• Anna GBG

BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år

Jag hade gärna följt fler i GBG som ska ha barn runt månadsskiftet juni/juli 2015! Hur ni mår, oro, funderingar, bilder på magar!
    Jag går in i v.6 imorgon och min mage har börjat bli lite sådär poofy

• Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år
  • NILE90
    JohannaMem skrev 2014-11-03 12:13:12 följande:
    Tack! :) Får väl en del minus på att jag studerar och på att vi inte har hus... Men valde att inte ta med det i min räkning. 

Gick in i veckan 6 i helgen. Hur långt gången är du? :)
    4+4 idag :) 
  • yezzo

Jag jobbar som antagningshandläggare på Chalmers. Är i vecka 6(5+1) idag Ja jag längtar med till vecka 12-13 så man slipper oroa sig lika mycket. Fick en tid hos Barnmorskegruppen nu 26/11 för inskrivning, kommer då vara i v 9 (8+3). Vill också bara se ett litet hjärta slå. Kommer som sagt inte göra KUB test. Har tyvärr en nära vän som fick missfall precis och låter helt fruktansvärt. Vill jag inte uppleva. Någon mer som har typ som menssmärtor där nere och molande värk? Kommer från och till...trött är man med och nu har jag börjat må illa med.

• malinz
    yezzo skrev 2014-11-03 16:32:34 följande:

Jag jobbar som antagningshandläggare på Chalmers. Är i vecka 6(5+1) idag Ja jag längtar med till vecka 12-13 så man slipper oroa sig lika mycket. Fick en tid hos Barnmorskegruppen nu 26/11 för inskrivning, kommer då vara i v 9 (8+3). Vill också bara se ett litet hjärta slå. Kommer som sagt inte göra KUB test. Har tyvärr en nära vän som fick missfall precis och låter helt fruktansvärt. Vill jag inte uppleva. Någon mer som har typ som menssmärtor där nere och molande värk? Kommer från och till...trött är man med och nu har jag börjat må illa med.

vad hemskt med din vän som fick missfall.
    har ingen smärta alls.  har inte mått illa tidigare men har hela dagen idag mått kymigt liksom.  
    ni som är yngre behöver väl inte fundera lika mkt på KUB och andra test.?
  • Anna GBG
    JohannaMem skrev 2014-11-03 11:00:11 följande:
    Lovar förresten att inte förstöra tråden med massor av "oh my god"s. 
    You´re in! Bara för du inte kommer slänga ur dig några "oh my god´s", haha!

Jag har hittills bara berättat för en. Idag. kunde inte hålla mig längre. En vän som inte är i min normala vänskapskrets, så ryktet kommer stanna där. Hon har två barn, så det känns skönt att kunna fråga en erfaren en massa dumma frågor Hennes syrra (28 år) födde en son med Downs Syndrom, därav kommer jag göra KUB test. Mest tror jag för att jag vill vara förberedd på det tror jag, när den lille kommer isf? Hennes syrra hade ingen aning och de sa inget på sjukhuset första dygnet utan höll honom bort från föräldrarna, och så råkade hennes pojkvän höra när de diskuterade "fallet" utanför deras rum...
  • JohannaMem
    Anna GBG skrev 2014-11-03 18:15:41 följande:
    You´re in! Bara för du inte kommer slänga ur dig några "oh my god´s", haha!

Jag har hittills bara berättat för en. Idag. kunde inte hålla mig längre. En vän som inte är i min normala vänskapskrets, så ryktet kommer stanna där. Hon har två barn, så det känns skönt att kunna fråga en erfaren en massa dumma frågor Hennes syrra (28 år) födde en son med Downs Syndrom, därav kommer jag göra KUB test. Mest tror jag för att jag vill vara förberedd på det tror jag, när den lille kommer isf? Hennes syrra hade ingen aning och de sa inget på sjukhuset första dygnet utan höll honom bort från föräldrarna, och så råkade hennes pojkvän höra när de diskuterade "fallet" utanför deras rum...

Skönt att höra! Nyckeln till denna tråd är alltså inga OMG. Känns ändå rätt så lätt att hålla på tycker jag, haha.

