• Anna GBG

BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år

Jag hade gärna följt fler i GBG som ska ha barn runt månadsskiftet juni/juli 2015! Hur ni mår, oro, funderingar, bilder på magar!
    Jag går in i v.6 imorgon och min mage har börjat bli lite sådär poofy

• Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år
  • yezzo

Elin, jag kommer vara i v 8+3 så ligger några dagar före bara När har du beräknad födsel, enligt alla de där apparna!? Hehe...jag har bara en app än så länge men man läser ju redan massa forum och googlar fast man inte ska

• yezzo

klara, vad kul! Många som verkar välja det stället. Hört att det är bra och haft några vänner som gått där

• NILE90
    yezzo skrev 2014-11-04 20:22:55 följande:

Elin, jag kommer vara i v 8+3 så ligger några dagar före bara När har du beräknad födsel, enligt alla de där apparna!? Hehe...jag har bara en app än så länge men man läser ju redan massa forum och googlar fast man inte ska

9 juli enligt 2 av apparna och 10 juli enligt en annan. :) du?
  • yezzo
    NILE90 skrev 2014-11-04 21:39:23 följande:
    9 juli enligt 2 av apparna och 10 juli enligt en annan. :) du?
    4 eller 5 juli Så då är vi väldigt nära varandra!
  • NILE90
    yezzo skrev 2014-11-05 05:57:23 följande:

4 eller 5 juli Så då är vi väldigt nära varandra!

Vad kul! :)

Hoppas att allt går vägen för oss båda nu så vi kan ses längre fram. :D
  • yezzo
    NILE90 skrev 2014-11-05 06:45:25 följande:
    Vad kul! :)

Hoppas att allt går vägen för oss båda nu så vi kan ses längre fram. :D
    Ja!!! Det hoppas jag verkligen! Så svårt och inte berätta för folk. Man hamnar i sådana situationer att man inte kan göra nått annat. Alla vet att vi planerat barn med, och folk är ju inte dumma. Men man hade ju gärna väntat lite, men samtidigt skönt att vissa vet ifall det händer nått! Hur känner ni andra? Hur håller ni det "hemligt"?
  • NILE90
    yezzo skrev 2014-11-05 08:48:38 följande:

Ja!!! Det hoppas jag verkligen! Så svårt och inte berätta för folk. Man hamnar i sådana situationer att man inte kan göra nått annat. Alla vet att vi planerat barn med, och folk är ju inte dumma. Men man hade ju gärna väntat lite, men samtidigt skönt att vissa vet ifall det händer nått! Hur känner ni andra? Hur håller ni det "hemligt"?

Nej men så tänker jag också, vi båda har fast jobb och precis köpt hus så naturligt så är väl nästa steg barn och det borde folk fatta.

När folk frågar om vi tänkt skaffa barn snart har jag bara sagt Nej, vi vill komma i ordning och renovera huset först. :) men jag tycker det är svårt att försöka dölja det när det gäller mat och så, tidigare frossade jag i brieost på jobbet och förra veckan fick jag ju säga att jag har ätit så mycket sånt hemma dagen innan och att jag inte var så sugen på det mer. Haha.
  • 737 dagar

Jag tycker det svåraste är att dölja när det kommer till middagsbjudningar o så. Jag är inte den som tackar nej till en öl eller ett glas vin och alla vet att vi försöker så de kommer ju fatta direkt om jag tackar nej.. Har ingen riktigt strategi än, får se vad jag skyller på :P kanske får magkatarr eller nåt.

Två av mina vänner vet, men det är för att de har följt mina pergotimekurer slaviskt.. Vi började alla tre försöka samtidigt och båda de har redan fått sina bebisar.

• JohannaMem

Jag har absolut svårast att inte berätta för min klasskompis jag skriver uppsats med just nu. Vi umgås hela dagarna och sååå många gånger har jag varit nära att kommentera någon reklam på radion, ett stycke ur en kursbok eller liknande. Och att förklara för henne varför vi måste börja skriva senare när jag ska på hälsosamtal... Drog till med allergitest och hon blev jätteintresserad eftersom hon också tänkt göra ett...

• Zombiie
    737 dagar skrev 2014-11-04 15:06:45 följande:

Zombiie vad roligt med någon som bor nära! Vad jobbigt med sprutfobi :/

Ja! Verkligen! Kanske blir några barnvagnspromenader tillsammans i framtiden :D
Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år