• Anna GBG

BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år

Jag hade gärna följt fler i GBG som ska ha barn runt månadsskiftet juni/juli 2015! Hur ni mår, oro, funderingar, bilder på magar!
    Jag går in i v.6 imorgon och min mage har börjat bli lite sådär poofy

• Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år
  • 737 dagar

AnnaGBG det jag kände var att det var en för "lätt" graviditet för att vara okej.. Jag hade en oro i kroppen och vågade inte riktigt vara glad, så nåt misstänkte jag väl. Vi hade ultraljud i vecka 11 på barnmorskegruppen och där visade sig då att hjärtat förmodligen inte börjat slå, eller hade gett upp himla fort. Två dagar senare kom missfallet igång av sig själv, så jag slapp göra "abort"..
    Det var extra jobbigt då vi försökt sen oktober och min kropp inte riktigt ville med sig med ägglossning och sånt.. Har fått gå på pergotime för att få igång kroppen. Denna graviditeten kom på första kuren efter missfallet :)

Det är helt ok att fråga om missfallet o så, det är mindre skitjobbigt nu när jag är gravid igen.

Rul står för rutinultraljud. Görs kring v 18 :)

Vilka appar använder ni?

• Anna GBG
    Dubbeljuni skrev 2014-11-03 19:14:04 följande:

Hej, hoppas jag kan hoppa in här. :)  Har tittat runt lite bland trådarna innan men inte velat skriva då jag varit så nervös för att något ska gå fel. Men nu tänker jag att man får chansa lite i livet också.
    Är iaf 31, bor med min sambo på Hisingen. Första barnet, är i vecka 9+0 idag, så har bf 8/6. Hade små blödningar i två veckor (v5 och 6) så fick göra ett UL i v 7+1 för att se om det fanns något kvar och där fanns ett litet hjärta som pickade på för fullt.
    Så otroligt glad!

Grattis och va kul att du vill va med! Läskigt med blödning, hade de ngn förklaring till den, vad orsaken kan varit? Jag kollar efter blödning varje gång jag är på toa, är så nervös!
    Skönt att ha någon här som föder lite före mig så kan jag bombardera med frågor vad som händer närmsta veckan för mig, haha!
    Har du berättat för familjen än?
  • Dubbeljuni
    Anna GBG skrev 2014-11-03 19:21:43 följande:
    Grattis och va kul att du vill va med! Läskigt med blödning, hade de ngn förklaring till den, vad orsaken kan varit? Jag kollar efter blödning varje gång jag är på toa, är så nervös!
    Skönt att ha någon här som föder lite före mig så kan jag bombardera med frågor vad som händer närmsta veckan för mig, haha!
    Har du berättat för familjen än?
    Tack! Glad Jag fick ingen förklaring alls, de sa att det bara kunde vara så. Men det kändes så himla fel, man tänker ju att det måste vara något fel när det blöder. Läkaren jag var hos var så himla bra, han förstod verkligen att jag var orolig men lugnade mig jättebra. Lite beredd på blödning är jag ju när jag går på toa nu men tydligen behöver det inte vara någon fara.

Vi berättade för mina föräldrar i helgen. Gladast av alla blev nog min mammas sambo, han studsade upp och ned och kramade oss haha. Mamma och pappa blev nog lite förvånade tror jag, fast ändå glada.

Har du/ni andra berättat för några än? Jag har fullt sjå med att dölja det på jobbet, vill verkligen berätta så sent som möjligt där. Men lite måste de undra eftersom jag helt bytt klädstil haha. Superstora, fluffiga tröjor varje dag, min mage är hur svullen som helst. Förvånad
  • malinz
    737 dagar skrev 2014-11-03 19:15:27 följande:

AnnaGBG det jag kände var att det var en för "lätt" graviditet för att vara okej.. Jag hade en oro i kroppen och vågade inte riktigt vara glad, så nåt misstänkte jag väl. Vi hade ultraljud i vecka 11 på barnmorskegruppen och där visade sig då att hjärtat förmodligen inte börjat slå, eller hade gett upp himla fort. Två dagar senare kom missfallet igång av sig själv, så jag slapp göra "abort"..
    Det var extra jobbigt då vi försökt sen oktober och min kropp inte riktigt ville med sig med ägglossning och sånt.. Har fått gå på pergotime för att få igång kroppen. Denna graviditeten kom på första kuren efter missfallet :)

Det är helt ok att fråga om missfallet o så, det är mindre skitjobbigt nu när jag är gravid igen.

