• Anna GBG

BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år

Jag hade gärna följt fler i GBG som ska ha barn runt månadsskiftet juni/juli 2015! Hur ni mår, oro, funderingar, bilder på magar!
    Jag går in i v.6 imorgon och min mage har börjat bli lite sådär poofy

• Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år
  • NILE90
    yezzo skrev 2014-11-03 20:55:20 följande:

Åh vad kul att det börjar bli så många! Ja jag börjar må illa i alla fall och värker gör det, men normalt antar jag. Ja jättetråkigt med min vän, men hoppas på bättre lycka själv. Är det många här som ska gå på barnmorksegruppen? I sådana fall hamnar vi kanske i samma mammagrupp framöver Du som bor i Frölunda ska du gå här i Frölunda på MVC? Jag är så sjukt trött på kvällen...uppsvälld med!

Jag ska gå på Barnmorskegruppen :) Inskrivning 1/12 :) 
  • Zombiie

Hej! Har följt er ett litet tag men vart mer aktiv i den andra Göteborgstråden! Nu kan jag dock inte låta bli för ni verkar så trevliga :)

Hoppas jag får vara med!

Jag heter Amanda och är 25 år, min sambo är 31. Känner mig alltid äldre än mina jämnåriga och kvalar nog in i tråden genom en socionomutbildning och ett stort virk-intresse ;).

Jag bor också i biskop men har ändå valt att gå privat eftersom jag har den sjukaste sprutfobin och har så fruktansvärt dålig erfarenhet av närhälsan...

Är i vecka 5+2 och har BF typ 6 juli. Är nyfiken på vilka gravidappar ni använder? Min favorit är ovia pregnancy!

• yezzo

Elin, då lär vi säkerligen hamna i samma grupp Vad kul! Vilken vecka är du i då? Vore kul och ses IRL när man passerat vecka 13 och prata lite! Alla som vill! Man behöver ju några att prata med antar jag...hehe

• NILE90
    yezzo skrev 2014-11-04 10:03:51 följande:

Elin, då lär vi säkerligen hamna i samma grupp Vad kul! Vilken vecka är du i då? Vore kul och ses IRL när man passerat vecka 13 och prata lite! Alla som vill! Man behöver ju några att prata med antar jag...hehe

Då när jag ska dit är jag i vecka 8+4 :) vill absolut ses längre fram, till nyår är jag i vecka 13 :)
  • JohannaMem
    Zombiie skrev 2014-11-04 09:30:03 följande:

Hej! Har följt er ett litet tag men vart mer aktiv i den andra Göteborgstråden! Nu kan jag dock inte låta bli för ni verkar så trevliga :)

Hoppas jag får vara med!

Jag heter Amanda och är 25 år, min sambo är 31. Känner mig alltid äldre än mina jämnåriga och kvalar nog in i tråden genom en socionomutbildning och ett stort virk-intresse ;).

Jag bor också i biskop men har ändå valt att gå privat eftersom jag har den sjukaste sprutfobin och har så fruktansvärt dålig erfarenhet av närhälsan...

Är i vecka 5+2 och har BF typ 6 juli. Är nyfiken på vilka gravidappar ni använder? Min favorit är ovia pregnancy!

Välkommen hit! Kvalade jag in med icakort och bil så tycker jag du också är rätt här :)

Men usch vad jobbigt med sprutfobi. Är det fler här som har det?

Vågar inte ladda ner så många gravidappar än. Både för jag är rädd att jinxa alltihopa och för att min mobil lånas av så många andra hela tiden. Men ska kolla upp ovia pregnancy.
  • NILE90
    JohannaMem skrev 2014-11-04 11:05:14 följande:

Välkommen hit! Kvalade jag in med icakort och bil så tycker jag du också är rätt här :)

Men usch vad jobbigt med sprutfobi. Är det fler här som har det?

Vågar inte ladda ner så många gravidappar än. Både för jag är rädd att jinxa alltihopa och för att min mobil lånas av så många andra hela tiden. Men ska kolla upp ovia pregnancy.

Jag har redan laddat ner 3 olika appar :D
  • Dubbeljuni
    737 dagar skrev 2014-11-04 07:22:37 följande:

Johannamem- jag jag var nöjd sist iaf. Trist bara att man inte får tidiga ul där om man vet hur långt gången man är.

Var det nån mer som bor på Hisingen?

Här är en till Hisings-bo! Går på Brämaregården. Varit på ett besök, vilket i princip gick ut på att lyssna på barnmorskan prata om att det är farligt att dricka och röka när man är gravid :)
    Ska dit nästa gång om två veckor, hoppas på lite mer info då.
  • AnonymaKlara
    yezzo skrev 2014-11-04 06:15:58 följande:

Anonyma Klara, ja det var dig jag syftade på smile1.gif Ok, men om du inte ska gå i Krokslätt ska du gå i Frölunda då? Ja jag ska på barnmorskemottagningen, valde och göra ett sådant tidigt ultraljud, den är väl inte större än en jordnöt men man får i alla fall se det pyttelilla hjärta slå. Nu vill man ju som sagt bara komma till v 13. Så man kan pusta ut lite!

Nä, jag tror att jag ska gå till barnmorskegruppen. Min man arbetar i samma byggnad så det känns smidigt :) och jag ska ändå dit på ul nästa vecka!
Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år