• Ancha

Använder ni samma disk borste?

Till era hundars mat/vatten skål som ni använder till erat eget porslin. Diskar ni hundarnas mat/vatten skål i disk maskin???

Varför jag frågar? dels för att jag är nyfiken hur ni andra gör och dels för att vissa i min närhet tycker det är vidrigt.

Så kom igen nu å svara, berätta hur ni gör

• Svar på tråden Använder ni samma disk borste?
  • fiiia

så länge hunden är friskförklarad är det nog ingen fara att du använder samma, sen beror det väl på vad hunden har ätit eller slickat på...men man kan väl aldrig veta 100 % varför ta risken att få bakterier o smuts från sitt husdjur...

för mig skulle det kännas fel att använda samma.....

men det beror väl på hur känslig man är, en del pussar inte sina barn på munnen för det är att ge bakterier till barn...

var nyss utomlands, då satt en mamma med sina två barn på gatan och delade på ett äpple.. bitarna hon delade la hon på marken o barnen åt därifrån....det kan man kalla ohygieniskt....

• evaviola

fiiia: Varför gjorde hon så?! Fattar noll.....

Men ganska så ohygieniskt, ja.

• Bemma

Oj..detta har jag aldrig tänkt på! Funderar inte ens på om min hund har sjukdomar eller inte! Och Rabies!! Ja..det har han inte i alla fall!!

Men det han har i sin skål är torrfoder eller samma mat som vi äter...hade han ätit burkmat hade jag nog tyckt det var äckligt...för att det fastnar i borsten liksom...

Man kan inte vara rädd för att få i sig konstiga bakterier jämt o ständigt....tänk bara vad mycket fler bakterier man stöter på varje dag, i affärer, på toaletter o.s.v.... tror nog jag kan säga att min hund är renare än många männsikor...

• Bemma

Allså...svarit på frågan skulle ju vara..ja, jag använder samma borste...hihi..

• brokig

Klart man blir lite nojig, men det känns väldigt bra att veta det ändå
    Jag klappar hundrar över ryggen, men pussar dem inte på munnen eller låter dem slicka mig i ansiktet.

• septbebis

När jag hade katt och marsvin så hade jag olika diskborstar till deras skålar. Jag skulle aldrig använda samma diskborste som jag har när jag diskar min egen disk. *ryyys* Jag vill heller inte bli slickad i ansiktet av katter och jag pussar inte på marsvin.

• evaviola

Bemma: Ja, jag är mer nojjig när jag är på ofentliga toaletter och ska ta i handtag än när min vovve kommer och vill pussas

• Bemma

evaviola: Precis...jag vet inte var de männsikor som varit på toa innan mig varit med sina händer, men jag vet definitivt var min vovve varit!

Vi pussas ofta...pussar honom inte I munnen ju.....syrran har nyss köpt en råtta...den pussar jag med!! Många som får kalla kårar antar jag..

• noname

brokig ..håller med dig..jag är likadan...särar på katternas å på det som är vårt liksom..samma sak när de gått upp på matbordet,då gör jag rent det innan ajg sätter mina barn till bords,menar de har haft sina tassar i kattlådan liksom...mindre fräscht...

för att vara en människa med en nästan manisk nojja för virus,smitor å bakterier så är det sjukt av mig att skaffat två kattungar...men vad gör mna inte för sina barn??..har tom två vattenskölpaddor men de har jag aldrig tagit i,å har jag behövt då har det vart gummihandskar...likadant när jag gör rent i kattlådan då är det gummihandksar på som jag sedan har ytdes. på för att ha rena...haha..japp inte helt manisk men nästan

• Sus med 3 barn

Har egen diskborste till hundens/kattens skålar.

Svar på tråden Använder ni samma disk borste?