor du Anna?

Jaa, jag har också hört att barnmorskegruppen är bra, såg att KUB testet kostar 400:- mer där, men det kanske man inte ska lägga någon vikt i? Tänkte du göra KUB testet?
    Just nu har jag ett bokat besök på Barnmorskegruppen och ett på"vanliga" barnmorskan, så jag måste avboka ett...
    Jag bor vid Svingeln/Stampen. Var bor du?

NILE90, grattis till plusset! Klart du får vara med ändå, bara du inte säger "oh my god!" hela tiden som 18 åringar, haha!
  • NILE90
    Anna GBG skrev 2014-10-31 14:19:06 följande:

Jaa, jag har också hört att barnmorskegruppen är bra, såg att KUB testet kostar 400:- mer där, men det kanske man inte ska lägga någon vikt i? Tänkte du göra KUB testet?

Just nu har jag ett bokat besök på Barnmorskegruppen och ett på"vanliga" barnmorskan, så jag måste avboka ett...

Jag bor vid Svingeln/Stampen. Var bor du?

NILE90, grattis till plusset! Klart du får vara med ändå, bara du inte säger "oh my god!" hela tiden som 18 åringar, haha!

Haha jag får alltid höra att jag är väldigt "gammal" för min ålder så oh my god kommer du aldrig få höra från mig.

Vi flyttar in till vårt första hus i morgon, utanför Göteborg. Men har valt att gå på BMG, så har tid där för inskrivning och tidigt UL den 1/12 :)
  • yezzo

Anna, jag bor i Högsbo men jobbar på Chalmers, så kommer antagligen gå vid den MVC som ligger vid Chalmers eller Barnmorskegruppen. Tänkte inte göra KUB-test, finner ingen anledning varför. Ska du göra det? Känner mig väldigt svullen idag och lite ont i ländryggen, men är så glad så jag kommer nog inte bry mig om hur jag mår! Är det ditt första barn med Anna? Och ditt med Nille? Så spännande!

• NILE90
    yezzo skrev 2014-10-31 14:55:50 följande:

Anna, jag bor i Högsbo men jobbar på Chalmers, så kommer antagligen gå vid den MVC som ligger vid Chalmers eller Barnmorskegruppen. Tänkte inte göra KUB-test, finner ingen anledning varför. Ska du göra det? Känner mig väldigt svullen idag och lite ont i ländryggen, men är så glad så jag kommer nog inte bry mig om hur jag mår! Är det ditt första barn med Anna? Och ditt med Nille? Så spännande!

Jaa det är mitt första barn :) vi har försökt sen april, så det är väldigt efterlängtat :)
  • yezzo

Vad kul! Jag slutade med P-piller i juli, så gick snabbare än väntat! Vart bor du nile?

• Anna GBG
    yezzo skrev 2014-10-31 14:55:50 följande:

Japp, första barn! Allt händer på en gång här, Jag är elitidrottare men mitt korsband gick av i september. Jag ha opererade det för 2v sedan, har en rehabtid på 10mån innan jag får spela match. Så vi tänkte tima det med ett barn, och det gick ju fort att bli gravid, lyckos mig! Och så har vi precis köpt en fyra i Bollebygd, som de ska börja bygga i vinter, står klart några månader efter att babyn är född.

Jag tänker nog göra KUB testet, har en väninna vars syster (ca 25år) nyligen födde en som  med Downs Syndrom. Känns bra å veta liksom?.
Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år