• Svar på tråden BF september 2015!
  • Spegeelbild

Nu har jag ansök till gruppen, vi ska hålla graviditeten hemig ganska länge tänkte vi denna gång för släkt och vänner.

krukset är att jag ska bo på hotell med min bästa tjejkompis i slutet på januari och vad gör man om hon frågar om jag vill ha en cider eller så. Vi ska liksom fira lite. Sen känner hon på sig saker så himla bra. Nu blev jag nervös ju.

• Grus grus

Nu har jag också ansökt om att få gå med i gruppen!

Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • Emmelinan

Hej!

Går in i vecka 8 idag. Har vetat om att jag är gravid i några veckor men inte riktigt vågat hoppas fullt ut. Vi väntar tredje barnet och för oss har allting hittills gått jättebra. Kanske därför jag känner mig extra orolig nu? Kan man ha sån tur tre gånger?! Nåja. Jag börjar iaf redan växa ur mina kläder. .. någon här som börjar köpa mammakläder ännu? Jag har VUL om 1.5 vecka. Kanske ska jag vänta på bekräftelse innan?

• snusmumriken
    Spegeelbild skrev 2015-01-17 06:55:48 följande:

Nu har jag ansök till gruppen, vi ska hålla graviditeten hemig ganska länge tänkte vi denna gång för släkt och vänner.

krukset är att jag ska bo på hotell med min bästa tjejkompis i slutet på januari och vad gör man om hon frågar om jag vill ha en cider eller så. Vi ska liksom fira lite. Sen känner hon på sig saker så himla bra. Nu blev jag nervös ju.

Litar du på att vännen håller tyst kan du ju helt enkelt berätta :)

En kompis till mig såg mig i en gravidgrupp förra graviditeten och berättade vidare, jävligt respektlöst tycker jag. Vi känner inte ens varandra så väl så fattar inte varför hon tog sig den friheten..

Annars vet jag inte vad man kan 'skylla på' i det läget. Köpa alkoholfri cider kanske. Om det är möjligt? Man kontrollerar ju inte direkt den andres flaska :)

Själv har jag två små så ingen ifrågasätter varför jag inte dricker :)
  • snusmumriken
    Emmelinan skrev 2015-01-17 08:24:32 följande:

Hej!

Går in i vecka 8 idag. Har vetat om att jag är gravid i några veckor men inte riktigt vågat hoppas fullt ut. Vi väntar tredje barnet och för oss har allting hittills gått jättebra. Kanske därför jag känner mig extra orolig nu? Kan man ha sån tur tre gånger?! Nåja. Jag börjar iaf redan växa ur mina kläder. .. någon här som börjar köpa mammakläder ännu? Jag har VUL om 1.5 vecka. Kanske ska jag vänta på bekräftelse innan?

Jag räknar med att kunna vänta länge med det, kunde dölja magen i v. 28 sist. Har kvar lite kläder dessutom så förhoppningsvis behöver jag inte köpa så mycket nytt, även om det förmodligen blir så ändå ;)
  • Minlillaninja

Nu är alla insläppta som ansökt under kvällen/natten/morgonen!

:)

Apropå att dricka, både briska och jag tror det är xider har alkoholfria cider som ser nästan lika dana ut som de vanliga :)

Så känner du att du inte vill berätta får du köpa med några sådana a kanske :)

För som Snusmumriken sa så brukar man ju inte inspektera varandras flaskor :)

• lördagsgodis
    Emmelinan skrev 2015-01-17 08:24:32 följande:

Hej!

Jag är oxå i vecka 8 och alla byxor sitter åt men om jag börjar använda mina grAvidkläder så är det ju som att berätta att vi är med barn. Får se hur länge jag står ut. Funderar starkt på att berätta nästa helg.
Svar på tråden BF september 2015!