hilja14 skrev 2015-01-18 19:33:54 följande:
Hej igen! Roligt att följa er. Å skojj för er som fått turen att se era små hallon! Jag gick in i vecka 8 i fredags och är idag i v8 (7+2). Mycket trött, lätt illa mående och ömma bröst.
Det som oroar mig nu är att jag för ca en vecka sedan, efter samlag hade jag en pytteliten rosa flytning som endast sågs vid två toa besök på pappret och gick över på en dag, inget lång varigt.
Men idag väldigt nyligt gick jag på toa efter samlag och då kommer det klarrött blod i toa. Jag har inte ont, inte haft eller har någon "mensvärk".. Bör jag vara orolig tror ni eller kan det vara så att jag har känslig livmodertapp efter samlag? Mest ororlig eftersom mitt MA började med denna typ av färg på blödningen (hade mycket mer ont då) och den kom spontant.
Hoppas att ni kan lugna mina funderingar även om det så är det negativa..:)
När man är gravid kan man till och med få lila slemhinnor i slidan då det är så mycket extra blod där. Och blödningar just efter sex är då väldigt vanligt, även efter hårdare träning. Dom säger ju att så länge man inte har ont så är det ingen fara. Finns ju dom som har mens även fast dom är gravida :)