• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • puss
    mity skrev 2015-04-06 13:01:59 följande:

Tack. Ännu en svart dag. Tur att man är ledig. Skulle vilja njuta av att solen skiner och ledighet men kroppen är fylld av ångest till bristningsgränsen. Önskar inte ens min värsta fiende den ångesten jag upplever. Den förstör mig inifrån.

Omg vilken framgång!! Jag är imponerad. Du har betalar av SKITMYCKET!! Var stolt över dig själv!!
  • Jag är bara jag

Ja sa till maken hur mycket du betalat av och han var verkligt impad!  Glad Få klarar så mycket ens på ett år eller betydligt mer. Gå nu ut en stund i det fina vädret,jag lovar att värsta ångesten lägger sig!

• MahaRose
    mity skrev 2015-04-03 19:55:23 följande:

Jag önskar jag kunde jobba extra. Går inte på mitt jobb annars hade jag gjort det för länge sedan... Jag vet att det handlar om lite pengar i sammanhanget. Har sedan tråden startade betalat ca 150 000 kr av skulderna. Återstår en del men kommit en bit på vägen.

HEJA! Så bra jobbat! 

Så himla viktigt att du känner att du gör framsteg. Känn hur du är på väg mot rätt håll! Det kommer att bygga ett positivt momentum som  är nyckeln till att ta sig ur vilken typ av kris som helst: se endast framåt, fira framstegen och lugna dig själv med att veta att allt kommer att ordna sig.

Hur emotionellt det än må kännas är detta faktiskt ett praktiskt problem. Det har ingenting att göra med ditt värde som människa och behöver därför aldrig ta på din självkänsla, ge dig ångest eller något annat. Skulden behöver inte ha den emotionella laddningen den har för dig idag. Du kommer att lösa den på ett praktiskt sätt. Känslor har aldrig lyckats fixat finanser :)

Massa kärlek!
    Nyfiken på Lagen om Attraktion? ---> takealeap.leadpages.net/manifestering/
  • LaOtona

Wow, ts, bra jobbat!!!

Tänk framåt trots att det är nattsvart, det finns ändå ljus där framme. Du håller på och fixar det här!

• mity

Tack alla.

Imorgon 5 månader sen jag startade tråden. Klarar jag detta så klarar jag vad som. Ödet får avgöra... Jag har gjort allt jag kunnat och är helt uttömd på energi efter denna kamp.

• Jag är bara jag
    mity skrev 2015-04-16 23:19:24 följande:
    Tack alla.
    Imorgon 5 månader sen jag startade tråden. Klarar jag detta så klarar jag vad som. Ödet får avgöra... Jag har gjort allt jag kunnat och är helt uttömd på energi efter denna kamp.
    Nej,det är inte ödet som gjort att du kommit så här långt-det är helt och hållet du själv!  Solig  Du ska ge dig själv en jätteeloge för vad du gjort! Skål  Resten kommer också gå,det ser du till med samma jävlaranamma-tänk.
  • becca8807

Hur har du burit dig åt? Behöver själv tips på hur man kan reda upp skulder mm :/

Anonym vilsen
  • mity

Ska försöka sammanfatta det jag gjort:

Har fixat avbetalningsplaner hos alla jag har skulder till

Har varit ärlig om min sits - att jag kan betala mindre nu men mer sen

Månader jag ändå inte kunnat hålla planen har jag bönat och bett - kan säga att de flesta varit jättesnälla så länge man betalar in något

Jag ansökte om skattejämkning

Jag lånade lite från släkt

Jag har levt enormt snålt - inget lyx

Och man kan alltid dra ner kostnader mer än vad man tror

Lycka till och fråga mer om du vill.

• becca8807

när du säger skulder menar du typ blancolån lr andra skulder?

Hur funkar skattejämtning?

Anonym123
Svar på tråden Total jävla panik