• Ancha

Använder ni samma disk borste?

Till era hundars mat/vatten skål som ni använder till erat eget porslin. Diskar ni hundarnas mat/vatten skål i disk maskin???

Varför jag frågar? dels för att jag är nyfiken hur ni andra gör och dels för att vissa i min närhet tycker det är vidrigt.

Så kom igen nu å svara, berätta hur ni gör

• Svar på tråden Använder ni samma disk borste?
  • Uncia

våra hundar har en egen diskborste till sina skålar.

• Thmaca

Jag diskar kissens matskålar i diskmaskin ihop med vårt porslin...Har faktiskt inte ens tänkt nått annat.... Vi sover på samma kudde också

Känner mig lite dum som inte ens tänkt nått annat...Får väl ändra på det nu när bebisen snart komer...

• frulan

Har inte heller tänkt på att det skulle vara konstigt
    Diskar allt med samma svamp (tycker inte att det blir rent med diskborste...)
    Svampen har jag haft i säkert 10 år! Näää, skoja bara, byter ganska ofta

• Barn nr2

Jag diskar hunden mat o vattenskål i diskmaskinen med vår disk. Har aldrig tänkt på att det skulle vara något konstigt med det.

• Trocadero

Diskar också hundens mat och vattenskål i diskmaskin!!!

• veronicaermanbriks

jaaa...är det äckligt nu med???
    borde jag ha en separat diskmaskin då med????
    nej men ärligt, det är ju bara hundmat och vatten i skålarna...

• Kickans mamma

När vi hade hund och katt hade vi samma borste och de åkte i diskmaskinen med. Ingetäckligt med det tycker jag.

• Rigmor Mortis

Jag har förvisso inte hund, utan katter, men de har egen diskborste. Men det är för att jag är vegetarian och inte vill att mitt porslin ska ha kontakt med deras köttmat

• längtarefterbarn

Ja vi har samma diskborste, eller kör det i diskmaskinen med vårt porslin.
    Men å andra sidan sover hunden och katten med oss i sängen och jag låter hunden pussa mig och slicka i ansiktet oxå, så jag är väl inte så bakterierädd.

• Bubblan06

Jag har visserligen inte katt eller hund men andra smådjur och jag använder en annan tvättsvamp till deras skålar.

Svar på tråden Använder ni samma disk borste?