• Anonym (villrådig)

Dottern önskar sig strings i julklapp

Har en flicka på 11 år som nu inget hellre vill ha än ett par stringtrosor. Hon har tjatat sedan i somras. Först trodde jag hon skulle ge sig och tröttna när hon märkte att det inte spelade någon roll hur mycket hon än tjatade, men hon har fortsatt. Och nu står de alltså högst på hennes önskelista.

Jag tycker hon är för ung. Hon säger att hon provat hemma hos en kompis, och att hon vill ha det för hon tycker det är skönt, men jag misstänker att det bara är ett svepskäl, att hennes kompis sagt "om inte din mamma ger dig, säg att du vill ha det för bekvämlighetens skull". Typ så.

Jag tror hon vill ha string för att få uppmärksamhet från killarna i klassen. Hon är tidig i utvecklingen både mentalt och fysiskt, men 11 år är för ungt tycker jag.

Samtidigt vill jag inte se henne besviken på julaftons kväll. Hur kan jag genom samtal övertala henne om att hon är för ung för att ha strings?

• Svar på tråden Dottern önskar sig strings i julklapp
  • hejnina
    Anonym (förvånad) skrev 2014-11-30 18:20:21 följande:

Jag har testat string flera gånger, både som tonåring och vuxen men jag har aldrig tyckt det är bekvämt. Kan inte förstå er som säger att det är skönare än vanliga trosor. Att ha den där tygsträngen in anus liksom, jag känner alltid som om nåt har hamnat in där som inte ska vara, och som måste dras ut. Inte helt snyggt om man står och gräver i byxbaken precis Glad. Att unga tonåringar vill ha det är ju för att de tror det är snyggt och sexigt, att nosa lite på vuxenvärlden. Ingen kan få mig att tro nåt annat (been there done that). 

Men även om du inte tycker att string är skönt, kan du inte förstå att andra tycker annat? Jag tycker till exempel att hipsters är sjukt obekvämt, men jag tänker ju inte sitta här och säga att folk som säger annat är oärliga liksom.
  • Anonym (Repibaken)

Jag tyckte det var extremt spännande med string i den åldern! Mor min vägrade. HOn sa att när jag började sjuan var det upp till mig själv. Dagen kom och hon sa varsegodmanvänd vad du vill, har aldrig tagit på mig ett par string sedan den dagen.

• Anonym (anka)

när jag var 11 år argumenterade jag mig blå för att få bära tangatrosor.   String var på den tiden knappt uppfunnet och man kunde hitta stringen i typiska porrmiljöer. Att bära ett sånt plagg var över huvud taget inte tänkbart oavsett ålder.  Tangan däremot var "THE" plagg som alla ville ha. 

jag fick höra då samma argument mot tangan som dagens diskussion mot string. 

• Anonym (40+)

När jag var 11 år 1982 var jag knappast medveten om att det fanns olika sorters trosor... Men jag minns hur det var att vara sist med någonting som alla "skulle ha". Är man sist att skaffa panstövlar, skipants, seglarskor, tangatrosor, string, whatever, är man ändå bara en som apar efter alla andra. Bättre då att välja att ta avstånd, vara cool och göra sin egen grej utan att bry sig om de andra. Som jag såklart fattar är lättare sagt än gjort för en 11-åring, men det är aldrig för tidigt att börja försöka skaffa sig en ryggrad, självförtroende och självkänsla.

String hör i alla fall inte hemma på småtjejer.

• Rainbowdash

kan någon förklara vad som är så hemskt med stringtrosor? Jag verkar inte ha fattat grejen, det är ett par trosor som vilka andra som helst. Vanliga trosor (tanga?) är ju de obekvämaste som finns. Aldrig att jag skulle bära sådana. String eller hipsters! Jag kommer nog låta mina döttrar bära string när de så önskar.

• Anonym (mor)

Jag trodde inte 11-åriga pojkar brydde sig om huruvida tjejer har string eller inte? Har de verkligen hunnit passera "tjejbacillåldern"? Det enda tecknet f ö att ngn bär string är väl den där fula linningen som syns baktill när man böjer sig ned? Har den fått ngn märklig laddning pga porrfilmer så har det gått mig spårlöst förbi. 

• Anonym (tanga)
    Anonym (anka) skrev 2014-11-30 21:13:38 följande:

när jag var 11 år argumenterade jag mig blå för att få bära tangatrosor.   String var på den tiden knappt uppfunnet och man kunde hitta stringen i typiska porrmiljöer. Att bära ett sånt plagg var över huvud taget inte tänkbart oavsett ålder.  Tangan däremot var "THE" plagg som alla ville ha. 

jag fick höra då samma argument mot tangan som dagens diskussion mot string. 

Haha detta känner jag igen, klockrent! Jag var med min mormor på Lindex när jag var lite större, kanske 14, och hon sa "inga sånadär snören (=tanga i det här fallet), riktiga trosor ska det vara".  Skrattande
  • Madmoiselle

Varför ska du övertala henne? Det är bara ett par trosor, slappna av. Du behöver ju inte köpa svarta tangastring, det finns jättesöta med spets i alla möjliga färger.

• Madmoiselle

Varför ska du övertala henne? Det är bara ett par trosor, slappna av. Du behöver ju inte köpa svarta tangastring, det finns jättesöta med spets i alla möjliga färger.

• Anonym (Felicia)

TS:

Låt dottern själv gå till affären på egen hand och köpa string för egna pengar om hon vill ha några.

Svar på tråden Dottern önskar sig strings i julklapp