• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-23 19:43:50 följande:

Hela mitt förlopp med andra barnet gick relativt snabbt. Fick värkar ca 18 på kvällen, var hemma och duschade varmt till ca 21, åkte in och var inne på förlossningen strax före 22. Strax efter 23 är hon född. Allt som allt tog hela förlossningen 5 timmar.

Tror inte jag ska söla på hemma i 3 timmar den här gången. Många säger att det är skönare att vara hemma med värkar så länge det bara går, men jag känner själv att jag gillar tryggheten som förlossningen ger :)

Hehe håller med. Är hellre inne på förlossningen I tid och skulle inte säga nej till att hinna få bedövning. :) min förlossning började med att jag började läcka fostervatten men om man räknar från när värkarna kom igång så tog min förlossning oxå 5 h. Och det sägs ju att man ska halvera den tiden vid andra förlossningen.

Jag gick hemma med värkar och sa till min man att jag aboslut inte ville åka in för tidigt för jag ville inte bli hemskickad eller att personalen skulle tycka att jag var en mes så jag kämpade på hemma tills det inte gick längre. När de kollade mig på förlossningen så var jag öppen 6 cm och jag fick stanna kvar. :)
  • familjenl
    charlotta1985 skrev 2015-01-24 07:36:15 följande:

Ahh, vecka 13 idag! De riskfyllda veckorna är över och andra trimestern är här! Nu får det bli måndag så KUB blir avklarat och vi får veta att allt är bra! :)

Vecka 13 för mig med! Men enligt min app går man inte in i andra trimestern förrän v 15. Undra varför det står olika på olika ställen? :)
  • Minxy

Ahh, vecka 13 idag! De riskfyllda veckorna är över och andra trimestern är här! Nu får det bli måndag så KUB blir avklarat och vi får veta att allt är bra! :)

Härligt! :)
  • Kattflickan

Håller med, gick in i vecka 13 igår och har KUB på torsdag som jag hoppas går bra.
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-24 08:12:18 följande:
    Hehe håller med. Är hellre inne på förlossningen I tid och skulle inte säga nej till att hinna få bedövning. :) min förlossning började med att jag började läcka fostervatten men om man räknar från när värkarna kom igång så tog min förlossning oxå 5 h. Och det sägs ju att man ska halvera den tiden vid andra förlossningen.

Jag gick hemma med värkar och sa till min man att jag aboslut inte ville åka in för tidigt för jag ville inte bli hemskickad eller att personalen skulle tycka att jag var en mes så jag kämpade på hemma tills det inte gick längre. När de kollade mig på förlossningen så var jag öppen 6 cm och jag fick stanna kvar. :)
    Jamen precis! Man ville ju inte verka mesig :D Jag åkte in vid 21 bara för att min man tjatade. Så här i efterhand är jag ganska glad över det..
  • hanmey

Hej! Jag är också ny med BF 22/8. Jag tror alla är välkomna. Undrar om vi ska starta en Facebookgrupp. Personligen tycker jag det är lättare där. Jag skrev ett inlägg om Facebookgrupp för nån dag sen men kan inte hitta det eller nåt svar. Gör så här att jag startar en hemlig grup Nya livet i augusti

och så kan ni lägga till mig som vän där så lägger jag in er i gruppen (tror man måste göra så i hemlig grupp, hojta om ni vet något annat sätt), så tar ni bort mig sen som vän så har vi en grupp för de som vill ?Jag heter Hannah Meyer, bild: långt rödlätthår tror jag har solglasögon uppe på huvudet. Jag startar den nu så hoppas vi ses ?

• Sanandra
    familjenl skrev 2015-01-24 08:12:18 följande:

För mig gick vattnet på morgonen dagen innan sedan blev jag igångsatt dagen efter. Från första värk tills dess att hon var född tog det 3,5 h. Riktigt fort så har sagt att jag vill de ska skriva i journalen att jag måste få komma in direkt så jag inte måste föda hemma eller i bilen.
  • Sommar15

Jag skippar FB-grupp (ingen lust att gå ut med mitt riktiga namn osv) men stannar gärna kvar här!

Avundsjuk på er som gått in i v13! Själv har har 11 dagar kvar tills dess, kub samma dag som jag går in i 12+0. Räknar ner lååångsamt! :)

• TyckOmMig

Kattflicka-du & jag har samma plan för tid för KUB på torsdag-när har du BF ungefär fast vi inte gjort RUL än?

Längtar enormt dit trots att jag fick ett UL på MVC den 12/1 och såg tvillingarna som hade blivit så stora sen VUL v7+3!

• Queenxiter

Gick med i Facebook gruppen nytt liv i augusti, så vill ni gå med kan ni söka efter mig på Facebook. Lotta Andersson i Åmotfors, råder det tveksamheter så står jag som ägare/grundare till Restaurang delicasia. Hoppas fler vill gå med i gruppen :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015