• Ancha

Använder ni samma disk borste?

Till era hundars mat/vatten skål som ni använder till erat eget porslin. Diskar ni hundarnas mat/vatten skål i disk maskin???

Varför jag frågar? dels för att jag är nyfiken hur ni andra gör och dels för att vissa i min närhet tycker det är vidrigt.

Så kom igen nu å svara, berätta hur ni gör

• Svar på tråden Använder ni samma disk borste?
  • kvinna88

gör man som Dino78 tycker jag det är okej

• Trossens mamma

brukar ni låat hundarna äta ur era fat/tallrikar osv?

jag tycker de är lite äckligt men nog ha vår hund nåbngång gjort det.
    vad gäller disken så diskas de med samma... usch vad äckligt egentligen men jag ha inte dött ännu

• Monstermamman

Jag har ingen hund men dock katt och på den tiden vi diskade för hand så använde vi samma diskborste/svamp som till vårt porslin.

Hundar är ju rena i munnen så hade jag en hund och diskade jag för hand så skulle jag helt säkert använda samma borste/svamp.

• evaviola

Diskar med samma diskborste! Herregud, man dör inte av lite olika bakterieflora!

• anna68

Så vidrigt! Blir kräkfärdig bara jag tänker på det!
    Monstermamman: Så hundar är rena i munnen????? Knappast....går och snusar på både det ena och det andra och i baken på hundkompisarna....så äckligt....

• Trossens mamma

anna68. jo egentligen är hunen ganska ren i munnen har jag för mej att jag hört.
    nånstans hörde jag att människan tom är smutsigare i mun än en hund

men det kanske inte är sant....tycker de brukar lukta ganska illa om endel hundar i mun

förövrigt diskas nog våra hundgrejjer med vår disk

• Våra Liv

trossens mamma jag har med hört att hunden är renare i munnen än människan

haha människor luktar rätt så illa i munnen emd *tycka*

• mini97

Det är väll meningen att disken ska vara ren efter den är diskad?? eller???
    Vi diskar med samma borste/maskin.
    Och vi pussas även med våra hundar.

• Vannis

Vi använder samma borste till hundarnas skålar, och diskar även i maskin.

• Runguska

Jag använder samma diskborste till kattens "porslin" som till vårat. Däremot brukar jag inte lägga ner det bland den övrig disken då det ligger i blöt utan det ligger i slasken istället.

Svar på tråden Använder ni samma disk borste?