• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra
    familjenl skrev 2015-01-22 21:51:04 följande:

Har ni fått tid för rul? Vilken vecka kommer ni att vara i då? Själv fick vi inte tid förrän i slutet på v 20. Känns som en evighet tills dess!!!

Har också fått tid. Vad konstigt att ni fått det så sent. Vår barnmorska sa att det alltid bör göras mellan 17+0 och 19+0, görs det senare har man ju ingen chans att avsluta graviditeten om ngt uppkommer på RUL dessutom är det då det lättast är att fastställa hur långt gången man är.:)

Men kanske är olika...
  • Minxy
    MammaEmm skrev 2015-01-22 22:09:24 följande:

då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne

äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...

Men ååh, grattis till tvillingarna! :D
  • Kattflickan
    Saffron skrev 2015-01-22 20:46:30 följande:

Hej! Grattis alla som har plussat!

Väntat lite med att gå med i grupp, men nu kanske det är dags. Kommer att vara lite avvaktande ytterligare ett par veckor...

Plussade strax innan jul, och är nu i v 9. BF slutet augusti/början av september. Detta är tredje gången jag är gravid, men vi har tyvärr väldigt tråkiga erfarenheter med MF/MA (tvillinggraviditet i v 9) och utomkvedhavandeskap i bagaget. Samt att vi försökt bli gravida i 5 år inklusive ivf-försök och pergotime. Har därför inte ens gjort nån "happy-dance" hemma, då vi är rädda att det inte ska gå vägen.

Men, nu efter 3 tidiga ultraljud, först ett där man bara såg gulesäck, nästa då man faktiskt såg hjärtslag och ett tredje (igår) där den lilla knodden vuxit på sig ordentligt och hjärtat slog fint, börjar jag andas ut och hoppas på att detta ska fungera! (och kom inte med nån klämkäck ramsa om att vi väntar barn, inte missfall- har man våra erfarenheter så vågar man inte slå klackarna i taket på en gång utan väntar lite- troligtvis tills man är så stor om magen  att inte kunna slå klackarna i taket... ;) )

Nu väntar vi med spänning (förväntansfull och glad) på nästa UL om 2 v, och därefter väntar kub veckan efter det.

Annars- är 38 år, första barnet som sagt. Är gärna med i facebook-grupp, blir ju lite lättare och mer personligt då.

Grattis Saffron! Vilken resa ni gjort! Nu hoppas vi att allt går bra. Jag har också gjort IVF men det här är mitt andra barn.

MissPin:Blödning behöver verkligen inte betyda missfall. Försök att få göra VUL snart. Jag håller tummarna för att allt är bra.

Imorgon går jag in i vecka 13!!!
  • Minxy
    MissPin skrev 2015-01-22 22:41:46 följande:

Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.

Ring till gyn/BM på en gång när dom öppnar! Det behöver absolut inte betyda MF, men jag förstår att du är jätterädd.

Stor kram!
  • charlotta1985
    familjenl skrev 2015-01-22 21:51:04 följande:

Har ni fått tid för rul? Vilken vecka kommer ni att vara i då? Själv fick vi inte tid förrän i slutet på v 20. Känns som en evighet tills dess!!!

Jag fick RUL 6 mars, 17+6 kommer jag vara i då. Vecka 20 låter jättesent? Kan du inte ringa och boka om?
  • charlotta1985
    MammaEmm skrev 2015-01-22 22:09:24 följande:

då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne

äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...

Vad häftigt, grattis!
  • Kattflickan

19+3 gör jag RUL, är det sent?

Svar på tråden Bf Augusti 2015