TessOphira: Tack för lyckönskningarna, såg det precis när vi satt i väntrummet idag, det värmde och lugnade, för det var riktigt nervöst.
Sammanfattningsvis var det ett väldigt bra första möte.
Vi har försökt bli gravida ganska precis två år nu utan ett enda plus. Jag gjorde två operationer för att ta bort cellförändringar 2010 och har efter det haft en del problem med ärrbildning och sammanväxningar i livmoderhalsen. Idag bekräftades våra misstankar att det antagligen är orsaken till vår barnlöshet.
Mötet idag började med ett samtal. Läkaren gick igenom hälsoenkäten vi fyllt i, Vi pratade lite om livsstilsfrågor, våra provsvar och om min mens. Hon hade ett väldigt bra bemötande, inte på något sätt ifrågasättande, som jag var rädd för.
Hon gjorde en allmän gynundersökning, kollade med VUL på livmodern och äggledarna. Mätte (på skärmen) slemhinnans tjocklek och storleken på äggblåsorna. Hon tog rutinmässigt klamydiaprov, inga andra prover.
Min mans spermier var tipptopp, och mina hormonvärden också, så läkaren såg inga andra problem än att spermierna antagligen har svårt att ta sig in i min livmoder och vidare. Hon föreslog att vi skulle testa insemination innan vi går vidare med IVF.
Vilket rekordlångt inlägg, men här börjar det roliga!
Hon sa att det är ingen idé att vänta. Om vi känner oss redo..? Gissa om vi är redo, vi har längtar i två långa år!
Det blev bestämt att jag ska ta ägglossningstester två gånger om dagen fram till nästa ägglossning, som borde bli runt nästa onsdag, och när testerna ger utslag så kör vi!!
Nu sitter vi hemma i soffan och känner oss omtumlande, spända och lyckliga!