Rul står för rutinultraljud. Görs kring v 18 :)

Vilka appar använder ni?

Jobbigt. .  men jättekul att du blev gravid så snabbt med pergotime.
    Jag har också tagit den tabl och blev nu gravid med andra omgången (har pcos). 
    tog inte för givet att det skulle funka m tanke på det och ålder men det gjorde det:)

jag använder gravid appen. den är bra.
  • Dubbeljuni
    737 dagar skrev 2014-11-03 19:15:27 följande:

Vilka appar använder ni?

En app som är lite rolig är Ovia Pregnancy. Den uppdateras ett par gånger per dag med lite olika artiklar och info om barnet osv. Man kan också fylla i info om sin egen graviditet. Varje vecka jämför den barnet storleksmässigt med en frukt vilket är lite småkul. Glad
  • JohannaMem
    Anna GBG skrev 2014-11-03 18:48:30 följande:
    Ja, eller hur, korkat. SÅ kontrollfreak som man är så vill jag veta så mkt som möjligt så fort det bara går
    Jag gick in i v.6 i fredags enligt min beräkning. Hört att v.7-8 är "vanligast" för missfall, hoppas man klarar sig till jul så man kan få berätta en glad nyhet då
    Jag kommer skriv in mig 20/11 på munkebäcks MVC. Var ska du skriva in dig?
    Jag med, såklart. Speciellt när jag hör saker som detta, men jag vet inte hur frikostigt de gör sånt? Är verkligen helt, helt ny på detta... Var ingen planerad graviditet så har fått googla massor för att förstå förkortningar och hur allt går till. 

Håller tummarna för det jag också! Berättar nog i vilket fall som helst för mina föräldrar i nästa vecka eller så, oavsett vad som händer sen lär de få veta. 

Jag skriver in mig i Gamlestaden! Tillhör egentligen Munkebäck, men både bor närmre Gamlestaden och har varit där förut så det känns tryggare. Har du hört någonting om Munkebäcks MVC? Har bara läst några skräckhistorier på nätet...
  • AnonymaKlara

Heeej, jag vill också vara med här! Jag är gravid med andra barnet och är nu i vecka 8 med bf 20 juni. Jag är 29 år gammal och bor i Göteborg. Jag tror att jag kvalar in? Kände mig som hemma när jag läste ta iaf :) så jag väntar på ett godkännande från er nu!

Jag bor iaf i Frölunda-trakten tillsammans med min man och min son som snart blir 2,5 och vi ska gå på ul nästa tisdag då jag är i vecka 8+2! Jag försöker att inte tänka på det så mycket men jag är nog ganska nervös även om jag alltid ställer in mig på det värsta (så till den milda grad att det är ett problem).

Servar inte så många som hade flera barn av er andra men... Det går väl inget OM man har det??

• Anna GBG
    JohannaMem skrev 2014-11-03 20:08:04 följande:
    Jag med, såklart. Speciellt när jag hör saker som detta, men jag vet inte hur frikostigt de gör sånt? Är verkligen helt, helt ny på detta... Var ingen planerad graviditet så har fått googla massor för att förstå förkortningar och hur allt går till. 

Håller tummarna för det jag också! Berättar nog i vilket fall som helst för mina föräldrar i nästa vecka eller så, oavsett vad som händer sen lär de få veta. 

Jag skriver in mig i Gamlestaden! Tillhör egentligen Munkebäck, men både bor närmre Gamlestaden och har varit där förut så det känns tryggare. Har du hört någonting om Munkebäcks MVC? Har bara läst några skräckhistorier på nätet?
    Jasså! Vad har du hört om Munkebäck då? Så svåårt å veta...
  • yezzo

Åh vad kul att det börjar bli så många! Ja jag börjar må illa i alla fall och värker gör det, men normalt antar jag. Ja jättetråkigt med min vän, men hoppas på bättre lycka själv. Är det många här som ska gå på barnmorksegruppen? I sådana fall hamnar vi kanske i samma mammagrupp framöver Du som bor i Frölunda ska du gå här i Frölunda på MVC? Jag är så sjukt trött på kvällen...uppsvälld med!

• malinz

Jag ska gå på Närhälsan i Mölndal. Är det någon mer fr Mölndal.?

Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år