Blir helt förvirrad och förbannad av hur de behandlade din väns syster. Hur kan det få gå till så? Och om de nu väljer att göra så, hur kan de vara dumma nog att stå och diskutera det utanför deras rum så de råkar höra det? 

• Anna GBG
    JohannaMem skrev 2014-11-03 18:27:52 följande:

Skönt att höra! Nyckeln till denna tråd är alltså inga OMG. Känns ändå rätt så lätt att hålla på tycker jag, haha.

Blir helt förvirrad och förbannad av hur de behandlade din väns syster. Hur kan det få gå till så? Och om de nu väljer att göra så, hur kan de vara dumma nog att stå och diskutera det utanför deras rum så de råkar höra det? 

Ja, eller hur, korkat. SÅ kontrollfreak som man är så vill jag veta så mkt som möjligt så fort det bara går
    Jag gick in i v.6 i fredags enligt min beräkning. Hört att v.7-8 är "vanligast" för missfall, hoppas man klarar sig till jul så man kan få berätta en glad nyhet då
    Jag kommer skriv in mig 20/11 på munkebäcks MVC. Var ska du skriva in dig?
  • 737 dagar

Man blir ju inte erbjuden ul förrän till rul, men jag kommer gå minst 2 gånger hos min gynekolog innan rul. Mådde så fruktansvärt dåligt sist, hade ju gått en månad med nåt dött i mig. Det får inte hända igen. Har mitt första ul 17/11, är redan nervös..

Jag har inga symptom alls förutom ömma bröst. Med min son hade jag illamående from hell, så jag hoppas jag slipper det denna gången. Jag jobbar natt och behöver vara pigg på morgnarna :P

Vad kul att det är lite action i denna gruppen! Hoppas vi blir ett gäng :)

• Anna GBG
    737 dagar skrev 2014-11-02 18:42:05 följande:

Hejhej!
    Tänkte hoppa in här då jag plussade för någon dag sen, verkar ha bf typ 5 juli. Vet inte riktigt om jag egentligen vågar ens tro på det då jag fick MA i somras, trodde jag var i vecka 11 men den lilla hade gett upp redan i vecka 7. Det var ett jättetrauma för mig, så jag är skitnojjig nu. Har en snart 4-åring sen innan och bor i Länsmansgården. Är 29 år :)

Har inte börjat känna mig gravid än, ser inte alls fram emot illamåendet som jag vet kommer komma :P

Hej, får man fråga, kände du ngt i kroppen innan du fick reda på förra missfallet? Hemskt ledsen för din skull, men "skönt" för oss andra i gruppen att kunna få hjälp av någon som har varit i en sådan situation innan? Om du känner att du kan dela med dig av din erfarenhet. Förstår dock om du inte vill prata om det och minnas.
    Såå kul att du har en liten krabat på G i magen nu!!
    Igår började hjärtat slå på min lilla enligt appen, känns overkligt!
  • malinz
    737 dagar skrev 2014-11-03 18:48:34 följande:

Man blir ju inte erbjuden ul förrän till rul, men jag kommer gå minst 2 gånger hos min gynekolog innan rul. Mådde så fruktansvärt dåligt sist, hade ju gått en månad med nåt dött i mig. Det får inte hända igen. Har mitt första ul 17/11, är redan nervös..

Jag har inga symptom alls förutom ömma bröst. Med min son hade jag illamående from hell, så jag hoppas jag slipper det denna gången. Jag jobbar natt och behöver vara pigg på morgnarna :P

Vad kul att det är lite action i denna gruppen! Hoppas vi blir ett gäng :)

förstår att du tar vara på alla kontroller. 
    hoppas denna gång går jättebra för dig, det tror jag!

vad står rul för.?
  • Dubbeljuni

Hej, hoppas jag kan hoppa in här. :)  Har tittat runt lite bland trådarna innan men inte velat skriva då jag varit så nervös för att något ska gå fel. Men nu tänker jag att man får chansa lite i livet också.
    Är iaf 31, bor med min sambo på Hisingen. Första barnet, är i vecka 9+0 idag, så har bf 8/6. Hade små blödningar i två veckor (v5 och 6) så fick göra ett UL i v 7+1 för att se om det fanns något kvar och där fanns ett litet hjärta som pickade på för fullt.
    Så otroligt glad!

Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år