• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MissPin
    Queenxiter skrev 2015-01-23 19:05:49 följande:
    Fanns inget foster, men läkaren säger att det ser ut som en normal graviditet? Förstår inte riktigt. Kan det vara så att fostret är för litet för att synas? I v5 har inte ens hjärtat utvecklas. Sa dom konkret att det var ett pågående missfall? Hoppas det kommer gå bra för dig oavsett.
    Hon sa att det såg ut som en normal graviditet i vecka 5. Men jag ska vara i vecka 9. :( hon ville att vi skulle vänta en vecka och sen kolla med ultraljud igen för att se om det kommit något foster. Men det tror jag ju inte.
  • MissPin

Tack allihopa! Jag hoppas det kommer gå bra för er andra! Och att vi snart kan få börja om. :)

• Julle86

Var på tidigt ultraljud idag (v.10) (pga oro) och fick se/höra hjärtat slå! :D Så nu ska jag försöka slappna av och inte oroa mig så mycket...även fast man fortfarande längtar så sjukt mycket till v.12..
  • Julle86

Kanske ska lägga till att det inte var ett vaginalt ultraljud och urinblåsan var nästan tom så man fick ju inga jättetydliga bilder, får väl snällt vänta till RUL för att få en tydligare bild .. :)

• Minxy
    Julle86 skrev 2015-01-23 20:22:07 följande:

Kanske ska lägga till att det inte var ett vaginalt ultraljud och urinblåsan var nästan tom så man fick ju inga jättetydliga bilder, får väl snällt vänta till RUL för att få en tydligare bild .. :)

Men roligt ändå! Man får ju iaf se att den mår bra där inne och det är ju viktigast :)
  • Queenxiter
    MissPin skrev 2015-01-23 19:59:16 följande:

Hon sa att det såg ut som en normal graviditet i vecka 5. Men jag ska vara i vecka 9. :( hon ville att vi skulle vänta en vecka och sen kolla med ultraljud igen för att se om det kommit något foster. Men det tror jag ju inte.

Jaha, då förstår jag. Beklagar verkligen. Det är min värsta mardröm, vi har kämpat i många år och äntligen lyckats med IVF. Ska försöka sluta oroa mig, men det är svårt.
  • Minxy

Jag fattar inte, jag har börjat nysa väldigt mycket under den här graviditeten. Det kommer extra mycket nysningar när jag mår illa dessutom. Märkligt.

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-23 22:28:07 följande:

Jag fattar inte, jag har börjat nysa väldigt mycket under den här graviditeten. Det kommer extra mycket nysningar när jag mår illa dessutom. Märkligt.

Jag nyser också mycket mer än vanligt, plus väldigt snörvliga. Kollegorna som inte vet nåt tycker bestämt att min förkylning hållit i sig länge nu ;)
  • Queenxiter

Har inte ens tänkt på det, men jag nyser också hela tiden och det är så jobbigt för jag måste börja mig eller trycka på magen annars gör det jätteont i magen när jag nyser.

• charlotta1985

Ahh, vecka 13 idag! De riskfyllda veckorna är över och andra trimestern är här! Nu får det bli måndag så KUB blir avklarat och vi får veta att allt är bra! :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015