BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år
Jag hade gärna följt fler i GBG som ska ha barn runt månadsskiftet juni/juli 2015! Hur ni mår, oro, funderingar, bilder på magar!
Jag går in i v.6 imorgon och min mage har börjat bli lite sådär poofy
Jag hade gärna följt fler i GBG som ska ha barn runt månadsskiftet juni/juli 2015! Hur ni mår, oro, funderingar, bilder på magar!
Jag går in i v.6 imorgon och min mage har börjat bli lite sådär poofy
AnnaGBG det jag kände var att det var en för "lätt" graviditet för att vara okej.. Jag hade en oro i kroppen och vågade inte riktigt vara glad, så nåt misstänkte jag väl. Vi hade ultraljud i vecka 11 på barnmorskegruppen och där visade sig då att hjärtat förmodligen inte börjat slå, eller hade gett upp himla fort. Två dagar senare kom missfallet igång av sig själv, så jag slapp göra "abort"..
Det var extra jobbigt då vi försökt sen oktober och min kropp inte riktigt ville med sig med ägglossning och sånt.. Har fått gå på pergotime för att få igång kroppen. Denna graviditeten kom på första kuren efter missfallet :)
Det är helt ok att fråga om missfallet o så, det är mindre skitjobbigt nu när jag är gravid igen.
Rul står för rutinultraljud. Görs kring v 18 :)
Vilka appar använder ni?
Hej, hoppas jag kan hoppa in här. :) Har tittat runt lite bland trådarna innan men inte velat skriva då jag varit så nervös för att något ska gå fel. Men nu tänker jag att man får chansa lite i livet också.
Är iaf 31, bor med min sambo på Hisingen. Första barnet, är i vecka 9+0 idag, så har bf 8/6. Hade små blödningar i två veckor (v5 och 6) så fick göra ett UL i v 7+1 för att se om det fanns något kvar och där fanns ett litet hjärta som pickade på för fullt.
Så otroligt glad!
Jag fick ingen förklaring alls, de sa att det bara kunde vara så. Men det kändes så himla fel, man tänker ju att det måste vara något fel när det blöder. Läkaren jag var hos var så himla bra, han förstod verkligen att jag var orolig men lugnade mig jättebra. Lite beredd på blödning är jag ju när jag går på toa nu men tydligen behöver det inte vara någon fara.
AnnaGBG det jag kände var att det var en för "lätt" graviditet för att vara okej.. Jag hade en oro i kroppen och vågade inte riktigt vara glad, så nåt misstänkte jag väl. Vi hade ultraljud i vecka 11 på barnmorskegruppen och där visade sig då att hjärtat förmodligen inte börjat slå, eller hade gett upp himla fort. Två dagar senare kom missfallet igång av sig själv, så jag slapp göra "abort"..
Det var extra jobbigt då vi försökt sen oktober och min kropp inte riktigt ville med sig med ägglossning och sånt.. Har fått gå på pergotime för att få igång kroppen. Denna graviditeten kom på första kuren efter missfallet :)
Det är helt ok att fråga om missfallet o så, det är mindre skitjobbigt nu när jag är gravid igen.
Rul står för rutinultraljud. Görs kring v 18 :)
Vilka appar använder ni?
Vilka appar använder ni?
Heeej, jag vill också vara med här! Jag är gravid med andra barnet och är nu i vecka 8 med bf 20 juni. Jag är 29 år gammal och bor i Göteborg. Jag tror att jag kvalar in? Kände mig som hemma när jag läste ta iaf :) så jag väntar på ett godkännande från er nu!
Jag bor iaf i Frölunda-trakten tillsammans med min man och min son som snart blir 2,5 och vi ska gå på ul nästa tisdag då jag är i vecka 8+2! Jag försöker att inte tänka på det så mycket men jag är nog ganska nervös även om jag alltid ställer in mig på det värsta (så till den milda grad att det är ett problem).
Servar inte så många som hade flera barn av er andra men... Det går väl inget OM man har det??
Åh vad kul att det börjar bli så många! Ja jag börjar må illa i alla fall och värker gör det, men normalt antar jag. Ja jättetråkigt med min vän, men hoppas på bättre lycka själv. Är det många här som ska gå på barnmorksegruppen? I sådana fall hamnar vi kanske i samma mammagrupp framöver
Du som bor i Frölunda ska du gå här i Frölunda på MVC? Jag är så sjukt trött på kvällen...uppsvälld med!
Jag ska gå på Närhälsan i Mölndal. Är det någon mer fr Mölndal.?