• Svar på tråden BF september 2015!
  • Lissing

Madicken01: Ska du inte göra något tidigt ul?

081118, 100703, BF 150912
  • 26number1

Idag plussade jag!!

Jag och sambon har försökt bli gravida sedan i mars förra året och har använt mig av appen NaturalCycles. Min mens är otroligt oregelbunden men fick tack vare appen reda på min ÄL och ja, nu väntar vi vårt första barn!

Nu är frågorna självklart hur många som helst;

Hur många test har ni gjort? Jag tog två imorse och de gav båda tydliga resultat.

När ska man boka tid med BM?

Jag drack vin i lördags, hade verkligen ingen anledning att misstänka graviditet. Borde jag oroa mig?

• Emeralda
    26number1 skrev 2015-01-19 22:23:07 följande:

Idag plussade jag!!

Jag och sambon har försökt bli gravida sedan i mars förra året och har använt mig av appen NaturalCycles. Min mens är otroligt oregelbunden men fick tack vare appen reda på min ÄL och ja, nu väntar vi vårt första barn!

Hur många test har ni gjort? Jag tog två imorse och de gav båda tydliga resultat.

Jag drack vin i lördags, hade verkligen ingen anledning att misstänka graviditet. Borde jag oroa mig?

Jag testade två ggr denna graviditet. Första var lite för tidig och visade med mycket vilja och önsketänkande två mycket svaga streck om man vinklade stickan lite. Sen väntade jag några dagar och gjorde ett cb digitalt test som sa "Gravid". Jag ser ingen anledning att testa igen om man fått ett ordentligt svar.

Ang att du drack vin så dröjer det till v.5 innan embryot ens har blod och jag har läst att det dröjer till ca v.11 innan det börjar ta upp näring från mammans blod. Fast jag har också läst att fostret får i sig från det mamman har i kroppen från v4.. Så det där har jag inte blivit klok på. Men jag tror inte att en enstaka gång är någon fara. Jag har en kompis som gjorde en riktig barrunda när hon inte visste om att hon var gravid och hennes gosse är fullt frisk!
  • Madicken01
    Lissing skrev 2015-01-19 21:44:05 följande:

Madicken01: Ska du inte göra något tidigt ul?

Jo nästa onsdag! Om den dagen någonsin kommer ;P känns inte så just nu, tiden sniglar sig!!
  • hilja14

På torsdag ska jag få veta hur det står till. Hoppas verkligen att det är positivt.. Min blödning upphörde väldigt fort igår. Men ska bli skönt att få veta!

• 26number1

Tack, känner mig faktiskt redan lite bättre :) Är i vecka 4 nu så det borde ju isf inte vara någon direkt fara ?? Vår bebis borde vara stor som ett riskorn just nu, kan fortfarande inte förstå att det är sant!!

Emeralda skrev 2015-01-19 22:43:14 följande:

Jag testade två ggr denna graviditet. Första var lite för tidig och visade med mycket vilja och önsketänkande två mycket svaga streck om man vinklade stickan lite. Sen väntade jag några dagar och gjorde ett cb digitalt test som sa "Gravid". Jag ser ingen anledning att testa igen om man fått ett ordentligt svar.

Ang att du drack vin så dröjer det till v.5 innan embryot ens har blod och jag har läst att det dröjer till ca v.11 innan det börjar ta upp näring från mammans blod. Fast jag har också läst att fostret får i sig från det mamman har i kroppen från v4.. Så det där har jag inte blivit klok på. Men jag tror inte att en enstaka gång är någon fara. Jag har en kompis som gjorde en riktig barrunda när hon inte visste om att hon var gravid och hennes gosse är fullt frisk!

• Sopp
    26number1 skrev 2015-01-19 22:23:07 följande:

Idag plussade jag!!

Min graviditet var oplanerad så över jul drack jag vin, öl, snaps, var ute på krogen och shottade mintu på annandagen - en hel del alkohol med andra ord. Känns såklart inte kul men jag pratade med min BM och hon sa att det är väldigt vanligt tidigt i graviditeten och att det bara är att lägga det bakom sig och fokusera framåt. Så nu glömmer vi det och så tänker vi på vad vi stoppar i oss framöver istället! =)

Ang BM kan du ringa när som, de kan ge lite tips om var du kan läsa på innan inskrivning etc
  • Cessely

Haha...dum fråga kanske. Men vad säger man när man ringer till BM?? Hej jag är gravid?? Eller vad? Trots två barn innan minns ja inte.

Svar på tråden BF september 2015!