• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    inapina skrev 2015-01-23 11:54:45 följande:

Vecka 12 + 2 idag! smile1.gif Illamåendet är borta, magen växer, tuttarna gör ont, halsbrännan har slagit till med full kraft, humöret svajar ( stackars maken! ) Ständigt sömnig, och lätt förvirrad. Så allt är som det ska! smile5.gif Skönt att passerat v12, nu längtar jag bara efter att få känna min lilla parasit röra sig!

Underbart! Själv har jag två veckor kvar. Gah!

Men jag har ett ultraljud om en vecka. Ser allt bra ut då (hjärtslag, moderkaka mm) så ska jag försöka slappna av :)
  • inapina
    Minxy skrev 2015-01-23 12:07:25 följande:

Underbart! Själv har jag två veckor kvar. Gah!

Men jag har ett ultraljud om en vecka. Ser allt bra ut då (hjärtslag, moderkaka mm) så ska jag försöka slappna av :)

Åh kul med ul och få se den lill*! Nån speciell anledning att du ska göra tidigt? Själv får jag vänta till rul i v18. Känns länge, men det går nog bra. Jag känner mig inte så orolig.
  • Minxy
    inapina skrev 2015-01-23 12:22:54 följande:
    Åh kul med ul och få se den lill*! Nån speciell anledning att du ska göra tidigt? Själv får jag vänta till rul i v18. Känns länge, men det går nog bra. Jag känner mig inte så orolig. smile1.gif
    Nej, ingen direkt orsak. Jag går till en provat BM och hon frågar inte varför man vill göra UL.

Vi vill gärna se så allt står rätt till. Funderar på att berätta för barnen att dom ska få ett syskon och det vill vi inte göra förrän vi sett att allt står rätt till..
  • doccah

Imorse spydde jag för första gången denna graviditeten.. Lite knäppt tycker jag när alla säger att de brukar försvinna nu

• Jagärlycklig
    Minxy skrev 2015-01-22 11:21:06 följande:

Tror inte du kan kräva, men det skadar ju inte att fråga :)

Min BM på MVC sa direkt nej när jag frågade om ultraljud, så jag bokade ett privat istället.

Dum fråga kanske men Privat ultraljud var bokar man det?:s
  • Minxy
    Jagärlycklig skrev 2015-01-23 13:50:24 följande:
    Dum fråga kanske men Privat ultraljud var bokar man det?:s
    Hos en privat barnmorska/gynekolog :)

I vår stad finns bara en, så hon är typ ALLTID fullbokad.

I många städer finns ingen provat, då får man ringa och boka tid hos någon i en annan stad om man tycker att resan/pengarna är värt det.
  • Jagärlycklig
    Minxy skrev 2015-01-23 13:52:42 följande:

Hos en privat barnmorska/gynekolog :)

I vår stad finns bara en, så hon är typ ALLTID fullbokad.

I många städer finns ingen provat, då får man ringa och boka tid hos någon i en annan stad om man tycker att resan/pengarna är värt det.

Tack för svaret:) får se om jag kan fjäska för BM på tisdag annars ska jag kolla upp privat:)
  • inapina
    Minxy skrev 2015-01-23 12:26:12 följande:

Nej, ingen direkt orsak. Jag går till en provat BM och hon frågar inte varför man vill göra UL vill gärna se så allt står rätt till. Funderar på att berätta för barnen att dom ska få ett syskon och det vill vi inte göra förrän vi sett att allt står rätt till..

Ja det vore ju skönt att veta att allt står rätt till, och inte bara hoppas.

Det är min stora skräck, att komma till rul och få beskedet att bebis är gravt missbildad och inte kommer överleva utanför magen. Så man måste göra abort. Der vore fruktansvärt! Tack och lov är det väldigt ovanligt!

Hur gamla är syskonen?
  • Queenxiter

Hej hej,

Väntar mitt första barn med BF 7/8

Var på ultraljud i v8 och fick se hjärtat och sen har jag fått höra hjärtljuden hos BM i v10 och v12, var så orolig i v10 för alla symptom hade försvunnit och jag mådde inte illa eller något, hon förvarna mig att det kanske inte skulle gå att höra men jo då, det hördes super bra.

Är i v12+6 idag så imorgon kommer jag in i efterlängtade v13 :)

BM tycker att jag ska vara glad att jag inte mår illa, så jag börjar försöka slappna och intala mig själv att allt är som det ska ändå. :)

Vill gärna vara med i FB grupp, har flyttat till ny stad för 1år sen och inte hittat några vänner här ännu.

Bor i Åmotfors utanför Arvika.

• Minxy
    inapina skrev 2015-01-23 13:59:52 följande:
    Ja det vore ju skönt att veta att allt står rätt till, och inte bara hoppas. smile1.gif

Det är min stora skräck, att komma till rul och få beskedet att bebis är gravt missbildad och inte kommer överleva utanför magen. Så man måste göra abort. Der vore fruktansvärt! Tack och lov är det väldigt ovanligt!

Hur gamla är syskonen?
    Dom är 5 och 8 :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015