• Jempa82

Utredning 2015 följas åt?

Hejsan
    Mitt namn är Jenny och är 32 år gammal jag bor i Sthlm tillsammans med min man.
    Vi har i skrivande stund försökt få barn i 2 års tid utan resultat.
    Min man har en dotter på 16 år sedan tidigare.
    Idag 5/12 2014 ringde jag och bokade tid för utredning.
    Fick tid den 16 Januari¨.
    Jag hoppas¨på att det är andra par där ute som gärna vill följas åt.

• Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?
  • Anonym (Alexandra)

Hej! Här vill jag också hoppa in.

Mitt namn är Alexandra och jag är endast 21 år gammal. Trots det har jag och min man (24 år) försökt bli med barn sedan julen 2013. Under den tiden har vi haft ett missfall i vecka 6. När jag var på en kontroll efter missfallet såg man att jag har PCO äggstockar. Ingen diagnos är fastställd men min gynekolog ville att vi skulle påbörja en utredning, då man inte kan behandla mig utan att veta hur min partners spermier är. Så jag ringde kvinnokliniken och vi fick hem en massa papper och remisser till blodprov och spermaprov som vi ska ta innan utredningen börjar på riktigt. 

Där står vi nu. Ett spermaprov taget och på måndag ska jag ta mitt första blodprov.

Ska bli roligt att följa er och håller tummarna för er allihopa!

• Agronomen

Hej,

Hoppar gärna in här om jag får :)

Nu har jag och min sambo efter lång tid till slut kommit till skott och bokat en tid för utredning, på Carl von Linné-kliniken i Uppsala. Jag 28, han 29.
    Jag slutade med p-piller 2009, men vi har "bara" försökt aktivt i ett år. Vi har tid bokad den 25/2.

Det känns så skönt att äntligen ha bokat tiden, precis som du TessOphira har det blivit uppskjutet alltför många gånger av diverse anledningar... Är så trött nu på alla funderingar, skengraviditeter och gud vet vad...

GRATTIS rosali84 till ett positivt test!!! Hoppas att det snart är vår tur också!

• TessOphira

Nu har det börjat. I tisdags var vi till Carl von linne-kliniken och lämnade spermabrov och blodprov. 
    Den 10e feb ska vi tillbaka för att starta våran utredning/behandling. Är så spännande att det verkligen är i gång nu :) 

• Rockabilly

Hej jag och min man har försökt bli gravida Juli 2011.
    Nu har vi äntligen fått tid till en utredning ska på första mötet den 29/1 Skrattande

• Agronomen
    TessOphira skrev 2015-01-16 19:02:23 följande:

Nu har det börjat. I tisdags var vi till Carl von linne-kliniken och lämnade spermabrov och blodprov. 
    Den 10e feb ska vi tillbaka för att starta våran utredning/behandling. Är så spännande att det verkligen är i gång nu :) 

Vad härligt att ni kommit igång! :)

Berätta gärna hur du upplever CvF-kliniken, vi skall ju snart dit också... De var väldigt tillmötesgående på telefon iaf :)
  • Decibel84

Min utredning blev klar nu i januari på sophiahemmet.
    otroligt bra bemötande så jag kan verkligen rekommendera detta ställe om du ska göra utredning i stockholm.
    dock så är utredningen slut nu och vi får ingen mer hjälp...hem och fortsätt försök, känns förjävligt faktiskt

• TessOphira
    Decibel84 skrev 2015-01-17 10:59:16 följande:

Min utredning blev klar nu i januari på sophiahemmet.
    otroligt bra bemötande så jag kan verkligen rekommendera detta ställe om du ska göra utredning i stockholm.
    dock så är utredningen slut nu och vi får ingen mer hjälp...hem och fortsätt försök, känns förjävligt faktiskt

Har ni funderat på att vända er till någon annan klinik för hjälp? förstår om det känns tungt. Att gå igenom en sådan sak och sedan känna att man inte får hjälp.
  • TessOphira
    Agronomen skrev 2015-01-17 10:42:40 följande:
    Vad härligt att ni kommit igång! :)

Berätta gärna hur du upplever CvF-kliniken, vi skall ju snart dit också... De var väldigt tillmötesgående på telefon iaf :)
    Vi kom dit ca 15 minuter försent pga dåligt lokalsinne ;) förklarade att jag hade försökt ringa men inte kommit fram. Dom var hur trevliga som helst och sa att det absolut inte var någon fara. 
    Var inne hos sköterskan i kanske 3 minuter för blodprovet men kände på en gång att det kändes tryggt och bra. 
    Dom håller tydligen på att bygga om där så det enda negativa var väll att dom inte har en reception för tillfället så finns ingen som möter en när man kommer. Men det kommer säkert när dom byggt klart :)
  • Anonym (Kämpar för +)

Hej.

Är 36,fyller 37 i år bor i Sthlm,vi har försökt att bli gravida i ca 5 år, i april har vi tid på sopihahemmet för utredning..

Hakar gärna på i itråden.. Och delar tankar och upplevelser.

Nån som vill berätta vad som kommer att hända på första mötet?

Decibel84, varför får ni ingen mer hjälp nu? Hittade de inget" fel "eller?

• Thotis90

Jag kanske inte hör hemma i den här tråden då vi redan har genomgått en fertilitetsutredning. Utredningen i sig vidare ingenting, men jag gav mig inte då jag visste att någonting var fel och 1 år senare (nov-14) fick jag diagnosen endometrios. När jag i maj är klar med min behandling har jag tänkt höra av mig till fertilitetsläkaren vi hade och fråga om hon kan göra någonting för mig då jag inte vill göra IVF.

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?