• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Smurfina
    MissPin skrev 2015-01-23 09:20:10 följande:

Kan man ringa till gyn på sjukhuset och få en tid där? Mvc har inga tider nu :( jag har en tid den 2 februari men vill inte vänta tills dess!

Det varierar nog från olika Landsting var man bör ringa. Men har du ringt MVC och inte fått tag i dem verkar det ju mycket rimligt att ringa Gyn direkt, jättejobbigt och vänta till 2:a.....
  • Sanandra
    familjenl skrev 2015-01-23 08:47:34 följande:
    Här ska det göras innan man nått 20 fulla veckor så jag är princip på gränsen - men det är normalt i vårt landsting. Fördelen med att göra det lite senare är väl att allt kommer vara tydligare och lättare att se.
    Min bm resonerar som då att om man gör det så tidigt som möjligt så finns det större chans att man inte missar och går för långt. Och är det för tidigt får man ju två ultraljud.:)
  • smenskelling
    MissPin skrev 2015-01-22 22:41:46 följande:

Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.

Ring kvinnokliniken / Gyn .

Jag va inne igår (v9+1) pga blödning. De kollade graviditet test , klamydia test och blpd värden. Sen fick jag ett vaginalt ultraljud.

Mitt foster lever, det sprattlade omkring där innne och undrade nog varför jag va orolig

Säkert ett blodkärl som brustit bara, ingen fara.

Men ta tag i detta nu och vänta inte, jag gav mig inte utan ville ha tid meddetsamma. Så du slipper oroa dig!
  • MissPin
    smenskelling skrev 2015-01-23 09:40:21 följande:
    Ring kvinnokliniken / Gyn .

Jag va inne igår (v9+1) pga blödning. De kollade graviditet test , klamydia test och blpd värden. Sen fick jag ett vaginalt ultraljud.

Mitt foster lever, det sprattlade omkring där innne och undrade nog varför jag va orolig smile5.gif

Säkert ett blodkärl som brustit bara, ingen fara.

Men ta tag i detta nu och vänta inte, jag gav mig inte utan ville ha tid meddetsamma. Så du slipper oroa dig!
    Åh vad härligt! Jag har inte blödigt något mera, men sist jag fick ma så blödde det bara lite, sen försvann det i en dag och sen blödde det igen.

Jag ringde gyn, men det fanns inga mer telefontider idag. Så fick inte prata med någon :(. Nu får jag vänta hela helgen. Eller så får vi åka in till akuten, men det känns ju jättedumt. Vill inte ta upp deras tid för min oro. Blir det värre och gör ont så åker vi in, för jag vill inte gå igenom det här hemma igen.
  • MuffinCake
    MammaEmm skrev 2015-01-22 22:09:24 följande:

då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne

äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...

Grattis till tvillingarna! :)

Jag väntar ett barn denna gång, men blivande storebror och storesyster här hemma är tvi?lingar.

Den "överraskningen fick vi på RUL i v.19 för snart 7 år sen ;)
  • MuffinCake

Håller tummarna för att du får ett vul och att allt ser toppen ut med bebisen.

Förstår att du är orolig men försök tänka att det är jättevanligt med små blödningar i tidig grav utan att det behöver betyda något!

Kram!
  • MammaEmm

[quote=74732838][quote-nick]TyckOmMig skrev 2015-01-23 09:01:57 följande:[/quote-nick]Grattis till två underverk!

Vilken v är du i?

Jag väntar också tvillingar ska på KUB den 29/1 är i v 13.[/

v12! så spännande !

• inapina

Vecka 12 + 2 idag! Illamåendet är borta, magen växer, tuttarna gör ont, halsbrännan har slagit till med full kraft, humöret svajar ( stackars maken! ) Ständigt sömnig, och lätt förvirrad. Så allt är som det ska! Skönt att passerat v12, nu längtar jag bara efter att få känna min lilla parasit röra sig!

• inapina

Hoppas allt är bra och att du får komma och kolla upp det fort!
  • inapina
    MammaEmm skrev 2015-01-22 22:09:24 följande:

då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne

äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...

Grattis till tvillingarna! kan tänka mig att det är lite av en chock att få reda på. Eller hade du några misstankar?
Svar på tråden Bf Augusti 2015