• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely
    PaLo skrev 2015-01-18 01:32:19 följande:

Jag berättade när jag ringde och berättade att jag var gravid att jag fått ett sent MA för några månader sedan och då sa de direkt att BM kommer hjälpa mig att boka in ett tidigt UL så vi får se att allt ser bra ut. Jag valde efter samtal med BM att lägga detta UL i början på vecka 11 eftersom min senaste graviditet avstannat i vecka 8 eller 9, men fick sammandragningar och blödning först i vecka 14.

Så på den mottagning jag går verkar det vara en självklarhet att få ett tidigt UL om man haft några problem tidigare.

Så den 11/2 är det dags och jag längtar såååå!

Beklagar MA :( Men tack för svar :) Ska ringa och prata med dem :) Lycka till på ditt vul :)
  • Madicken01

Nu har illamåendet sakta börjat smyga på och tröttheten. Absolut hanterbart så jag klagar inte, välkomnar det snarare så länge det håller sig i shack :) går in i v.7 i morgon.

• hilja14

Hej igen! Roligt att följa er. Å skojj för er som fått turen att se era små hallon! Jag gick in i vecka 8 i fredags och är idag i v8 (7+2). Mycket trött, lätt illa mående och ömma bröst. 

Det som oroar mig nu är att jag för ca en vecka sedan, efter samlag hade jag en pytteliten rosa flytning som endast sågs vid två toa besök på pappret och gick över på en dag, inget lång varigt.
    Men idag väldigt nyligt gick jag på toa efter samlag och då kommer det klarrött blod i toa. Jag har inte ont, inte haft eller har någon "mensvärk".. Bör jag vara orolig tror ni eller kan det vara så att jag har känslig livmodertapp efter samlag? Mest ororlig eftersom mitt MA började med denna typ av färg på blödningen (hade mycket mer ont då) och den kom spontant.
    Hoppas att ni kan lugna mina funderingar även om det så är det negativa..:)

• hilja14

Tror ni även att jag kan få en akuttid för undersökning för att stilla min oro om jag ringer och frågar min barnmorska imorgon? 

• NattaLind
    hilja14 skrev 2015-01-18 19:33:54 följande:

Hej igen! Roligt att följa er. Å skojj för er som fått turen att se era små hallon! Jag gick in i vecka 8 i fredags och är idag i v8 (7+2). Mycket trött, lätt illa mående och ömma bröst. 

Det som oroar mig nu är att jag för ca en vecka sedan, efter samlag hade jag en pytteliten rosa flytning som endast sågs vid två toa besök på pappret och gick över på en dag, inget lång varigt.
    Men idag väldigt nyligt gick jag på toa efter samlag och då kommer det klarrött blod i toa. Jag har inte ont, inte haft eller har någon "mensvärk".. Bör jag vara orolig tror ni eller kan det vara så att jag har känslig livmodertapp efter samlag? Mest ororlig eftersom mitt MA började med denna typ av färg på blödningen (hade mycket mer ont då) och den kom spontant.
    Hoppas att ni kan lugna mina funderingar även om det så är det negativa..:)

När man är gravid kan man till och med få lila slemhinnor i slidan då det är så mycket extra blod där. Och blödningar just efter sex är då väldigt vanligt, även efter hårdare träning. Dom säger ju att så länge man inte har ont så är det ingen fara. Finns ju dom som har mens även fast dom är gravida :)
  • Lissing

Är

inte så mycket inne här nuförtiden så hinner inte läsa allt. Har mycket

med både jobb och skola nu. I walk the line: Hoppas det gick bra på vul

idag! hilja14: Är det klarrött blod och du har ett MA i bagaget tror

jag du kan få kolla dig. Ring 1177 direkt om du är orolig och inte vill

vänta till BM öppnar. Dom brukar kunna vägleda en i hur man bör göra.

Kan inte citera från min lur, inte heller göra enter, så det blir

sammanhängande jobbig text tyvärr, och den gör mellanrum lite hur den

vill ser jag. nåja, hoppas det går bra för alla här. allt går bra för

mig, är i vecka 6+1 nu och känner mig jättegravid av alla symtom. ul på

torsdag!

081118, 100703, BF 150912
  • 1StoltMamma

Hej tjejer jag hoppar in här, idag fick jag svart på vitt att de växer ett litet frö i mig. Har en liten här hemma född -12. Förra graviditeten mådde jag toppen fram till v 25 Men nu märker jag av illamående och yrsel

• Lissing
    1StoltMamma skrev 2015-01-19 06:58:30 följande:

Hej tjejer jag hoppar in här, idag fick jag svart på vitt att de växer ett litet frö i mig. Har en liten här hemma född -12. Förra graviditeten mådde jag toppen fram till v 25 Men nu märker jag av illamående och yrsel

Grattis!
    081118, 100703, BF 150912
Svar på tråden BF september 2015!