• Svar på tråden BF september 2015!
  • NattaLind

Då gruppen är hemlig lär ni aldrig hitta den. Man måste lägga till någon som vän på Facebook som redan är med i gruppen, annars kan man inte se se den då den just är hemlig :)

• Emeralda

Hejsan! Jag hoppar in här. Testade precis positivt (yey!!) efter ett (långt) halvårs misslyckande. Om detta går bra och inget oönskat händer blir detta mitt tredje barn, en sladdis då mina två andra barn är 8,5 och 10.

• Emeralda
    Spegeelbild skrev 2015-01-17 06:55:48 följande:

Nu har jag ansök till gruppen, vi ska hålla graviditeten hemig ganska länge tänkte vi denna gång för släkt och vänner.

krukset är att jag ska bo på hotell med min bästa tjejkompis i slutet på januari och vad gör man om hon frågar om jag vill ha en cider eller så. Vi ska liksom fira lite. Sen känner hon på sig saker så himla bra. Nu blev jag nervös ju.

Jag var ut med kollegor igår och firade. Jag lyckades beställa alkoholfritt vin utan att nån märkte, så det gick lysande. Fast mot slutet av kvällen var det en kollega som hade köpt in en hel flaska vin som hon delade upp i alla glas hon nådde (inkl. mitt..). Då låssasdrack jag bara när det skålades och skyllde på "för mycket vin och sur mage" när hon kommenterade att mitt glas inte var tomt sen. Sen var det en bartender som började prata högt om "Jahaa! Du har en hemlis då ska jag inte skvallra. Är det första?" när jag artikulerade ALKHOLFRITT efter att jag beställt ett glas vin. En kollega stod bredvid och jag hoppas hon inte märkte nåt...
  • Lissing

Vad

är det för samhälle vi lever i när vi måste smyga med att inte dricka

alkohol? Kan man inte bara helt enkelt inte vilja dricka det? Kan man

inte bara få svara "jag känner inte för det", och så är det bra med det

liksom? Så sjukt att det ska bli höjda ögonbryn och frågor kring varför

någon väljer alkoholfritt. Man ska inte behöva försvara det. Det ska

inte behöva bli en big deal.

081118, 100703, BF 150912
  • Minlillaninja
    NattaLind skrev 2015-01-17 09:37:39 följande:

Då gruppen är hemlig lär ni aldrig hitta den. Man måste lägga till någon som vän på Facebook som redan är med i gruppen, annars kan man inte se se den då den just är hemlig :)

Gruppen är än så länge bara sluten,

Det gick inte att komma till den via länken Heller om den var hemlig !

Men jag ändrar det när alla som vill har hakat på :)

Men man ser ändå inget som skrivs där i och namnet är ju inte direkt så avslöjande ;)
  • snusmumriken
    Lissing skrev 2015-01-17 10:00:21 följande:

Vad

är det för samhälle vi lever i när vi måste smyga med att inte dricka

alkohol? Kan man inte bara helt enkelt inte vilja dricka det? Kan man

inte bara få svara "jag känner inte för det", och så är det bra med det

liksom? Så sjukt att det ska bli höjda ögonbryn och frågor kring varför

någon väljer alkoholfritt. Man ska inte behöva försvara det. Det ska

inte behöva bli en big deal.

Jag tror inte att det handlar om att behöva försvara sig. Innan mitt första barn spottade jag inte i glaset, det var liksom 'konstigt' om jag gick på fest och inte drack. Självklart hade det blivit accepterat, men jag hade garanterat fått frågan om jag var gravid. Så det handlar mer om att man inte vill väcka misstankar för tidigt.
  • NattaLind
    Minlillaninja skrev 2015-01-17 10:13:02 följande:
    Gruppen är än så länge bara sluten,

Det gick inte att komma till den via länken Heller om den var hemlig !

Men jag ändrar det när alla som vill har hakat på :)

Men man ser ändå inget som skrivs där i och namnet är ju inte direkt så avslöjande ;)
    Det var det jag menade, att eftersom folk inte hittade den alls så förmodade jag att den var hemlig :)
  • I Walk The Line

Apropå alkohol, man MÅSTE ju lixom inte dricka, även som ogravid.

Jag ansöker till gruppen senare, känns för tidigt, är bara i v 8.
    Vill absolut inte att nån får reda på det än på flera, flera veckor med tanke på missfallsrisken å att det skulle kunna komma fram till barnen.
    Men sen så :)

• Caarr0H

Hoppar in här :) Är i vecka 8 å har bf 3 september. Blir mitt andra barn om det går vägen. Är nå sjukt orolig för mf/ma, mer än jag var första grav. Riktigt jobbigt!
    Har också ansökt om att få komma in i gruppen. Bra att den är hemlig!

Svar på tråden BF september 2015!