• Anonym (villrådig)

Dottern önskar sig strings i julklapp

Har en flicka på 11 år som nu inget hellre vill ha än ett par stringtrosor. Hon har tjatat sedan i somras. Först trodde jag hon skulle ge sig och tröttna när hon märkte att det inte spelade någon roll hur mycket hon än tjatade, men hon har fortsatt. Och nu står de alltså högst på hennes önskelista.

Jag tycker hon är för ung. Hon säger att hon provat hemma hos en kompis, och att hon vill ha det för hon tycker det är skönt, men jag misstänker att det bara är ett svepskäl, att hennes kompis sagt "om inte din mamma ger dig, säg att du vill ha det för bekvämlighetens skull". Typ så.

Jag tror hon vill ha string för att få uppmärksamhet från killarna i klassen. Hon är tidig i utvecklingen både mentalt och fysiskt, men 11 år är för ungt tycker jag.

Samtidigt vill jag inte se henne besviken på julaftons kväll. Hur kan jag genom samtal övertala henne om att hon är för ung för att ha strings?

• Svar på tråden Dottern önskar sig strings i julklapp
  • Gathenhielm

När jag fyllde elva fick jag ett luftgevär och en splintyxa. Ett par stringtrosor är knappast hela världen.

Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (Kitty)
    Anonym (anka) skrev 2014-11-30 21:13:38 följande:

när jag var 11 år argumenterade jag mig blå för att få bära tangatrosor.   String var på den tiden knappt uppfunnet och man kunde hitta stringen i typiska porrmiljöer. Att bära ett sånt plagg var över huvud taget inte tänkbart oavsett ålder.  Tangan däremot var "THE" plagg som alla ville ha. 

jag fick höra då samma argument mot tangan som dagens diskussion mot string. 

Minns det precis så, jag också. Jag fick tangatrosor när jag var 11, antagligen av mina äldre systrar. Ingen big deal.
    Det som förvånar mig mest egentligen är att tjejer i så ung ålder fortfarande vill ha string, jag trodde det var helt ute och bara bars av halvgamlingar, som är vana vid dem från unga år.
    De som är lite yngre än jag själv, således.
  • Anonym (Felicia)

Ingen katastrof om en elvaåring var string enligt mig själv, men mamma bestämmer. Vill hon inte köpa det till sin dotter så ska hon inte göra det tycker jag.

Vill dottern ha kan hon gå och köpa själv däremot.

• Anonym (Ano)

Använde inte trosor alls när jag var liten för att de var så fruktansvärt obekvämt. när jag var 12-13 upptäckte jag string och dom kändes ju knappt alls! Har använt sedan dess, tycker inte att de är ett dugg sexiga, men det är ju iallafall bekvämt!

Om jag hade en dotter som ville ha string skulle jag nog hellre gå och köpa en bra modell i bomull än att hon går och köper ett par själv.

• Anonym (villrådig)

Vi har haft en lång och utförlig diskussion nu, och hon vill fortfarande ha för hon tycker hon är "vuxen" nu. Jag har vänligt men bestämt berättat att det är hon inte alls, men då blev det ett väldans liv.

Kan hon redan kommit in i trotsåldern fast hon bara är 11?

Nu har hon dessutom börjat dra upp sina vanliga trosor mellan skinkorna, liksom bara för att protestera mot mitt förmynderi.

• Anonym (kurre)
    Anonym (villrådig) skrev 2014-12-06 06:56:21 följande:

Vi har haft en lång och utförlig diskussion nu, och hon vill fortfarande ha för hon tycker hon är "vuxen" nu. Jag har vänligt men bestämt berättat att det är hon inte alls, men då blev det ett väldans liv.

Nu har hon dessutom börjat dra upp sina vanliga trosor mellan skinkorna, liksom bara för att protestera mot mitt förmynderi.

Säg att nu får hon tvätta alla sina trosor själv! En dum sak till och INGEN julklapp!
  • sextiotalist

Man blir lite full i skratt, du har en mycket viljestark och envis tös, misstänker att ni kommer få många drabbningar framöver
    Gör klart för din tös att man kan önska sig saker, men det är ingen beställningslista och förslaget med att tvätta sina egna underkläder var suveränt. 
    Självklart är ingen 11-åring vuxen, inte ens i närheten av att vara vuxen.
  • cirkusmusen

Men alltså helst seriöst? vad är ni rädda för ska hända om hon har string?!

Det är ju inte så att hon kommer hoppa i säng med första bästa pga ett plagg. Förstår inte grejen. Vad är det dåliga, kan någon förklara? 

• fluu

Skit fullständigt i det. Vill hon  gå runt så så låt henne, hon är bara ute efter reaktion från dig.

Självklart tycker hon att hon är jättevuxen nu, låt henne tycka det, men det ändrar ju inte att hon är ett barn fortfarande som INTE ska ha ett vuxet och sexuellt laddat plagg.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Hanna)

var är världen på väg egentligen..

Svar på tråden Dottern önskar sig strings i julklapp