• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • mity

Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Orkar inte mer. 
    Vad ska jag göra?

• Jag är bara jag

Ruta ett? Du tar en dag i taget igen! Du har grundstrategin,du bara fortästter. Du har släkt du i "värsta" fall kan låna av. Du svälter inte ihjäl. Vi finns här. Se så,nya tag,du vet att det gick två månader så varför inte hela året ut?  {#emotions_dlg.flower}

• mity

Ja. Blir dubbelt bestraffad eftersom jag betalat av en del skulder så kan jag inte få samlings lån. Det var hoppet jag levt på när denna värsta period är över vilket den inte är än, på länge.

Jag kanske är envis eller bara rädd för tjafs men vågar inte låna av släkt. Så vi får se om jag klarar detta. Nära men ändå inte.

• mity

Nu nere på bara 6000 kr jag behöver för att klara detta akuta.
    Men hittar inte de pengarna någonstans. Kan jag låta bli att låna av släkt så blir jag överlycklig. Får ju garanterat skatteåterbäring men ingen fordringsägare kommer ju vänta tills dess...

• Jag är bara jag

6000 från tidigare 35000? Det är ju jättebra ju!  Glad Det fixar du. Tänk efter om du har minsta lilla grej att sälja. Ibland står det still och man tycker man inget har,men jag har t.o.m sålt gamla serietidningar en gång för att få in lite pengar.

• mity

Ja, eller de 35 000 kommer jag klara av med min budget och de kommer vara betalda innan sommaren. Däremot måste jag få loss dessa 6000 kr.
    Det sorgliga är att jag inte har någonting. Mycket har kastats i samband med flytt osv. Det som hade något värde har jag pantat redan.
    Men ja, det känns bra denna sekund. Om jag låter bli att tänka framåt.

• mamma till 12åring

För det första:Jobba mer. Jobba över.

Se över om du har några löneförmåner att använda, t.ex utlägg för läkarbesök, apotekskvitton som du kan få ersättning för eller någon reseräkning att skriva. Hade du några semesterdagar kvar från förra året som du kan ta ut i pengar istället?  Arbetstidsförkortning att ta ut i pengar? (Beror ju på dina villkor så klart.)

Leta några vändor till efter om ni har något att sälja. Skidor, skridskor, snowracer, pjäxor, vinterkängor och vinterkläder? Har du några märkeskläder att sälja?

Bra jobbat så här långt! Du kommer att fixa det! Och du, hjälp tonåringen att hitta ett sommarjobb så han får egna pengar!

• mity

Tack för svar. Så klart jag ska klara detta. Om inte så har jag iaf kämpat. Som fan.
    Får tyvärr ingen övertidsersättning på jobbet,ska försöka hitta extra jobb om det går. Måste bara orka med mitt ordinarie jobb och få lov av de.
    Har inget vettig eller av värde att sälja av. 
    Ska se en sista gång på vinden.

• mity

Sommarjobb har vi redan diskuterat. Bara att hitta något.

• Tändstickan

Åh 6000 är ju verkligen inte mycket, det måste gå på något sätt. I värsta fall får du kanske låna av familj och återbetala vid skatteåterbäringen. Bättre det så du blir av med den tunga utgiften. Du har ingenting alls hemma som du skulle kunna sälja för att få ihop dessa 6000 annars? Du kommer klara detta!

Svar på tråden Total jävla panik