• Anna GBG

BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år

Jag hade gärna följt fler i GBG som ska ha barn runt månadsskiftet juni/juli 2015! Hur ni mår, oro, funderingar, bilder på magar!
    Jag går in i v.6 imorgon och min mage har börjat bli lite sådär poofy

• Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år
  • AnonymaKlara

Åååh, jag skrev långt och så försvann det!!

Nåja, jag bor i Frölunda (vet inte om det var mig du syftade på jezzo(?)...) Jag gick i Krokslätt förra graviditeten och var så nöjd med dem så jag skrev in mig där nu igen. Men jag tror att jag måste byta. Det blir för omständligt att åka dit så ofta som man ju är på Mvc i slutet och jag kommer sällan ja bil.

Vart ska du gå?

• AnonymaKlara
    AnonymaKlara skrev 2014-11-03 21:25:26 följande:

Åååh, jag skrev långt och så försvann det!!

Nåja, jag bor i Frölunda (vet inte om det var mig du syftade på jezzo(?)...) Jag gick i Krokslätt förra graviditeten och var så nöjd med dem så jag skrev in mig där nu igen. Men jag tror att jag måste byta. Det blir för omständligt att åka dit så ofta som man ju är på Mvc i slutet och jag kommer sällan ja bil.

Vart ska du gå?

Yezzo var det! Sorry!
  • 737 dagar

Jag ska nog gå hos barnmorskorna i Biskopsgården.. Var där med min son o det är skönt när det är nära. Annars hade det blivit barnmorskegruppen..

Denna gången väntar vi med att berätta.. Sist visste nästan alla och servar hemskt att behöva berätta för de :/ men om allt ser bra ut på ultraljudet i december så berättar vi på jul :)

• AnonymaKlara
    yezzo skrev 2014-11-03 20:55:20 följande:

Åh vad kul att det börjar bli så många! Ja jag börjar må illa i alla fall och värker gör det, men normalt antar jag. Ja jättetråkigt med min vän, men hoppas på bättre lycka själv. Är det många här som ska gå på barnmorksegruppen? I sådana fall hamnar vi kanske i samma mammagrupp framöver smile1.gif Du som bor i Frölunda ska du gå här i Frölunda på MVC? Jag är så sjukt trött på kvällen...uppsvälld med!

Och här skriver du ju barnmorskegruppen ja. Jag skyller på att det är snurrigt nr man är ny i en tråd!! :D

Jag ska dit på ultraljud iaf!
  • 737 dagar

Vill man gå på tidigt ultraljud så finns partus kvinnohälsa. Kostar bara 200kr :)

• yezzo

Anonyma Klara, ja det var dig jag syftade på Ok, men om du inte ska gå i Krokslätt ska du gå i Frölunda då? Ja jag ska på barnmorskemottagningen, valde och göra ett sådant tidigt ultraljud, den är väl inte större än en jordnöt men man får i alla fall se det pyttelilla hjärta slå. Nu vill man ju som sagt bara komma till v 13. Så man kan pusta ut lite!

• JohannaMem
    Anna GBG skrev 2014-11-03 20:18:32 följande:
    Jasså! Vad har du hört om Munkebäck då? Så svåårt å veta...
    Ingenting speciellt, egentligen. Läste någon tråd här om att några hade varit missnöjda, men å andra sidan så var lika många i den tråden nöjda ser jag nu när jag tittar tillbaka... Min hjärna registrerar tydligen bara negativa saker, haha. Ledsen om jag skrämde upp dig! Allt handlar nog till slut om, om en klickar med bm. 
  • JohannaMem
    737 dagar skrev 2014-11-03 21:27:58 följande:

Jag ska nog gå hos barnmorskorna i Biskopsgården.. Var där med min son o det är skönt när det är nära. Annars hade det blivit barnmorskegruppen..

Denna gången väntar vi med att berätta.. Sist visste nästan alla och servar hemskt att behöva berätta för de :/ men om allt ser bra ut på ultraljudet i december så berättar vi på jul :)

Har bara hört positivt om barnmorskorna i Biskopsgården. Kul!
  • 737 dagar

Johannamem- jag jag var nöjd sist iaf. Trist bara att man inte får tidiga ul där om man vet hur långt gången man är.

Var det nån mer som bor på Hisingen?

• NILE90
    Dubbeljuni skrev 2014-11-03 19:43:56 följande:
    Tack! Glad Jag fick ingen förklaring alls, de sa att det bara kunde vara så. Men det kändes så himla fel, man tänker ju att det måste vara något fel när det blöder. Läkaren jag var hos var så himla bra, han förstod verkligen att jag var orolig men lugnade mig jättebra. Lite beredd på blödning är jag ju när jag går på toa nu men tydligen behöver det inte vara någon fara.

Vi berättade för mina föräldrar i helgen. Gladast av alla blev nog min mammas sambo, han studsade upp och ned och kramade oss haha. Mamma och pappa blev nog lite förvånade tror jag, fast ändå glada.

Har du/ni andra berättat för några än? Jag har fullt sjå med att dölja det på jobbet, vill verkligen berätta så sent som möjligt där. Men lite måste de undra eftersom jag helt bytt klädstil haha. Superstora, fluffiga tröjor varje dag, min mage är hur svullen som helst. Förvånad
    Vi har berättat för två av våra vänner som vetat om att vi försökt. Ska berätta för sambons föräldrar på fredag :) 
Svar på tråden BF jun/jul 2015 Gbg, ca 30år