Hoppasdetärmintur skrev 2014-11-18 11:13:48 följande:
Tack för era svar! Som många av er skriver så är det ju svårt att veta hur det ska bli när barnet föds. Vi kan ju inte veta vad barnet föredrar redan nu.
Det jag blev irriterade över var att han tyckte att jag "överanalyserade situationen". För precis som han har sin bestämda åsikt måste ju jag få ha min! Men jag är rätt överkänslig nuförtiden...
Jag är säker på att han kommer att bli världens bästa pappa. Vi behöver bara landa i något här som passar oss båda. Och framförallt barnet, när det kommer.
Jag reagerade faktiskt också på formuleringen att du "överanalyserade situationen" i trådstarten, och tyckte som du att det var konstigt att han tilläts ha sin åsikt medan du inte tilläts ha din. Och jag är INTE gravid, eller överkänslig. Ni har ju gjort varsin bedömning, och har (hade) olika syn på saken, that's it.
Men det är ju bra att han verkar ha ändrat sig lite, och det är ju på ett sätt bra att han värnar om ert förhållande. Får se om han är så pigg på att förpassa bebisen till eget rum när bebisen väl är där... Har själv bara träffat män som är störtkära i sina bebisar. Lycka till nu, så mysigt att se fram emot en bebis