• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • mity

Åh jag orkar verkligen inte mer. Har till råga på allt fått hälsoproblem och familjeproblem. Blir galen &%#%! Och ekonomin är kaos. Saknas 5000 kr för att allt inte ska spåra ur och ni vet att jag har kämpat som en dåre. Unnat mig nada och är så jäkla nära målet. Men i dagarna ville jag faktiskt dö igen!!! Orkar inte mer. Får tillbaka massa pengar på skatten och det är bara två månader tills dess men vet inte hur jag ska klara mig...

• Jag är bara jag

Det kommer gå igen! Det är mest dina avgrundstankar som spökar och inte faktisk verklighet. En sak i taget,en dag i taget. Eller en timme i taget om du inte orkar tänka längre. Det som inte är akut problem skiter du i,det mest akuta får gå före "struntproblem". Du kan! Glad Du har kommit så här långt fast du ville ge upp helt för några månader sen och så kan det bli igen.

• mity

Du verkar vara en fantastisk klok människa! Hoppas du peppar dig själv så som du peppar andra, speciellt en helt okänd person så TACK.

• Jag är bara jag
    mity skrev 2015-04-02 18:50:32 följande:
    Du verkar vara en fantastisk klok människa! Hoppas du peppar dig själv så som du peppar andra, speciellt en helt okänd person så TACK.
    Jag är nog tyvärr tvärtom mot mig själv som jag är mot andra,men det är så himla lätt peppa andra ju! Men tack för att du tycker som du gör om mig! {#emotions_dlg.flower}
  • mity

Så kanske det brukar vara. Att man är hård och orättvis mot sig själv. Vill dock gärna tro att det man ger kommer tillbaka till en förr eller senare.

• Jag är bara jag
    mity skrev 2015-04-02 19:37:25 följande:
    Så kanske det brukar vara. Att man är hård och orättvis mot sig själv. Vill dock gärna tro att det man ger kommer tillbaka till en förr eller senare.
    "Sänd ditt bröd över vattnet så i tidens längd får du det tillbaka". Men jag hjälper om jag kan för att jag vill helt enkelt. Glad
  • mity

Det är fint av dig. Jag är så slut nu efter all pusslande. Många dagar tänker jag att döden skulle vara en befrielse. Det är jättejobbigt att ha en sådan känsla och så mycket ångest att man bara vill dö. Jag ser inte framtiden som ljus eftersom sista skulden är slutbetald om sju år.

• mity

Och mitt liv har mer eller mindre varit så här eländigt i 37 år...

• lilla skutt

Jag har läst alla dina inlägg ts nu inatt ts(mity) och det är lätt att känna för och med dig.

Du är en otroligt fin stark och varm kvinna.

Precis som du nyss sa så kommer du att komma starkare ur detta.

Du kommer garanterat att klara det.

Om jag får ge dig några råd på vägen så skulle det vara :

Beröm dig själv

Var öppen mot din son.Han skulle må mycket bättre av att veta varför du mår dåligt.

Tänk bara på de mest närliggande problemen och avsätt bara en viss tid för detta varje dag.

Se vad du kan göra istället för vad du inte har råd med.

Ex grilla,fiska,picknick i naturen plocka bär o svamp,campa, läs, måla,skriv mm. Vistas ute mycket.

Stort lycka till önskar jag dig!

Till jag är bara jag säger jag bara Underbara människa !

• mity

Just nu är min son tonårsdeprimerad så jag kan inte ta det med honom. Jag står verkligen q till avgrunden och vet inte varifrån jag ska hämta kraft för att klara detta...

Svar på tråden Total jävla panik